  • Data: 2013-09-12 01:21:47
    Temat: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
    Od: Refleksyjny <n...@p...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-09-12 00:57, k...@g...com pisze:

    > Otwierasz zawór z parą i się para skończyła. Zanim zrobi się nowa o odpowiednim
    ciśnieniu musi potrwać. Ile potrwać? To zależy od mocy palnika. I jak już jest para
    to zapala się czerwone światło i parę trzeba wypuścić do atmosfery.

    To co opisujesz faktycznie występowało w niektórych starszych modelach
    samochodów parowych. Gdy się jechało przez jakiś czas bardzo dynamicznie
    to trzeba było odpuścić na jakiś czas i poczekać chwilę w spokojnej
    jeździe żeby ciśnienie w kotle wzrosło znowu do wartości maksymalnej.
    Ale podczas postoju gdy ciśnienie jest już maksymalne to nie trzeba tej
    pary wypuszczać w atmosferę, ale po prostu chwilowo wyłączyć palnik pod
    kotłem. I były takie rozwiązania!
    Samochód Doble z 1925 roku miał już takie techniczne rozwiązania, że w
    nim nie mogło zabraknąć ciśnienia pary. Konstrukcja przewidywała ogromną
    nadmiarowość wytwarzania ciśnienia, więc można było grzać ile pary w
    tłokach.
    W tym filmie na YT z Doble'em ten prowadzący kierowca to objaśnia.
    Jeżeli znasz angielski to sobie posłuchaj.
    Współczesna konstrukcja silnika parowego musi te wszystkie problemy
    przewidywać.