-
Data: 2013-09-12 01:21:47
Temat: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
Od: Refleksyjny <n...@p...org.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2013-09-12 00:57, k...@g...com pisze:
> W dniu środa, 11 września 2013 23:42:47 UTC+2 użytkownik Refleksyjny napisał:
>> No jak to niemożliwy? Otwierasz maksymalnie zawór z parą i masz od razu
>>
>> pełną moc, z miejsca! Nie musisz się wkręcać na obroty tak jak w
>>
>> spalinowym, bo pełne ciśnienie przegrzanej pary praktycznie od razu daje
>>
>> pełną moc silnika,a co za tym idzie przyspieszenie. A palnik z powodu
>>
>> spadku wykrycia ciśnienia w kotle od razu się załącza i błyskawicznie
>>
>> produkuje więcej przegrzanej pary, co doskonale widać na przykładzie
>>
>> silnika Doble'a:
>>
>> http://www.youtube.com/watch?v=ACO-HXvrRz8
>>
>>
>>
>> Wtedy to było realizowane mechanicznie, ale dysponując współczesną
>>
>> elektroniką to się odbędzie jeszcze szybciej! wszystko jest kwestią
>>
>> konstrukcji. Tak samo czas rozruchu silnika parowego, spokojnie dałoby
>>
>> się wspólcześnie go skrócić do kilkunastu sekund.
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>> Z drugiej strony dla idiotów co dają w pedał przy każdej okazji taki
>>
>> silnik byłby w sam raz. Mogli by dawać w pedał a efektu by nie było.
>>
>>>
>>
>>
>>
>> E, no bez przesady. Mały wysokociśnieniowy silnik parowy to nie to samo
>>
>> co dawne silniki parowe przemysłowe albo okrętowe. Byłby szybki,
>>
>> oferowałby od razu bardzo wysoki moment obrotowy, a więc dobre
>>
>> przyśpieszenie, oraz sporą szybkość maksymalną pojazdu, bo to już byłaby
>>
>> kwestia skrzyni biegów. technologicznie nie ma tu takioch ograniczeń o
>>
>> jakich piszesz, po prostu nie ma chcenia producentów samochodów. Jako
>>
>> ciekawostkę powiem, ze kilka lat temu w Anglii po Birmingham jeździł
>>
>> testowo parowy autobus, a paliwem w nim był... wodór.
>>
>> Jechałem tym autobusem i był faktycznie cichy i jeździł baaardzo
>>
>> sprawnie. Silniki parowe mają przyszłość!
>
> Otwierasz zawór z parą i się para skończyła. Zanim zrobi się nowa o odpowiednim
ciśnieniu musi potrwać. Ile potrwać? To zależy od mocy palnika. I jak już jest para
to zapala się czerwone światło i parę trzeba wypuścić do atmosfery.
To co opisujesz faktycznie występowało w niektórych starszych modelach
samochodów parowych. Gdy się jechało przez jakiś czas bardzo dynamicznie
to trzeba było odpuścić na jakiś czas i poczekać chwilę w spokojnej
jeździe żeby ciśnienie w kotle wzrosło znowu do wartości maksymalnej.
Ale podczas postoju gdy ciśnienie jest już maksymalne to nie trzeba tej
pary wypuszczać w atmosferę, ale po prostu chwilowo wyłączyć palnik pod
kotłem. I były takie rozwiązania!
Samochód Doble z 1925 roku miał już takie techniczne rozwiązania, że w
nim nie mogło zabraknąć ciśnienia pary. Konstrukcja przewidywała ogromną
nadmiarowość wytwarzania ciśnienia, więc można było grzać ile pary w
tłokach.
W tym filmie na YT z Doble'em ten prowadzący kierowca to objaśnia.
Jeżeli znasz angielski to sobie posłuchaj.
Współczesna konstrukcja silnika parowego musi te wszystkie problemy
przewidywać.
Następne wpisy z tego wątku
- 12.09.13 01:26 RoMan Mandziejewicz
- 12.09.13 01:56 Refleksyjny
- 12.09.13 03:02 A.L.
- 12.09.13 03:44 k...@g...com
- 12.09.13 04:02 k...@g...com
- 12.09.13 05:51 Marek Dyjor
- 12.09.13 06:03 Marek Dyjor
- 12.09.13 08:46 Maciek
- 12.09.13 08:54 Andrzej Lawa
- 12.09.13 09:35 RoMan Mandziejewicz
- 12.09.13 09:37 Andrzej Lawa
- 12.09.13 12:59 Refleksyjny
- 12.09.13 13:07 k...@g...com
- 12.09.13 13:15 Jan Koval
- 12.09.13 13:39 k...@g...com
Najnowsze wątki z tej grupy
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
Najnowsze wątki
- 2024-11-25 Karty przedpłacone (podarunkowe) Google Play - pytanie do korzystających
- 2024-11-26 wina Tóska
- 2024-11-26 Rewolucja/Rewelacja!
- 2024-11-25 grupa ożyła ;)
- 2024-11-24 Być jak Clint
- 2024-11-24 Rura kanalizacja konceptu Franke = problem
- 2024-11-25 Wrocław => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-25 Warszawa => Business Development Manager - Network and Network Securit
- 2024-11-25 Kraków => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-25 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-25 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=
- 2024-11-25 Warszawa => ECM Specialist / Consultant <=
- 2024-11-25 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-11-25 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-11-25 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=