eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodychcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi? › Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
  • Data: 2013-09-11 21:56:16
    Temat: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
    Od: Refleksyjny <n...@p...org.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2013-09-11 21:39, RoMan Mandziejewicz pisze:
    > Hello Refleksyjny,
    >
    > Wednesday, September 11, 2013, 9:25:53 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    >>> Energię pozyskujesz ze spalania paliwa. Chcesz podobne osiągi do
    >>> spalinówek - musisz dostarczyć podobną energię w spalanym paliwie. Plus
    >>> dodać straty. Wyjdzie, że musisz spalić 2x więcej paliwa (szacuję z
    >>> niczego), czyli spalin będzie 2x więcej niż w "klasyku". Co więcej - bez
    >>> tych wszystkich katalizatorów i dopalaczy syfów - będą bardziej toksyczne.
    >> Mylisz się. Silniki parowe generują mniej spalin:
    >> http://huzarpower.com/pl/emisja
    >
    > 1. Spaliny to nie tylko tlenek węgla i węglowodory - wysoka
    > temperatura spalania generuje tlenki azotu. Ale najistotniejszą część
    > spalin (poza azotem) jest dwutlenek węgla i to o jego emisję chodzi
    > najbardziej. Współczesne silniki spalinowe nie emitują istotnych
    > ilości CO, HC i NOx.

    A w ogóle zadałeś sobie trud przeczytania tekstu z mojego linka?
    jak widać po tym co napisałeś NIE. Zatem mały cytat:

    Powód powrotu zainteresowania silnikiem parowym jest prosty. Proces
    spalania w silniku parowym jest zewnętrzny oraz stały, co sprawia, że
    jest bliższy osiągnięciu idealnego spalania w temperaturze 1700 K, co
    skutkuje znacznie mniejszą emisją NOx, HC i cząstek stałych (zawiesin).

    Tymczasem, w silniku spalinowym o spalaniu wewnętrznym, proces spalania
    odbywa się w obrębie cylindra i jest cykliczny. Tutaj też, wybuchowa
    mieszanka paliwa i powietrza podlega powtarzalnemu zapalaniu, a
    następnie szybkiemu chłodzeniu i wylotowi w czasie 50 ms lub mniej. Gazy
    spalane są początkowo w cylindrze, w temperaturze ok. 3000 K, tj. w
    warunkach powodujących powstawanie tlenków azotu.
    Po początkowym wybuchu, gorące gazy spalinowe ochładzają się na
    ściankach cylindra do temperatury ok. 500 K, co z kolei wywołuje
    powstawanie tlenku węgla i nie spalonych węglowodorów. W końcu, krótki
    czas całości wewnętrznego cyklu spalania utrudnia pełne spalanie, co
    skutkuje emisją sadzy lub cząstek stałych - problem ten dotyczy w
    szczególności silników wysokoprężnych.
    (...)
    żródło:
    http://huzarpower.com/pl/emisja

    > Nie ma seryjnych konstrukcji silników parowych,
    > żeby można było je porównywać w ogóle.

    A co ma seryjność danej konstrukcji do pomiarów emisji spalin silnika
    parowego zbudowanego powiedzmy w 3 egzemplarzach? Odpowiedź - Nic.


    >
    > 2. Znajdź wiarygodniejsze źródła. Jak na razie próbowałeś obalić prawa
    > termodynamiki, elementarną fizykę a teraz bierzesz się za chemię.
    >

    HA HA HA.
    To tyle w odpowiedzi na taki absurdalny zarzut :)



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: