    From: ptoki <p...@e...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: awaryjne zasilenie samochodu
    Date: Thu, 8 Aug 2024 01:00:13 -0500

    On 2024-08-07 12:02, PiteR wrote:
> [...]
    > Bo jak ciągle to nie odważyłbym się wyprzedzać a coś nie połączy i
    > silnik zgaśnie.

    > Za bardzo nie chowam choć pstrokatych kabli też nie używam.
    > Wierzę, że jak szybko nie odpalą to odpuszczą i nie będą rozkręcać
    > samochodu i szukać.
    >
    > Teraz mam taki pomysł. Czujnik mikrofalowy plus syrena lub czujnik plus
    > radiopowiadamianie.
    >
    > Dosyć ciekawy patent imho znaleziony w necie to podłączenie do zapłonu
    > cewki przekaźnika zwłocznego podającego napiecie na klakson. Czyli
    > złodziej przekręca kluczyk zapala lub nie i klakson wyje.

    jest jeszcze inny wariant.
    Przekaznik i kontaktron wpiety w uklad pompy paliwa.
    Do zrobienia prosto, latwo schowac pod dywanikami.
    Przed uruchomieniem auta albo krotko po przykladasz magnes do ukrytego
    pod dywanikiem kontaktronu i on tymczasowo zamyka obwod. Odpalasz auto i
    przekaznik sam sie podtrzymuje.

    Jak tego nie zrobisz to auto odpali ale daleko nie zajedzie bo cisnienie
    paliwa spadnie. Auto zostaje umarte na srodku ulicy niedaleko od miejsca
    zaparkowania.

    Nie wiem czy to lepsze od innych rozwiazan ale zawsze cos.

    --
    Lukasz