eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodychcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
  • Data: 2013-09-12 01:21:47
    Temat: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
    Od: Refleksyjny <n...@p...org.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2013-09-12 00:57, k...@g...com pisze:
    > W dniu środa, 11 września 2013 23:42:47 UTC+2 użytkownik Refleksyjny napisał:
    >> No jak to niemożliwy? Otwierasz maksymalnie zawór z parą i masz od razu
    >>
    >> pełną moc, z miejsca! Nie musisz się wkręcać na obroty tak jak w
    >>
    >> spalinowym, bo pełne ciśnienie przegrzanej pary praktycznie od razu daje
    >>
    >> pełną moc silnika,a co za tym idzie przyspieszenie. A palnik z powodu
    >>
    >> spadku wykrycia ciśnienia w kotle od razu się załącza i błyskawicznie
    >>
    >> produkuje więcej przegrzanej pary, co doskonale widać na przykładzie
    >>
    >> silnika Doble'a:
    >>
    >> http://www.youtube.com/watch?v=ACO-HXvrRz8
    >>
    >>
    >>
    >> Wtedy to było realizowane mechanicznie, ale dysponując współczesną
    >>
    >> elektroniką to się odbędzie jeszcze szybciej! wszystko jest kwestią
    >>
    >> konstrukcji. Tak samo czas rozruchu silnika parowego, spokojnie dałoby
    >>
    >> się wspólcześnie go skrócić do kilkunastu sekund.
    >>
    >>
    >>
    >>
    >>
    >>
    >>
    >> Z drugiej strony dla idiotów co dają w pedał przy każdej okazji taki
    >>
    >> silnik byłby w sam raz. Mogli by dawać w pedał a efektu by nie było.
    >>
    >>>
    >>
    >>
    >>
    >> E, no bez przesady. Mały wysokociśnieniowy silnik parowy to nie to samo
    >>
    >> co dawne silniki parowe przemysłowe albo okrętowe. Byłby szybki,
    >>
    >> oferowałby od razu bardzo wysoki moment obrotowy, a więc dobre
    >>
    >> przyśpieszenie, oraz sporą szybkość maksymalną pojazdu, bo to już byłaby
    >>
    >> kwestia skrzyni biegów. technologicznie nie ma tu takioch ograniczeń o
    >>
    >> jakich piszesz, po prostu nie ma chcenia producentów samochodów. Jako
    >>
    >> ciekawostkę powiem, ze kilka lat temu w Anglii po Birmingham jeździł
    >>
    >> testowo parowy autobus, a paliwem w nim był... wodór.
    >>
    >> Jechałem tym autobusem i był faktycznie cichy i jeździł baaardzo
    >>
    >> sprawnie. Silniki parowe mają przyszłość!
    >
    > Otwierasz zawór z parą i się para skończyła. Zanim zrobi się nowa o odpowiednim
    ciśnieniu musi potrwać. Ile potrwać? To zależy od mocy palnika. I jak już jest para
    to zapala się czerwone światło i parę trzeba wypuścić do atmosfery.

    To co opisujesz faktycznie występowało w niektórych starszych modelach
    samochodów parowych. Gdy się jechało przez jakiś czas bardzo dynamicznie
    to trzeba było odpuścić na jakiś czas i poczekać chwilę w spokojnej
    jeździe żeby ciśnienie w kotle wzrosło znowu do wartości maksymalnej.
    Ale podczas postoju gdy ciśnienie jest już maksymalne to nie trzeba tej
    pary wypuszczać w atmosferę, ale po prostu chwilowo wyłączyć palnik pod
    kotłem. I były takie rozwiązania!
    Samochód Doble z 1925 roku miał już takie techniczne rozwiązania, że w
    nim nie mogło zabraknąć ciśnienia pary. Konstrukcja przewidywała ogromną
    nadmiarowość wytwarzania ciśnienia, więc można było grzać ile pary w
    tłokach.
    W tym filmie na YT z Doble'em ten prowadzący kierowca to objaśnia.
    Jeżeli znasz angielski to sobie posłuchaj.
    Współczesna konstrukcja silnika parowego musi te wszystkie problemy
    przewidywać.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: