  • 1. Data: 2024-08-26 10:00:08
    Temat: ładowanie akku
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Podłączyłem dla zabawy niby trupa Varta RAC 60Ah, który mi sprzedali z samochodem

    https://www.racshop.co.uk/varta-blue-battery-014-60a
    h-540cca-l232-x-w173-x-h225-11.html

    do zasilacza 14v 100A
    przewodzikem (z kompletu choinkowego) 0.75mm2 i cóż się okazało.

    Po dłuższym namyśle akku zaczął zdraliwie pobierać coraz wiekszy prąd.
    Po godzinie doszedł do 9 amperów. Spadek napiecia na przewodziku 0.8v

    0.8v x 9A = 7 Watów wydziela się 2 metrowym kablu?

    Czyli nie wszystek umarłem? Czyli trzeba uważać jakimi przewodami się łączy i nie
    zostawiać bez nadzoru.

    --
    Piter

    # kradno ale sie dzielo

  • 2. Data: 2024-08-26 10:09:13
    Temat: Re: ładowanie akku
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 26 Aug 2024 09:00:08 +0100, PiteR napisał(a):

    > 0.8v x 9A = 7 Watów wydziela się 2 metrowym kablu?

    Pwnie do zmierzonego spadku wrzuciłeś niechcący spadek na styku
    przewód-kołek aku. A poza tym, myślę że 2 m przewodu wytrzyma te kilka
    W.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 3. Data: 2024-09-01 01:06:56
    Temat: Re: ładowanie akku - problem diody
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:XnsB1DA5B9364EA2PanElektronik@127.0.0.1>
    user PiteR pisze tak:

> [...]
    >
    > 0.8v x 9A = 7 Watów wydziela się 2 metrowym kablu?
    >
    > Czyli nie wszystek umarłem? Czyli trzeba uważać jakimi przewodami

    dobra dałem krótkie i grube kable 4mm2, wszystko polutowałem

    napięcie 14.45v prąd 12.5A
    wtrąciłem bezpiecznik 15A samochodowy, spadek 0.12v, ciepły
    wtrąciłem diodę 70HF120 zabezpieczającą zasilacz na wypadek
    zaniku 230v.

    no i jest problem bo dioda parzy 0.74v x 11A = 8 Watów

    Trzeba kupić diodę Schottky 30A

    --
    Piter

    # kradno ale sie dzielo

  • 4. Data: 2024-09-01 11:20:45
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@u...edu.pl>

    W dniu 01.09.2024 o 01:06, PiteR pisze:
    [...]
> [...]
    > zaniku 230v.
    >
    > no i jest problem bo dioda parzy 0.74v x 11A = 8 Watów

    Wyrypać ze starego zasilacza komputerowego.

    P.P.

  • 5. Data: 2024-09-01 12:34:02
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:vb1blc$524$1@news.chmurka.net>
    user Paweł Pawłowicz pisze tak:

    > Wyrypać ze starego zasilacza komputerowego.

    właśnie się rozgladam w złomie
    bo na ebay najtańsza 25zł

    --
    Piter

    # kradno ale sie dzielo

  • 6. Data: 2024-09-02 00:43:14
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:vb1blc$524$1@news.chmurka.net>
    user Paweł Pawłowicz pisze tak:

    > W dniu 01.09.2024 o 01:06, PiteR pisze:
    > [...]
    >
    > Wyrypać ze starego zasilacza komputerowego.

    wyrypana
    60SC6MT 60v 60A test diody 0.112

    prąd 9A spadek 0.62v

    Napięcie przyrasta wolno. Czy to oznacza, że akumulator przyjmuje
    i coś z niego jeszcze będzie?

    --
    Piter

    # kradno ale sie dzielo

  • 7. Data: 2024-09-02 10:56:39
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 26 Aug 2024 09:00:08 +0100, PiteR wrote:
> [...]
    > przewodzikem (z kompletu choinkowego) 0.75mm2 i cóż się okazało.
    >
    > Po dłuższym namyśle akku zaczął zdraliwie pobierać coraz wiekszy prąd.

    Te typy tak mają.

    > Po godzinie doszedł do 9 amperów. Spadek napiecia na przewodziku 0.8v

    Chyba trochę za duzy spadek.

    > 0.8v x 9A = 7 Watów wydziela się 2 metrowym kablu?
    >
    > Czyli nie wszystek umarłem? Czyli trzeba uważać jakimi przewodami się łączy i nie
    zostawiać bez nadzoru.

    Albo nie wyciągać armaty na muchę, tzn zasilacza 100A :-)

    Ale 9A/7W to się chyba mieści w zakresie możliwości tego kabelka.

    J.

  • 8. Data: 2024-09-02 10:58:35
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 01 Sep 2024 23:43:14 +0100, PiteR wrote:
> [...]
    > 60SC6MT 60v 60A test diody 0.112
    >
    > prąd 9A spadek 0.62v
    >
    > Napięcie przyrasta wolno. Czy to oznacza, że akumulator przyjmuje

    Może i będzie.

    Uprzedzam tylko, ze takie "trupy" to mi potem padały dość
    niespodziewanie w ostatnich latach.

    J.

  • 9. Data: 2024-09-02 14:44:40
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 01 Sep 2024 00:06:56 +0100, PiteR wrote:
    > in <news:XnsB1DA5B9364EA2PanElektronik@127.0.0.1>

    2m czy 2*2=4m ?

    bo tak mi wychodzi, ze 2m powiniem miec opór 45mOhm, no, w sam raz
    0.8v na 4m i 9A ...
    to nie były chinskie lampki na choinkę, chyba, ze wersja amerykańska
    :-)

> [...]
    > zaniku 230v.
    >
    > no i jest problem bo dioda parzy 0.74v x 11A = 8 Watów

    A tak to robią profesjonaliści

    https://youtu.be/AujuKud6O1I?t=596

    no co - długie wyprowadzenia ułatwiają chłodzenie :-)

    https://youtu.be/AujuKud6O1I?t=916

    P.S.
    https://www.youtube.com/watch?v=dUuHbVZ8flQ

    J.

  • 10. Data: 2024-09-02 15:09:33
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 2 Sep 2024 14:44:40 +0200, "J.F"
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > A tak to robią profesjonaliści

    > https://youtu.be/AujuKud6O1I?t=596

    Czemu to wszystko jest na pająku? Oczom nie wierzę... To jest produkt
    konsumencki??

    --
    Marek