eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodychcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi? › Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
  • Data: 2013-09-12 00:57:15
    Temat: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
    Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu środa, 11 września 2013 23:42:47 UTC+2 użytkownik Refleksyjny napisał:
    > W dniu 2013-09-11 22:57, k...@g...com pisze:
    >
    >
    >
    > >
    >
    > > Tak ogólnie do niektórych. Panowie dzieci, przestańcie pierdolić głupoty. Silnik
    parowy nadaje się do napędu urządzeń w których z dużym wyprzedzeniem można określić
    zapotrzebowanie na moc. Ciuchcia, statek ok. Tam nie daje się w pedał a w czasie
    pracy zapotrzebowanie na moc jest prawie stałe. Silnik w samochodzie może w
    przeciągu kilku sekund przejść z mocy minimalnej do maksymalnej. Dla silnika parowego
    nie posiadającego akumulatora energii w postaci bardzo bardzo dużego zbiornika taki
    manewr jest niemożliwy w czasie kilku sekund.
    >
    >
    >
    >
    >
    > No jak to niemożliwy? Otwierasz maksymalnie zawór z parą i masz od razu
    >
    > pełną moc, z miejsca! Nie musisz się wkręcać na obroty tak jak w
    >
    > spalinowym, bo pełne ciśnienie przegrzanej pary praktycznie od razu daje
    >
    > pełną moc silnika,a co za tym idzie przyspieszenie. A palnik z powodu
    >
    > spadku wykrycia ciśnienia w kotle od razu się załącza i błyskawicznie
    >
    > produkuje więcej przegrzanej pary, co doskonale widać na przykładzie
    >
    > silnika Doble'a:
    >
    > http://www.youtube.com/watch?v=ACO-HXvrRz8
    >
    >
    >
    > Wtedy to było realizowane mechanicznie, ale dysponując współczesną
    >
    > elektroniką to się odbędzie jeszcze szybciej! wszystko jest kwestią
    >
    > konstrukcji. Tak samo czas rozruchu silnika parowego, spokojnie dałoby
    >
    > się wspólcześnie go skrócić do kilkunastu sekund.
    >
    >
    >
    >
    >
    >
    >
    > Z drugiej strony dla idiotów co dają w pedał przy każdej okazji taki
    >
    > silnik byłby w sam raz. Mogli by dawać w pedał a efektu by nie było.
    >
    > >
    >
    >
    >
    > E, no bez przesady. Mały wysokociśnieniowy silnik parowy to nie to samo
    >
    > co dawne silniki parowe przemysłowe albo okrętowe. Byłby szybki,
    >
    > oferowałby od razu bardzo wysoki moment obrotowy, a więc dobre
    >
    > przyśpieszenie, oraz sporą szybkość maksymalną pojazdu, bo to już byłaby
    >
    > kwestia skrzyni biegów. technologicznie nie ma tu takioch ograniczeń o
    >
    > jakich piszesz, po prostu nie ma chcenia producentów samochodów. Jako
    >
    > ciekawostkę powiem, ze kilka lat temu w Anglii po Birmingham jeździł
    >
    > testowo parowy autobus, a paliwem w nim był... wodór.
    >
    > Jechałem tym autobusem i był faktycznie cichy i jeździł baaardzo
    >
    > sprawnie. Silniki parowe mają przyszłość!

    Otwierasz zawór z parą i się para skończyła. Zanim zrobi się nowa o odpowiednim
    ciśnieniu musi potrwać. Ile potrwać? To zależy od mocy palnika. I jak już jest para
    to zapala się czerwone światło i parę trzeba wypuścić do atmosfery.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: