eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaWzmacniacz słuchawkowy do modułu GSM - jeszcze jedno pytanie › Re: Wzmacniacz słuchawkowy do modułu GSM - jeszcze jedno pytanie
  • Data: 2013-02-09 01:36:54
    Temat: Re: Wzmacniacz słuchawkowy do modułu GSM - jeszcze jedno pytanie
    Od: "Anerys" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:kf39r2$mma$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
    > Hmm... Jeszcze jedna rzeczy przyszła mi do głowy. Już kilka razy
    > słyszałem, że przy niskim napięciu zasilania nie ma co liczyć na zbyt
    > wielką głośność na wyjściu audio itp. Trochę kłóci się to z moim

    Mam taki mp3 odtwarzacz, który jak dasz na full, to wyrywa bębenki z uszu,
    jest piekielnie głośny. Miałem kiedyś w rękach radyjko na jeden paluszek R6,
    wcale nie chińskie badziewie (chociaż blisko - Hong-Kong, wówczas jeszcze
    nie chiński), na fale średnie - o, proszę, nie spodziewałem się, że gugiel
    mi tak błyskawicznie to znajdzie -
    http://www.radiomuseum.org/r/unknown_emperor.html
    Wcale ciche to nie było... Może nie był to szczyt techniki, ale Wolnej
    Europy spokojnie dało się słuchać (jeśli nie zakłócali).

    > doświadczeniem - lata temu zbudowałem kilka prostych odbiorniczków,
    > dosłownie na paru tranzystorach. Była wśród nich słynna konstrukcja na
    > UL1111 z "Młodego Technika". Radyjko zasilanie z JEDNEJ bateryjki 1,5V
    > potrafiło grać tak głośno, że muzykę odtwarzaną przez W66 było słychać w
    > całym pokoju. Mogłem bez większego problemu zrozumieć wypowiedzi spikera
    > albo rozpoznać grany utwór, bez przykładania ucha do słuchawki.

    Ano widzisz. A jeszcze kombinując ze sterowaniem słuchawki tak, by słuchawkę
    sterowały w przeciwfazie dwie końcówki - można by dodatkowo chyba powiększyć
    dawaną słuchawce energię.