eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodya moze elektrycznyRe: a moze elektryczny
  • Data: 2013-04-14 22:12:45
    Temat: Re: a moze elektryczny
    Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu niedziela, 14 kwietnia 2013 21:51:47 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > Dnia Sun, 14 Apr 2013 19:25:57 +0000 (UTC), Robert Rędziak napisał(a):
    >
    > > On Sun, 14 Apr 2013 19:04:38 +0200, hisjusz <h...@w...pl>
    >
    > >> Ja nie wiem po co się spierać skoro to już było. Dziwne że działało
    >
    > >> rewelacyjnie i były pojemne i długo trzymające akumulatory a teraz na
    >
    > >> rynku jest gówno.
    >
    > >
    >
    > > Blablabla... Drób ma rację. 0.3-2.5MJ/kg vs 46MJ/kg to wartość
    >
    > > śmiesznie marna.
    >
    >
    >
    > Jak dorzucic sprawnosc silnika spalinowego rzedu 30%, a nawet mniej z
    >
    > uwagi na nieoptymalny punkt pracy, to juz nam wychodzi powiedzmy
    >
    > 12MJ/kg. Dorzuc odzysk energii przy hamowaniu ... a potem powiedz, ile
    >
    > wazy zbiornik paliwa z zawartoscia ... musisz policzyc ?
    >
    > To moze wazyc dwa razy wiecej :-)
    >
    >
    >
    > I juz nie jest tak zle.
    >
    >
    >
    > > Do tego duża masa akumulatorów, długi czas
    >
    > > ładowania (nie do skrócenia do czasu porównywalnego z
    >
    > > tankowaniem paliw płynnych), problemy wynikające z wydobycia,
    >
    > > przetwórstwa i utylizacji niklu, kadmu, litu, ołowiu.
    >
    >
    >
    > Raczej zadne, ze starych zrobia nowe.
    >
    >
    >
    > Zreszta ropa sie skonczy i dyskusja sie stanie bezprzedmiotowa :-)
    >
    >
    >
    > J.

    Pomimo ze użytkowa sprawność silnika spalinowego to nie ok 30% a przy dobrych
    wiatrach kilkanaście procent to powszechny indywidualny samochód z napędem
    elektrycznym na razie jest mrzonką. Prądu na Świecie jest na styku. I szybko nie da
    się podwoić albo potroić światowej produkcji. Poza tym produkcja prądu w dużej mierze
    polega na spaleniu czegoś co wydobyliśmy spod ziemi. Jest całkowity brak
    infrastruktury do ładowania akumulatorów. Podejrzewam że każda fabryka samochodów
    jest w stanie rozpocząć masową produkcję samochodu elektrycznego w czasie krótszym
    niż trzy miesiące. Jest jeszcze drobny aspekt polityczny i społeczny. Polityczny bo
    ograniczenie spożycia ropy naftowej zakończyło by się kryzysem jakiego jeszcze nie
    było i najprawdopodobniej sporą wojną. Społeczny bo w tej chwili przemysł samochodowy
    daje bardzo dużo miejsc pracy. Pracochłonność przy produkcji i obsłudze samochodu
    elektrycznego była by dużo niższa. Sporo ludzi zostało by bez pracy.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: