eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaWzmacniacz słuchawkowy do modułu GSM - jeszcze jedno pytanie › Re: Wzmacniacz słuchawkowy do modułu GSM - jeszcze jedno pytanie
  • Data: 2013-02-13 20:33:24
    Temat: Re: Wzmacniacz słuchawkowy do modułu GSM - jeszcze jedno pytanie
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-02-13 02:39, Anerys pisze:

    > możesz też dać, w razie, gdy po podniesieniu mtf numer nie jest
    > wybierany, zrzucić na sygnał zajętości (jeśli chcesz, mogę osobno
    > "pobajdurzyć" o niuansach tego stanu)

    Hmm... Też myślałem nad tym, żeby zaprogramować jakieś zachowanie
    telefonu w przypadku dłuższej bezczynności użytkownika, chociaż na razie
    może po prostu ustawię "wieczny" dialtone...
    Zastanawia mnie jeszcze "tykanie" w słuchawce przy wybieraniu
    impulsowym. Jaki przebieg tak właściwie trafiał na słuchawkę?

    > Wydaje mi się, że start modułu niech się robi automatycznie -
    > podnosisz mtf i uruchamiasz coś jak rejestr, przyjmuje numer, a
    > wtedy, niech się spokojnie obudzi

    Moduł musi się niestety obudzić na samym początku, zaraz po podniesieniu
    słuchawki. Powód jest prosty - muszę go zapytać o stan polecenia
    przychodzącego. Niby jest polecenie sprawdzające status, ale u mnie po
    prostu program wysyła "ATA\r\n". Jeśli było połączenie przychodzące w
    chwili podniesienia słuchawki - zostanie odebrane, modem zwróci "OK" a
    program uruchomi odpowiednią funkcję (która czeka na jego zakończenie i
    robi kilka innych rzeczy). Jeśli połączenia przychodzącego nie było
    moduł zwróci "ERROR" i program będzie wiedział, że trzeba uruchomić
    procedurę wybierania numeru.

    > częstotliwość impulsowania 8-12 Hz, formalnie 10. Co w prawidłowo
    > wyregulowanej tarczy daje czasy przerwy 66.(6)ms, a zwarcia 33.(3)
    > ms. Aby uznać, że układ prawidłowo rozpoznaje impulsy - musi być w
    > stanie rozpoznać się w podanych czasach i częstotliwościach

    No cóż... U mnie funkcja czytania danych z tarczy jest zrealizowana w
    najprostszy możliwy sposób. Dwie osobne linie wejściowe uC są połączone
    z masą przez dwie osobne pary zestyków tarczy. Sprawdzanie odbywa się w
    pętli, która jednocześnie odlicza czas do zakończenia wybierania całego
    numeru, w przypadku bezczynności użytkownika.

    Gdy pierwsza para styków zostanie rozwarta (oznajmiając początek
    wybierania numeru) czekam kilka ms (przeczekanie drgań styków) i zeruję
    odliczanie. Potem inicjuję pętlę, która czeka do ponownego zwarcia tych
    styków (zakończenie wybierania cyfry). Za pętlą po raz kolejny czekam
    kilka ms na ustanie drgań styków i zapisuję cyfrę w kolejnym polu tabeli.

    We wspomnianej wyżej pętli w identyczny sposób sprawdzam czy została
    rozwarta druga para styków. Jeśli tak - czekam kilka ms na ustanie drgań
    styków, zwiększam o jeden wartość wybieranej cyfry, czekam w pustej
    pętli na ponowne zwarcie styków i znów przeczekuję drgania.

    Jeśli odliczanie w głównej pętli dojdzie do końca - wysyłam polecenie
    wybrania numeru zapisanego w tabeli. Jeśli zostanie odłożona słuchawka -
    czyszczę tabelę i kończę procedurę.

    Pozdrawiam!