  • Data: 2024-08-08 22:13:40
    Temat: Re: awaryjne zasilenie samochodu
    Od: PiteR <e...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

    in <news:v92bpj$tbm$2@news.chmurka.net>
    user Piotr Gałka pisze tak:

    > Było dawno (początek lat 90-tych). Musiał to być pierwszy rok
    > oferty Favoritek bo kazali używać płynu do chłodnicy, który okazał
    > się żrący i po roku wyżerał uszczelkę pod głowicą.
    > Wymiana tej uszczelki to najbardziej zaawansowana moja operacja
    > przy samochodzie, ever. ASO liczyła na to 4h. Nam z bratem zajęło
    > to prawie 8h, ale się jednocześnie uczyliśmy jak to się robi.

    Mnie zaskoczył deszcz, wybierałem wodę z cylindrów szmatą i wielką
    strzykawką. Byłem przeszczęśliwy kiedy silnik zapalił.

    > Trochę inne czasy były i inne przyzwyczajenia. Jak do taty Fiata
    > 2300 zrobiłem cały zapłon tyrystorowy to też przecież awaria
    > mojego (nie posiadającego żadnych atestów) urządzenia w czasie
    > wyprzedzania była groźna. Raz ten zapłon wysiadł. Obluzowała się
    > końcówka w kondensatorze (taki przezroczysty zawijany).

    Tak obecnie oglądamy projekt pod różnymi kątami.
    Mnie gryzła myśl, że będę przejeżdzał koło jakiegoś nadajnika i
    odbiornik odcięcia kompa sobie zdekoduje z szumu prawidłową sekwencję i
    odciągnie przekaźnik :)

    Dorobiłem szybko zatrzask.

    > No i wyszło, że zabezpieczyłem samochód
    > przed odpaleniem przez mojego tatę :)

    :)

    Kiedyś miałem szalony pomysł żeby zostawić na podłodze pod dywanikiem
    kabel np 24 żyły i wsadzać tam wtyczkę kodową. Nurtowało mnie jak
    zrobić żeby nie dało się wywnioskować lub przedzwonić miernikiem które
    piny zewrzec do + a które do masy żeby odpalic auto.

    Do plusa to diody 1N4007 "nasłuchujące" dać?

    Potem miałem wizję wtyczki kodowej z rezystorami i pomiar tychże
    rezystancji. Jesli sie zgadzają to sygnał zapalamy.

    --
    Piter

    # kradno ale sie dzielo