  • Data: 2024-08-10 11:59:15
    Temat: Re: awaryjne zasilenie samochodu
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel) szukaj wiadomości tego autora

    Piotr Gałka <p...@c...pl> wrote:

    > Faktycznie raz mi silnik przerwał przy wyprzedzaniu.

    To się niestety zdarza i w rozwiązaniach fabrycznych. Miałem tak w
    motocyklu, i to dwa razy. Raz obluzował się czujnik przechylenia i silnik
    zgasł, bo myślał, że motocykl się położył. Raz przerwały się przewody
    idące do stacyjki (jest na kierownicy, więc przewody cały czas pracują).

    W tym konkretnym motocyklu (Hayabusa, pierwsza generacja) bezpieczne
    rozwiązanie odcięcia dałoby się zrobić wpinając się w obwód czujnika
    położenia wałka rozrządu. Bez tego czujnika motocykl nie odpali, ale jak
    już chodzi, to można czujnik odłączyć. Wywali wtedy błąd, ale nie zgaśnie.

    Teraz mam w samochodzie zrobione obejście na przekaźniku wpinanym w obwód
    bezpiecznika:

    https://www.youtube.com/watch?v=f4xVl6E6TgU

    Nie jest to automatyczne (muszę kliknąć na pilocie), założenie jest takie,
    że zostawiam samochód odpalony i idę zamknąć bramę. Póki co nie zawiodło,
    ale teoretycznie mogłoby. Teoretycznie mógłby też obluzować się dowolny
    bezpiecznik lub nie stykać dowolny fabryczny przekaźnik...

    > Uznałem, że przyczyną jest problem z kontaktowaniem jednego z 3 styków
    > wtyczki Jack (kształt wtyczki powoduje, że jeden ze styków jest słabiej
    > dociśnięty.

    Jackom po moich doświadczeniach nie ufałbym w takim rozwiązaniu w ogóle.
    Ile było sytuacji, że słuchawki trzeszczą, bo jack nie styka...

    > Jak do taty Fiata 2300 zrobiłem cały zapłon tyrystorowy

    W sumie czemu? Oryginalny zapłon działał gorzej, nie odpalał np. na
    mrozie?

    > Problemy z rozruchem jak ręką odjął, ale jak tata pojechał tym
    > samochodem na działkę to utknął.

    Dziś zadzwoniłby na komórkę, a wtedy... jak bardzo świat się zmienił.

    --
    Uciekają zające przez Bug do Polski. Jeden z naszych zajęcy łapie
    uciekiniera i pyta o powód. Tamten odpowiada: