eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodychcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.icpnet.pl!.POSTED!not-for-mai
    l
    From: Refleksyjny <n...@p...org.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: chcę zmienić silnik spalinowy na parowy, wolno mi?
    Date: Wed, 11 Sep 2013 21:06:03 +0200
    Organization: ICP News Server
    Lines: 31
    Message-ID: <l0qeuo$1ng$1@news.icpnet.pl>
    References: <l0nttp$pdd$1@news.icpnet.pl>
    NNTP-Posting-Host: c16-59.icpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.icpnet.pl 1378926360 1776 62.21.16.59 (11 Sep 2013 19:06:00 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 11 Sep 2013 19:06:00 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:17.0) Gecko/20130801
    Thunderbird/17.0.8
    In-Reply-To: <l0nttp$pdd$1@news.icpnet.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2504127
    [ ukryj nagłówki ]

    Jako podsumowanie tematu dodam osobistą refleksję o historycznych
    przyczynach zaniechania rozwoju silników parowych w napędzie
    automobilowym. W latach 30 zeszłego wieku cena benzyny była tak niska,
    że silniki spalinowe ciężarówek i samochodów osobowych mogły być i były
    bez przeszkód rozwijane pomimo ich wielkiej paliwożerności. cenowo przez
    to wyparły parowe. mister Ford się do tego wydatnie przyczynił, bo
    spopularyzował taniego Forda T (koszt auta 290$ tylko)
    Z tego samego powodu niskiej ceny benzyny na początku lat 1970-ch ten
    australijski FORD o wspaniałych właściwościach napędu parowego został
    zignorowany przez przemysł. Wtedy baryłka ropy kosztowała < 50$.

    http://www.youtube.com/watch?v=LJq2Hc_mXFI

    Jednak teraz cena baryłki ropy i polska akcyza na nią są tak wysokie, że
    powinniśmy pomyśleć o silniku który można zasilić praktycznie wszystkim
    co się pali i to bez dokonywania regulacji. (oleje, alkohole, nafta,
    benzyny, różne biogazy, gaz węglowy, LPG, propan butan itd).

    A co do kosztów dodatkowych - nie ma w przepisach podatkowych o akcyzie
    mowy o doliczaniu akcyzy do napędzania parowca na kołach, jest mowa o
    paliwie napędowym silników spalinowych tylko.
    Po pierwsze - w drogowym parowcu palenisko znajduje się poza silnikiem,
    a więc nie podlega to akcyzie. :)
    Po drugie - silnik parowy jest na parę wodną, więc akcyzę w % można
    sobie doliczyć do kosztów wody :)




    --
    refleksyjny konstruktor

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: