  • Data: 2024-03-05 09:05:49
    Temat: Re: Zwolnienia nie tylko w IT - życie współczesnego inżyniera
    Od: MKi <...@...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2024-03-04 o 21:46, Piotr Gałka pisze:
    > Wysłałem zrobione po mojemu (szkoda było marnować tyle włożonego w to
    > wysiłku). Uznali.

    Czemu by mieli nie uznać?
    O ile pamiętam, to na olimpiadach zawsze była zasada, że metoda
    rozwiązania jest nieważna, byle była sensowna i prowadziła do
    poprawnego wyniku.

    Pamiętam, że kiedyś na jakimś etapie olimpiady matematycznej
    było zadanie o dwóch zegarach z dzwonkami - jeden bił co 2 sekundy,
    drugi co 3. Pokazywały różne godziny, ale bicie zaczynały
    równocześnie (i równoczesne uderzenia brzmiały jak jedno).
    Pytane było - jaką godzinę wskazywały, jeśli było słychać ileś tam
    (powiedzmy 11) uderzeń.

    Rozwiązałem to tak, że narysowałem dwie poziome kreski, na jednej
    poprzeczki co 2 kratki, na drugiej co 3. Potem ponumerowałem
    poprzeczki, odkreśliłem jednenastą i odliczyłem ile było
    poprzeczek na każdej kresce. Uznali bez żadnych dyskusji.

    MKi