  • Data: 2013-09-11 21:06:03
    Temat: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
    Od: Refleksyjny <n...@p...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jako podsumowanie tematu dodam osobistą refleksję o historycznych
    przyczynach zaniechania rozwoju silników parowych w napędzie
    automobilowym. W latach 30 zeszłego wieku cena benzyny była tak niska,
    że silniki spalinowe ciężarówek i samochodów osobowych mogły być i były
    bez przeszkód rozwijane pomimo ich wielkiej paliwożerności. cenowo przez
    to wyparły parowe. mister Ford się do tego wydatnie przyczynił, bo
    spopularyzował taniego Forda T (koszt auta 290$ tylko)
    Z tego samego powodu niskiej ceny benzyny na początku lat 1970-ch ten
    australijski FORD o wspaniałych właściwościach napędu parowego został
    zignorowany przez przemysł. Wtedy baryłka ropy kosztowała < 50$.

    http://www.youtube.com/watch?v=LJq2Hc_mXFI

    Jednak teraz cena baryłki ropy i polska akcyza na nią są tak wysokie, że
    powinniśmy pomyśleć o silniku który można zasilić praktycznie wszystkim
    co się pali i to bez dokonywania regulacji. (oleje, alkohole, nafta,
    benzyny, różne biogazy, gaz węglowy, LPG, propan butan itd).

    A co do kosztów dodatkowych - nie ma w przepisach podatkowych o akcyzie
    mowy o doliczaniu akcyzy do napędzania parowca na kołach, jest mowa o
    paliwie napędowym silników spalinowych tylko.
    Po pierwsze - w drogowym parowcu palenisko znajduje się poza silnikiem,
    a więc nie podlega to akcyzie. :)
    Po drugie - silnik parowy jest na parę wodną, więc akcyzę w % można
    sobie doliczyć do kosztów wody :)

    --
    refleksyjny konstruktor