  • Data: 2024-03-05 13:29:28
    Temat: Re: Zwolnienia nie tylko w IT - życie współczesnego inżyniera
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > A docenili chociaż? (pracownicy)

    Będąc w Gdańsku (nasze biuro konstrukcyjne) nie mam kontaktu z
    pracownikami w Pile (ostatnio byłem "w firmie" kilka lat przed pandemią).
    W najgorszym kryzysie (2010-2013) pracownicy na pewno widzieli, że mają
    roboty (montaż) na 2..3h dziennie i potem nie mają co robić, więc mogli
    podejrzewać, że jest nie za wesoło, ale wydaje mi się, że kolega w Pile
    nie straszył ich informacjami o zaciąganiu kolejnych kredytów.

    Piła to nieduże miasto. Przypuszczam, że średnie zarobki też nie
    największe. Jestem pewien, że pracownicy doceniają to, że zawsze w
    styczniu pensje ustawiamy według publikowanej przez GUS średniej
    krajowej z zeszłego roku. Ta średnia jest liczona tylko dla większych
    przedsiębiorstw i różni dyrektorzy i prezesi ją zawyżają. Jest wyraźnie
    wyższa od mediany (cały czas liczonej tylko dla tych większych
    przedsiębiorstw). Te średnie obejmują tylko połowę pracujących. Podobno
    jakby policzyć dla wszystkich to wyniki byłyby dużo niższe.
    P.G.