-
Data: 2013-09-11 22:57:47
Temat: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu środa, 11 września 2013 21:56:16 UTC+2 użytkownik Refleksyjny napisał:
> W dniu 2013-09-11 21:39, RoMan Mandziejewicz pisze:
>
> > Hello Refleksyjny,
>
> >
>
> > Wednesday, September 11, 2013, 9:25:53 PM, you wrote:
>
> >
>
> > [...]
>
> >
>
> >>> Energię pozyskujesz ze spalania paliwa. Chcesz podobne osiągi do
>
> >>> spalinówek - musisz dostarczyć podobną energię w spalanym paliwie. Plus
>
> >>> dodać straty. Wyjdzie, że musisz spalić 2x więcej paliwa (szacuję z
>
> >>> niczego), czyli spalin będzie 2x więcej niż w "klasyku". Co więcej - bez
>
> >>> tych wszystkich katalizatorów i dopalaczy syfów - będą bardziej toksyczne.
>
> >> Mylisz się. Silniki parowe generują mniej spalin:
>
> >> http://huzarpower.com/pl/emisja
>
> >
>
> > 1. Spaliny to nie tylko tlenek węgla i węglowodory - wysoka
>
> > temperatura spalania generuje tlenki azotu. Ale najistotniejszą część
>
> > spalin (poza azotem) jest dwutlenek węgla i to o jego emisję chodzi
>
> > najbardziej. Współczesne silniki spalinowe nie emitują istotnych
>
> > ilości CO, HC i NOx.
>
>
>
> A w ogóle zadałeś sobie trud przeczytania tekstu z mojego linka?
>
> jak widać po tym co napisałeś NIE. Zatem mały cytat:
>
>
>
> Powód powrotu zainteresowania silnikiem parowym jest prosty. Proces
>
> spalania w silniku parowym jest zewnętrzny oraz stały, co sprawia, że
>
> jest bliższy osiągnięciu idealnego spalania w temperaturze 1700 K, co
>
> skutkuje znacznie mniejszą emisją NOx, HC i cząstek stałych (zawiesin).
>
>
>
> Tymczasem, w silniku spalinowym o spalaniu wewnętrznym, proces spalania
>
> odbywa się w obrębie cylindra i jest cykliczny. Tutaj też, wybuchowa
>
> mieszanka paliwa i powietrza podlega powtarzalnemu zapalaniu, a
>
> następnie szybkiemu chłodzeniu i wylotowi w czasie 50 ms lub mniej. Gazy
>
> spalane są początkowo w cylindrze, w temperaturze ok. 3000 K, tj. w
>
> warunkach powodujących powstawanie tlenków azotu.
>
> Po początkowym wybuchu, gorące gazy spalinowe ochładzają się na
>
> ściankach cylindra do temperatury ok. 500 K, co z kolei wywołuje
>
> powstawanie tlenku węgla i nie spalonych węglowodorów. W końcu, krótki
>
> czas całości wewnętrznego cyklu spalania utrudnia pełne spalanie, co
>
> skutkuje emisją sadzy lub cząstek stałych - problem ten dotyczy w
>
> szczególności silników wysokoprężnych.
>
> (...)
>
> żródło:
>
> http://huzarpower.com/pl/emisja
>
>
>
> > Nie ma seryjnych konstrukcji silników parowych,
>
> > żeby można było je porównywać w ogóle.
>
>
>
> A co ma seryjność danej konstrukcji do pomiarów emisji spalin silnika
>
> parowego zbudowanego powiedzmy w 3 egzemplarzach? Odpowiedź - Nic.
>
>
>
>
>
> >
>
> > 2. Znajdź wiarygodniejsze źródła. Jak na razie próbowałeś obalić prawa
>
> > termodynamiki, elementarną fizykę a teraz bierzesz się za chemię.
>
> >
>
>
>
> HA HA HA.
>
> To tyle w odpowiedzi na taki absurdalny zarzut :)
Tak ogólnie do niektórych. Panowie dzieci, przestańcie pierdolić głupoty. Silnik
parowy nadaje się do napędu urządzeń w których z dużym wyprzedzeniem można określić
zapotrzebowanie na moc. Ciuchcia, statek ok. Tam nie daje się w pedał a w czasie
pracy zapotrzebowanie na moc jest prawie stałe. Silnik w samochodzie może w
przeciągu kilku sekund przejść z mocy minimalnej do maksymalnej. Dla silnika parowego
nie posiadającego akumulatora energii w postaci bardzo bardzo dużego zbiornika taki
manewr jest niemożliwy w czasie kilku sekund. Z drugiej strony dla idiotów co dają w
pedał przy każdej okazji taki silnik byłby w sam raz. Mogli by dawać w pedał a efektu
by nie było.
Następne wpisy z tego wątku
- 11.09.13 22:59 Refleksyjny
- 11.09.13 23:13 Tomasz Pyra
- 11.09.13 23:42 Refleksyjny
- 12.09.13 00:21 J.F.
- 12.09.13 00:30 J.F.
- 12.09.13 00:57 k...@g...com
- 12.09.13 00:57 Gotfryd Smolik news
- 12.09.13 01:03 Gotfryd Smolik news
- 12.09.13 01:04 k...@g...com
- 12.09.13 01:10 X-Man
- 12.09.13 01:21 Refleksyjny
- 12.09.13 01:26 RoMan Mandziejewicz
- 12.09.13 01:56 Refleksyjny
- 12.09.13 03:02 A.L.
- 12.09.13 03:44 k...@g...com
Najnowsze wątki z tej grupy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
Najnowsze wątki
- 2025-02-17 Kraków => MS Dynamics 365BC/NAV Developer <=
- 2025-02-17 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-17 Warszawa => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-17 Gliwice => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-02-17 Gdańsk => PHP Developer <=
- 2025-02-17 Warszawa => Senior ASP.NET Developer <=
- 2025-02-17 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-17 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-17 Odśnieżanie samochodu
- 2025-02-17 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-17 Dęblin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-17 Pompiarze...
- 2025-02-16 PV teraz