eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodynie lekceważ termostatu
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 29

  • 1. Data: 2024-12-14 20:49:35
    Temat: nie lekceważ termostatu
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Czy słyszeliście, że jeżdząc z zepsutym termostatem
    można sobie zniszczyć slnik? (rozwalić cylindry z kółek na jajka).

    Zawsze po zakupie auta, wymieniałem termostat z powodu słabego
    ogrzewania i brania oleju.

    a tu taki zonk się dowiedziałem ostatnio.

    --
    Piter

    # Nie Zawsze Gratem
    strefa wolna od LPG DSG EGR DPF FSI TDI


  • 2. Data: 2024-12-14 21:23:02
    Temat: Re: nie lekceważ termostatu
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 14.12.2024 o 20:49, PiteR pisze:
    > Czy słyszeliście, że jeżdząc z zepsutym termostatem
    > można sobie zniszczyć slnik? (rozwalić cylindry z kółek na jajka).

    No pewnie. Kiedyś sobie tak popsułem uszczelkę pod głowicą, bo termostat
    nie włączał dużego obiegu i nie spojrzałem na czujnik...a w wyrównawczym
    wyschło :)
    >
    > Zawsze po zakupie auta, wymieniałem termostat z powodu słabego
    > ogrzewania i brania oleju.

    A tu odwrotnie, jest otwarty i też tak miałem...ale mi za zimno było w
    sensie, kapnąłem się jak się oziębiło bo latem nie czuć. Zależy jednak
    gdzie producent umieścił termostat w sensie, w którym miejscu instalacji
    i czy diesel czy benzyna :)
    >
    > a tu taki zonk się dowiedziałem ostatnio.
    >
    To wiedza podstawowa przecież :>

    --
    Pixel(R)??


  • 3. Data: 2024-12-14 21:35:24
    Temat: Re: nie lekceważ termostatu
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:vjkpgr$1nn4f$1@news.icm.edu.pl>
    user Pixel(R)?? pisze tak:

    >> Czy słyszeliście, że jeżdząc z zepsutym termostatem można sobie
    >> zniszczyć slnik? (rozwalić cylindry z kółek na jajka).
    >
    > No pewnie. Kiedyś sobie tak popsułem uszczelkę pod głowicą, bo
    > termostat nie włączał dużego obiegu i nie spojrzałem na
    > czujnik...a w wyrównawczym wyschło :)

    zasłyszałem niesawno, że jak się długo jeździ w cieplejszym kraju
    (gdzie nie używamy ogrzewania) z nieszczelnym termostatem i temperatura
    silnika zwykle jest 75 stopni zamiast 90 stopni to można sobie
    niezłej biedy narobić.

    --
    Piter

    # Nie Zawsze Gratem
    strefa wolna od LPG DSG EGR DPF FSI TDI


  • 4. Data: 2024-12-15 12:03:50
    Temat: Re: nie lekceważ termostatu
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 14.12.2024 o 21:35, PiteR pisze:
    > in <news:vjkpgr$1nn4f$1@news.icm.edu.pl>
    > user Pixel(R)?? pisze tak:
    >
    >>> Czy słyszeliście, że jeżdząc z zepsutym termostatem można sobie
    >>> zniszczyć slnik? (rozwalić cylindry z kółek na jajka).
    >>
    >> No pewnie. Kiedyś sobie tak popsułem uszczelkę pod głowicą, bo
    >> termostat nie włączał dużego obiegu i nie spojrzałem na
    >> czujnik...a w wyrównawczym wyschło :)
    >
    > zasłyszałem niesawno, że jak się długo jeździ w cieplejszym kraju
    > (gdzie nie używamy ogrzewania) z nieszczelnym termostatem i temperatura
    > silnika zwykle jest 75 stopni zamiast 90 stopni to można sobie
    > niezłej biedy narobić.
    >
    To jest ciekawe dlaczego, przecież 75 st wystarczy (albo powinno) żeby
    olej dobrze smarował a może jednak nie, bo jajowate cylindry to chyba
    objaw słabego smarowania bo jak nie to czego innego?
    A może nadmiaru nagaru który się nie wypala całkowicie bo cylinder za zimny?
    Ciekawe zagadnienie.

    --
    Janusz


  • 5. Data: 2024-12-15 16:19:29
    Temat: Re: nie lekceważ termostatu
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:vjmd2m$flf$1@news.chmurka.net>
    user Janusz pisze tak:

    >> zasłyszałem niesawno, że jak się długo jeździ w cieplejszym kraju
    >> (gdzie nie używamy ogrzewania) z nieszczelnym termostatem i
    >> temperatura silnika zwykle jest 75 stopni zamiast 90 stopni to
    >> można sobie niezłej biedy narobić.
    >>
    > To jest ciekawe dlaczego, przecież 75 st wystarczy (albo powinno)
    > żeby olej dobrze smarował a może jednak nie, bo jajowate cylindry
    > to chyba objaw słabego smarowania bo jak nie to czego innego?
    > A może nadmiaru nagaru który się nie wypala całkowicie bo cylinder
    > za zimny? Ciekawe zagadnienie.

    podobno tłok zbyt mało się rozszerza poniżej 90 stopni i szybko
    wytłukuje jajo w cylindrze.


    --
    Piter

    # Nie Zawsze Gratem
    strefa wolna od LPG DSG EGR DPF FSI TDI


  • 6. Data: 2024-12-16 13:30:07
    Temat: Re: nie lekceważ termostatu
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 14.12.2024 21:35, PiteR wrote:
    > z nieszczelnym termostatem i temperatura
    > silnika zwykle jest 75 stopni zamiast 90 stopni

    Mając uszkodzony termostat (ciągle otwarty) w 1.8T, już po kilku
    kilometrach jadąc zimą autostradą ~90km/h, temperatura spadła na
    komputerze poniżej 50C (wskaźnik na desce pokazywał niewiele ponad
    połowę skali do optimum). Ruszył w trasę gdy na postoju nagrzało do ~90C.

    Pamiętam, bo usterkę odkryłem wieczorem w przeddzień wyprawy wakacyjnej
    w góry i zrobiłem taki test. Po jego zakończeniu, zdecydowałem o
    tymczasowym (do czasu powrotu) zasłonięciu połowy grilla grubą tekturą i
    tak udaliśmy się w trasę. Zdało egzamin, bo wskaźnik trochę falował ale
    między optimum, a jedną kreską wcześniej.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz


  • 7. Data: 2024-12-16 13:33:58
    Temat: Re: nie lekceważ termostatu
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 14.12.2024 20:49, PiteR wrote:
    > Czy słyszeliście, że jeżdząc z zepsutym termostatem
    > można sobie zniszczyć slnik? (rozwalić cylindry z kółek na jajka).

    Nie wiem czy te mikrony spowodowane nierównomiernym nagrzewaniem się
    tłoka i okalającego cylindra, robią taką różnicę ale długotrwale
    dostrzegam usterki takie jak:

    - wyższe tarcia wewnętrzne przez niedogrzany olej i inne elementy
    - nadmierne zużycie katalizatora poprzez zwiększoną mieszankę paliwa
    - korozję w układzie chodzenia (i wydechu) przez gromadzenie się wody
    (pary wodnej) w układzie

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz


  • 8. Data: 2024-12-16 13:44:42
    Temat: Re: nie lekceważ termostatu
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 16 Dec 2024 13:33:58 +0100, Mateusz Bogusz wrote:
    > On 14.12.2024 20:49, PiteR wrote:
    >> Czy słyszeliście, że jeżdząc z zepsutym termostatem
    >> można sobie zniszczyć slnik? (rozwalić cylindry z kółek na jajka).
    >
    > Nie wiem czy te mikrony spowodowane nierównomiernym nagrzewaniem się
    > tłoka i okalającego cylindra, robią taką różnicę ale długotrwale
    > dostrzegam usterki takie jak:
    >
    > - wyższe tarcia wewnętrzne przez niedogrzany olej i inne elementy

    i chyba wieksze zuzywanie.

    Aczkolwiek temperatura oleju to tylko jakoś luźno skorelowana.

    > - nadmierne zużycie katalizatora poprzez zwiększoną mieszankę paliwa

    To w przypadku mocno chłodnego silnika chyba.

    > - korozję w układzie chodzenia (i wydechu) przez gromadzenie się wody
    > (pary wodnej) w układzie

    wydechu być może, ale czemu chłodzenia?
    woda/płyn w układzie tam jest stale.

    J.




  • 9. Data: 2024-12-16 14:59:30
    Temat: Re: nie lekceważ termostatu
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 16.12.2024 13:44, J.F wrote:
    >> - korozję w układzie chodzenia (i wydechu) przez gromadzenie się wody
    >> (pary wodnej) w układzie
    > wydechu być może, ale czemu chłodzenia?
    > woda/płyn w układzie tam jest stale.

    Jest, ale tak jak olej "działa" w pewnym zakresie temperatur. Tak
    dodatki przeciwkorozyjne w płynie chłodniczym też pewnie działają
    optymalnie w jakimś zakresie temperatur.

    A poza tym, to przede wszystkim woda zbierająca się w układzie olejowym
    - o którym zapomniałem. Jeżeli silnik się nie nagrzewa, to ta woda nie
    odparowuje i miesza się z olejem rozrzedzając go.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz


  • 10. Data: 2024-12-16 15:32:14
    Temat: Re: nie lekceważ termostatu
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 15.12.2024 o 16:19, PiteR pisze:
    > in <news:vjmd2m$flf$1@news.chmurka.net>
    > user Janusz pisze tak:
    >
    >>> zasłyszałem niesawno, że jak się długo jeździ w cieplejszym kraju
    >>> (gdzie nie używamy ogrzewania) z nieszczelnym termostatem i
    >>> temperatura silnika zwykle jest 75 stopni zamiast 90 stopni to
    >>> można sobie niezłej biedy narobić.
    >>>
    >> To jest ciekawe dlaczego, przecież 75 st wystarczy (albo powinno)
    >> żeby olej dobrze smarował a może jednak nie, bo jajowate cylindry
    >> to chyba objaw słabego smarowania bo jak nie to czego innego?
    >> A może nadmiaru nagaru który się nie wypala całkowicie bo cylinder
    >> za zimny? Ciekawe zagadnienie.
    >
    > podobno tłok zbyt mało się rozszerza poniżej 90 stopni i szybko
    > wytłukuje jajo w cylindrze.
    No ok, na to bym nie wpadł :)

    --
    Janusz

strony : [ 1 ] . 2 . 3


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: