-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.icpnet.pl!.POSTED!not-for-mai
l
From: Refleksyjny <n...@p...org.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
Date: Wed, 11 Sep 2013 21:56:16 +0200
Organization: ICP News Server
Lines: 62
Message-ID: <l0qhss$5gp$1@news.icpnet.pl>
References: <l0nttp$pdd$1@news.icpnet.pl> <i...@4...net>
<l0o0ts$tbd$1@news.icpnet.pl> <l0o282$v0n$1@news.icpnet.pl>
<l0o3tm$3q0$4@dont-email.me> <l0o4cj$1ve$1@news.icpnet.pl>
<l0p0qt$536$1@news.task.gda.pl> <l0qg3t$2tu$1@news.icpnet.pl>
<1...@p...pl.invalid>
NNTP-Posting-Host: c16-59.icpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.icpnet.pl 1378929372 5657 62.21.16.59 (11 Sep 2013 19:56:12 GMT)
X-Complaints-To: a...@i...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 11 Sep 2013 19:56:12 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:17.0) Gecko/20130801
Thunderbird/17.0.8
In-Reply-To: <1...@p...pl.invalid>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2504132
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2013-09-11 21:39, RoMan Mandziejewicz pisze:
> Hello Refleksyjny,
>
> Wednesday, September 11, 2013, 9:25:53 PM, you wrote:
>
> [...]
>
>>> Energię pozyskujesz ze spalania paliwa. Chcesz podobne osiągi do
>>> spalinówek - musisz dostarczyć podobną energię w spalanym paliwie. Plus
>>> dodać straty. Wyjdzie, że musisz spalić 2x więcej paliwa (szacuję z
>>> niczego), czyli spalin będzie 2x więcej niż w "klasyku". Co więcej - bez
>>> tych wszystkich katalizatorów i dopalaczy syfów - będą bardziej toksyczne.
>> Mylisz się. Silniki parowe generują mniej spalin:
>> http://huzarpower.com/pl/emisja
>
> 1. Spaliny to nie tylko tlenek węgla i węglowodory - wysoka
> temperatura spalania generuje tlenki azotu. Ale najistotniejszą część
> spalin (poza azotem) jest dwutlenek węgla i to o jego emisję chodzi
> najbardziej. Współczesne silniki spalinowe nie emitują istotnych
> ilości CO, HC i NOx.
A w ogóle zadałeś sobie trud przeczytania tekstu z mojego linka?
jak widać po tym co napisałeś NIE. Zatem mały cytat:
Powód powrotu zainteresowania silnikiem parowym jest prosty. Proces
spalania w silniku parowym jest zewnętrzny oraz stały, co sprawia, że
jest bliższy osiągnięciu idealnego spalania w temperaturze 1700 K, co
skutkuje znacznie mniejszą emisją NOx, HC i cząstek stałych (zawiesin).
Tymczasem, w silniku spalinowym o spalaniu wewnętrznym, proces spalania
odbywa się w obrębie cylindra i jest cykliczny. Tutaj też, wybuchowa
mieszanka paliwa i powietrza podlega powtarzalnemu zapalaniu, a
następnie szybkiemu chłodzeniu i wylotowi w czasie 50 ms lub mniej. Gazy
spalane są początkowo w cylindrze, w temperaturze ok. 3000 K, tj. w
warunkach powodujących powstawanie tlenków azotu.
Po początkowym wybuchu, gorące gazy spalinowe ochładzają się na
ściankach cylindra do temperatury ok. 500 K, co z kolei wywołuje
powstawanie tlenku węgla i nie spalonych węglowodorów. W końcu, krótki
czas całości wewnętrznego cyklu spalania utrudnia pełne spalanie, co
skutkuje emisją sadzy lub cząstek stałych - problem ten dotyczy w
szczególności silników wysokoprężnych.
(...)
żródło:
http://huzarpower.com/pl/emisja
> Nie ma seryjnych konstrukcji silników parowych,
> żeby można było je porównywać w ogóle.
A co ma seryjność danej konstrukcji do pomiarów emisji spalin silnika
parowego zbudowanego powiedzmy w 3 egzemplarzach? Odpowiedź - Nic.
>
> 2. Znajdź wiarygodniejsze źródła. Jak na razie próbowałeś obalić prawa
> termodynamiki, elementarną fizykę a teraz bierzesz się za chemię.
>
HA HA HA.
To tyle w odpowiedzi na taki absurdalny zarzut :)
Następne wpisy z tego wątku
- 11.09.13 22:17 J.F
- 11.09.13 22:20 RadoslawF
- 11.09.13 22:53 Tomasz Pyra
- 11.09.13 22:57 k...@g...com
- 11.09.13 22:59 Refleksyjny
- 11.09.13 23:13 Tomasz Pyra
- 11.09.13 23:42 Refleksyjny
- 12.09.13 00:21 J.F.
- 12.09.13 00:30 J.F.
- 12.09.13 00:57 k...@g...com
- 12.09.13 00:57 Gotfryd Smolik news
- 12.09.13 01:03 Gotfryd Smolik news
- 12.09.13 01:04 k...@g...com
- 12.09.13 01:10 X-Man
- 12.09.13 01:21 Refleksyjny
Najnowsze wątki z tej grupy
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
Najnowsze wątki
- 2024-12-25 Wrocław => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2024-12-25 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2024-12-25 Kraków => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-25 Lublin => System Architect (Java background) <=
- 2024-12-25 Szczecin => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-25 Wrocław => Key Account Manager <=
- 2024-12-25 Kraków => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-25 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-25 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-25 Białystok => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-25 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2024-12-25 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-12-25 Kraków => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2024-12-25 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-24 Dzisiaj Bentlejem czyli przybieżeli sześciu Króli do Rysia na kasie