    From: Refleksyjny <n...@p...org.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
    Date: Wed, 11 Sep 2013 21:56:16 +0200

    > Hello Refleksyjny,
    >
    > Wednesday, September 11, 2013, 9:25:53 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > 1. Spaliny to nie tylko tlenek węgla i węglowodory - wysoka
    > temperatura spalania generuje tlenki azotu. Ale najistotniejszą część
    > spalin (poza azotem) jest dwutlenek węgla i to o jego emisję chodzi
    > najbardziej. Współczesne silniki spalinowe nie emitują istotnych
    > ilości CO, HC i NOx.

    A w ogóle zadałeś sobie trud przeczytania tekstu z mojego linka?
    jak widać po tym co napisałeś NIE. Zatem mały cytat:

    Powód powrotu zainteresowania silnikiem parowym jest prosty. Proces
    spalania w silniku parowym jest zewnętrzny oraz stały, co sprawia, że
    jest bliższy osiągnięciu idealnego spalania w temperaturze 1700 K, co
    skutkuje znacznie mniejszą emisją NOx, HC i cząstek stałych (zawiesin).

    Tymczasem, w silniku spalinowym o spalaniu wewnętrznym, proces spalania
    odbywa się w obrębie cylindra i jest cykliczny. Tutaj też, wybuchowa
    mieszanka paliwa i powietrza podlega powtarzalnemu zapalaniu, a
    następnie szybkiemu chłodzeniu i wylotowi w czasie 50 ms lub mniej. Gazy
    spalane są początkowo w cylindrze, w temperaturze ok. 3000 K, tj. w
    warunkach powodujących powstawanie tlenków azotu.
    Po początkowym wybuchu, gorące gazy spalinowe ochładzają się na
    ściankach cylindra do temperatury ok. 500 K, co z kolei wywołuje
    powstawanie tlenku węgla i nie spalonych węglowodorów. W końcu, krótki
    czas całości wewnętrznego cyklu spalania utrudnia pełne spalanie, co
    skutkuje emisją sadzy lub cząstek stałych - problem ten dotyczy w
    szczególności silników wysokoprężnych.
    (...)
    żródło:
    http://huzarpower.com/pl/emisja

    > Nie ma seryjnych konstrukcji silników parowych,
    > żeby można było je porównywać w ogóle.

    A co ma seryjność danej konstrukcji do pomiarów emisji spalin silnika
    parowego zbudowanego powiedzmy w 3 egzemplarzach? Odpowiedź - Nic.

    > 2. Znajdź wiarygodniejsze źródła. Jak na razie próbowałeś obalić prawa
    > termodynamiki, elementarną fizykę a teraz bierzesz się za chemię.

    HA HA HA.
    To tyle w odpowiedzi na taki absurdalny zarzut :)