  • Data: 2024-03-05 18:26:31
    Temat: Re: Zwolnienia nie tylko w IT - życie współczesnego inżyniera
    Od: ddddddddddd <d...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 05/03/2024 09:21, Piotr Gałka wrote:

    > Raczej już nie mam takiej nadziei :) .
    > W lipcu planuję zacząć pobierać emeryturę (na 100% będzie wyraźnie
    > niższa niż emerytury naszych pracowników).
    > Firma niestety nadal wymaga naszej pracy. Może byłoby inaczej gdyby nie
    > kryzys 2008 i ostatnio totalna zapaść w półprzewodnikach.

    niestety, planować można, a życie i tak weryfikuje :/
    dlatego też staram się już wszystkich nadwyżek nie inwestować w firmę

    > Ostatnimi czasy dosyć późno przychodzę do pracy (koło 10), ale wychodzę
    > zazwyczaj po 22.

    to mi się póki co (tzn teraz, bo pierwsze lata pracowałem znacznie
    więcej) udaje pracować niewiele ponad 40h tygodniowo (pomijając pracę po
    pracy czyli doskonalenie nowych umiejętności, tu by się pewnie drugi
    etat uzbierał)- ale to głównie dzięki temu, że nikogo nie zatrudniam -
    pracuję dwuosobowo. W pl zatrudniałem, ale brak pracowników w moim
    przypadku ma dużo większy sens i generuje znacznie mniej problemów -
    nawet się zastanawiałem czy nie zrobić 4-dniowego tygodnia pracy, żeby
    mieć dodatkowy dzień na rozwój, ale od kilku miesięcy widzę dookoła
    oznaki kryzysu, więc finalnie z tego zrezygnowałem

    > Ale patrząc na to z boku to zaciąganie kredytów zamiast zwalniania
    > pracowników raczej świadczy o tym, że nie nadaję się na przedsiębiorcę :)

    chyba wielu tak ma, mi się nigdy nie zdarzyło nie zapłacić pracownikowi
    czy kontrahentowi, raz też musiałem wykorzystać kredyt, bo miałem kilku
    miesięczne opóźnienie płatności za większą robotę. Zwalniać nie
    musiałem, bo firemkę miałem malutką - ale po kilkunastu latach marzyłem
    o etacie, gdzie po godzinach mam na wszystko wywalone jak normalni
    ludzie. Po wyjeździe z PL pracowałem na etacie 4 lata - ale już po roku
    wiedziałem że to nie dla mnie, a teraz nie zamieniłbym tego co mam na
    nic innego ;)

    Lukasz