-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.icpnet.pl!.POSTED!not-for-mai
l
From: Refleksyjny <n...@p...org.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
Date: Wed, 11 Sep 2013 21:06:03 +0200
Organization: ICP News Server
Lines: 31
Message-ID: <l0qeuo$1ng$1@news.icpnet.pl>
References: <l0nttp$pdd$1@news.icpnet.pl>
NNTP-Posting-Host: c16-59.icpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.icpnet.pl 1378926360 1776 62.21.16.59 (11 Sep 2013 19:06:00 GMT)
X-Complaints-To: a...@i...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 11 Sep 2013 19:06:00 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:17.0) Gecko/20130801
Thunderbird/17.0.8
In-Reply-To: <l0nttp$pdd$1@news.icpnet.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2504127
[ ukryj nagłówki ]Jako podsumowanie tematu dodam osobistą refleksję o historycznych
przyczynach zaniechania rozwoju silników parowych w napędzie
automobilowym. W latach 30 zeszłego wieku cena benzyny była tak niska,
że silniki spalinowe ciężarówek i samochodów osobowych mogły być i były
bez przeszkód rozwijane pomimo ich wielkiej paliwożerności. cenowo przez
to wyparły parowe. mister Ford się do tego wydatnie przyczynił, bo
spopularyzował taniego Forda T (koszt auta 290$ tylko)
Z tego samego powodu niskiej ceny benzyny na początku lat 1970-ch ten
australijski FORD o wspaniałych właściwościach napędu parowego został
zignorowany przez przemysł. Wtedy baryłka ropy kosztowała < 50$.
http://www.youtube.com/watch?v=LJq2Hc_mXFI
Jednak teraz cena baryłki ropy i polska akcyza na nią są tak wysokie, że
powinniśmy pomyśleć o silniku który można zasilić praktycznie wszystkim
co się pali i to bez dokonywania regulacji. (oleje, alkohole, nafta,
benzyny, różne biogazy, gaz węglowy, LPG, propan butan itd).
A co do kosztów dodatkowych - nie ma w przepisach podatkowych o akcyzie
mowy o doliczaniu akcyzy do napędzania parowca na kołach, jest mowa o
paliwie napędowym silników spalinowych tylko.
Po pierwsze - w drogowym parowcu palenisko znajduje się poza silnikiem,
a więc nie podlega to akcyzie. :)
Po drugie - silnik parowy jest na parę wodną, więc akcyzę w % można
sobie doliczyć do kosztów wody :)
--
refleksyjny konstruktor
Następne wpisy z tego wątku
- 11.09.13 21:15 Refleksyjny
- 11.09.13 21:25 Refleksyjny
- 11.09.13 21:39 RoMan Mandziejewicz
- 11.09.13 21:56 Refleksyjny
- 11.09.13 22:17 J.F
- 11.09.13 22:20 RadoslawF
- 11.09.13 22:53 Tomasz Pyra
- 11.09.13 22:57 k...@g...com
- 11.09.13 22:59 Refleksyjny
- 11.09.13 23:13 Tomasz Pyra
- 11.09.13 23:42 Refleksyjny
- 12.09.13 00:21 J.F.
- 12.09.13 00:30 J.F.
- 12.09.13 00:57 k...@g...com
- 12.09.13 00:57 Gotfryd Smolik news
Najnowsze wątki z tej grupy
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
Najnowsze wątki
- 2024-12-31 Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- 2024-12-31 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Starszy Konsultant AWS <=
- 2024-12-31 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-31 Odpowiedzialność w spółce z oo
- 2024-12-31 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-31 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Specjalista ds. bezpieczeństwa informacji i ciągłości
- 2024-12-31 8%
- 2024-12-31 Błonie => Administrator systemów <=
- 2024-12-31 Błonie => IT System Administrator <=
- 2024-12-31 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2024-12-31 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Helpdesk - I linia wsparcia <=
- 2024-12-31 kabelek - kynar ?