eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaWzmacniacz słuchawkowy do modułu GSM - jeszcze jedno pytanie › Re: Wzmacniacz słuchawkowy do modułu GSM - jeszcze jedno pytanie
  • Data: 2013-02-13 20:08:22
    Temat: Re: Wzmacniacz słuchawkowy do modułu GSM - jeszcze jedno pytanie
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-02-13 19:42, Maciek pisze:

    > Dawne, elektromechaniczne centrale różnie działały ale opóźnienie
    > zauważało się przede wszystkim, gdy miałeś słuchawkę przy uchu a widełki
    > puszczałeś palcami. To mogło być uciążliwe tylko dla nadpobudliwych
    > ludzi :-)

    Zapytałem z czystej ciekawości. Chciałem wiedzieć czy takie opóźnienie
    odpowiada technicznym realiom epoki. W tej chwili wynosi mniej niż
    sekundę, ale pewnie dałoby się je skrócić, gdyż niektóre współczynniki
    opóźnień dobrane są bardzo orientacyjnie z uwzględnieniem sporego
    zapasu. Wynika to chociażby z przyjętego sposobu obsługi poleceń
    terminalowych - użyta funkcja wysyła zadany ciąg znaków przez USART a
    potem przez określony czas (w ms) czeka na pojawienie się określonej
    odpowiedzi. Funkcja zwróci fałsz dopiero wtedy, gdy czas upłynie, gdyż
    pojedynczy niepasujący znak po prostu rozpoczyna sprawdzanie od nowa (w
    razie, gdyby w buforze znajdowały się jakieś wcześniejsze znaki).

    A po podniesieniu słuchawki program musi wykonać kilka operacji -
    wybudzić moduł ze stanu uśpienia, zorientować się czy mamy rozmowę
    przychodzącą czy nie, sprawdzić czy jest zasięg.