-
Data: 2013-09-11 21:56:16
Temat: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
Od: Refleksyjny <n...@p...org.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2013-09-11 21:39, RoMan Mandziejewicz pisze:
> Hello Refleksyjny,
>
> Wednesday, September 11, 2013, 9:25:53 PM, you wrote:
>
> [...]
>
>>> Energię pozyskujesz ze spalania paliwa. Chcesz podobne osiągi do
>>> spalinówek - musisz dostarczyć podobną energię w spalanym paliwie. Plus
>>> dodać straty. Wyjdzie, że musisz spalić 2x więcej paliwa (szacuję z
>>> niczego), czyli spalin będzie 2x więcej niż w "klasyku". Co więcej - bez
>>> tych wszystkich katalizatorów i dopalaczy syfów - będą bardziej toksyczne.
>> Mylisz się. Silniki parowe generują mniej spalin:
>> http://huzarpower.com/pl/emisja
>
> 1. Spaliny to nie tylko tlenek węgla i węglowodory - wysoka
> temperatura spalania generuje tlenki azotu. Ale najistotniejszą część
> spalin (poza azotem) jest dwutlenek węgla i to o jego emisję chodzi
> najbardziej. Współczesne silniki spalinowe nie emitują istotnych
> ilości CO, HC i NOx.
A w ogóle zadałeś sobie trud przeczytania tekstu z mojego linka?
jak widać po tym co napisałeś NIE. Zatem mały cytat:
Powód powrotu zainteresowania silnikiem parowym jest prosty. Proces
spalania w silniku parowym jest zewnętrzny oraz stały, co sprawia, że
jest bliższy osiągnięciu idealnego spalania w temperaturze 1700 K, co
skutkuje znacznie mniejszą emisją NOx, HC i cząstek stałych (zawiesin).
Tymczasem, w silniku spalinowym o spalaniu wewnętrznym, proces spalania
odbywa się w obrębie cylindra i jest cykliczny. Tutaj też, wybuchowa
mieszanka paliwa i powietrza podlega powtarzalnemu zapalaniu, a
następnie szybkiemu chłodzeniu i wylotowi w czasie 50 ms lub mniej. Gazy
spalane są początkowo w cylindrze, w temperaturze ok. 3000 K, tj. w
warunkach powodujących powstawanie tlenków azotu.
Po początkowym wybuchu, gorące gazy spalinowe ochładzają się na
ściankach cylindra do temperatury ok. 500 K, co z kolei wywołuje
powstawanie tlenku węgla i nie spalonych węglowodorów. W końcu, krótki
czas całości wewnętrznego cyklu spalania utrudnia pełne spalanie, co
skutkuje emisją sadzy lub cząstek stałych - problem ten dotyczy w
szczególności silników wysokoprężnych.
(...)
żródło:
http://huzarpower.com/pl/emisja
> Nie ma seryjnych konstrukcji silników parowych,
> żeby można było je porównywać w ogóle.
A co ma seryjność danej konstrukcji do pomiarów emisji spalin silnika
parowego zbudowanego powiedzmy w 3 egzemplarzach? Odpowiedź - Nic.
>
> 2. Znajdź wiarygodniejsze źródła. Jak na razie próbowałeś obalić prawa
> termodynamiki, elementarną fizykę a teraz bierzesz się za chemię.
>
HA HA HA.
To tyle w odpowiedzi na taki absurdalny zarzut :)
Następne wpisy z tego wątku
- 11.09.13 22:17 J.F
- 11.09.13 22:20 RadoslawF
- 11.09.13 22:53 Tomasz Pyra
- 11.09.13 22:57 k...@g...com
- 11.09.13 22:59 Refleksyjny
- 11.09.13 23:13 Tomasz Pyra
- 11.09.13 23:42 Refleksyjny
- 12.09.13 00:21 J.F.
- 12.09.13 00:30 J.F.
- 12.09.13 00:57 k...@g...com
- 12.09.13 00:57 Gotfryd Smolik news
- 12.09.13 01:03 Gotfryd Smolik news
- 12.09.13 01:04 k...@g...com
- 12.09.13 01:10 X-Man
- 12.09.13 01:21 Refleksyjny
Najnowsze wątki z tej grupy
- Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- znalazłem samochód ;)
- Pierwszeństwo łamane
- zamek
- W-wa naklejki wjazd do centrum
- 1250 euro za rezygnacje z posiadania samochodu
- poszedł na czerwonym i uderzył w motur
- Tesla to wóz dla mnie
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- A co mnie to koooorwa obchodzi?
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- Baterie litowe, takie bezpieczne :(
- ładny dzień na cabrio
- chcę od życia czegoś więcej
Najnowsze wątki
- 2024-07-02 Realme 7 Na co zmienić?
- 2024-06-27 Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- 2024-07-02 znalazłem samochód ;)
- 2024-07-02 Pierwszeństwo łamane
- 2024-07-02 zamek
- 2024-07-02 Akumulatory VRLA
- 2024-07-03 Białystok => Inżynier DevOps Conexa First (Kontraktor) <=
- 2024-07-03 MĂźnchen => Test Development Engineer (m/w/d) <=
- 2024-07-03 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-07-03 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-07-02 Kraków => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-07-02 Poznań => Senior React Native Developer <=
- 2024-07-02 Rzeszów => Frontend Developer (React) <=
- 2024-07-02 Warszawa => Fullastack (Java) Developer <=
- 2024-07-02 reparacje