-
X-Received: by 2002:a25:4151:: with SMTP id o78-v6mr396040yba.4.1536087067373; Tue,
04 Sep 2018 11:51:07 -0700 (PDT)
X-Received: by 2002:a25:4151:: with SMTP id o78-v6mr396040yba.4.1536087067373; Tue,
04 Sep 2018 11:51:07 -0700 (PDT)
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
blin3!goblin.stu.neva.ru!news.misty.com!border2.nntp.dca1.giganews.com!nntp.gig
anews.com!z10-v6no2683465qtb.0!news-out.google.com!i36-v6ni1538qti.0!nntp.googl
e.com!z10-v6no2683462qtb.0!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.c
om!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Tue, 4 Sep 2018 11:51:07 -0700 (PDT)
In-Reply-To: <1oxij8b1507ff.1o0k7weuers9v$.dlg@40tude.net>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=199.202.9.250;
posting-account=jnRHMAoAAACB5EawItMhNTZMy_yOF2XE
NNTP-Posting-Host: 199.202.9.250
References: <1...@g...com>
<5b8e9d71$0$599$65785112@news.neostrada.pl>
<f...@g...com>
<1oxij8b1507ff.1o0k7weuers9v$.dlg@40tude.net>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <9...@g...com>
Subject: Re: Uklad odpowietrzania zbiornika paliwa.
From: s...@g...com
Injection-Date: Tue, 04 Sep 2018 18:51:07 +0000
Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Lines: 106
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2639196
[ ukryj nagłówki ]W dniu wtorek, 4 września 2018 12:32:08 UTC-5 użytkownik Tomasz Pyra napisał:
> Dnia Tue, 4 Sep 2018 08:08:16 -0700 (PDT), s...@g...com napisał(a):
>
> >> Jak to korka nie maja ? Wszystkie maja.
> >> Co najwyzej mniej lub bardziej szczelny...
> >>
> >
> > We sensie ze odchylasz klapke i od razu mozna lac paliwo. Korka nie ma. Takiego
manualnego. Moze tam wewnatrz jakis mechanizm jest ale na wszelkich schematach ktore
ogladalem nie ma nic naniesione.
>
> Każdy pojazd od jakiegoś czasu musi mieć szczelny zbiornik paliwa.
> Niedopuszczalne jest odpowietrzenie go w atmosferę. Korek ma zawór
> jednostronny który wpuszcza jedynie powietrze do środka zbiornika w miejsce
> zużytego paliwa.
>
Kojarzysz czy jest jakis zaworek w przewodzie do tankowania w samochodach
"bezkorkowych"?
Tak mi sie wydaje ze nawet jak tam jest to jakis prosty, bez sterowania.
> Czy to jest zrobione klapką, czy wkręcanym korkiem - to już mniejsza o to.
>
> >> benzyna latwo paruje, a ON trudno paruje ...
> >>
> >
> > Tez cos tam paruje. Szczegolnie jak sie na wybojach chluszcze.
>
> Pytanie jakie te pary oleju napędowego są w stanie wytworzyć ciśnienie w
> zbiorniku - stawiam że w normalnych temperaturach niewielkie i może nie
> trzeba się tym przejmować tak jak w przypadku benzyny.
>
Pewnie nie, I zwykly korek spokojnie wystarczy aby nie dopuscic do rozlania czy
wydostania sie par nawet jak zbiornik sie ogrzeje. A jak sie ogrzeje bardzo to rwnie
dobrze sie spisze wypuszczajac troche par na zewnatrz (caly czas mam na mysli
samochod natankowany ale nie uruchomiony).
A jak auto sie porusza to z jednej strony paliwa ubywa i robi sie miejsce dla par z
drugiej na scene wchodzi ten uklad zbierania par.
> > W tym benzyniaku co teraz mam jest wogole ciekawie bo i jakies zaworki i jakis
zbiornik z weglem i jakies odpowietrzanie do kanalu dolotowego. I jakies czujniki
cisnienia do obslugi tego...
>
> No tak to już wyglądają samochody z drugiej połowy lat 90-tych ;)
>
A mozliwe :)
> Zbiornik z węglem aktywowanym który potrafi pochłaniać opary paliwa,
> zaworek który łączy go z kolektorem dolotowym podczas stabilnej pracy w
> pętli zamkniętej (w celu usunięcia paliwa z węgla za pomocą podciśnienia,
> oraz utrzymania podciśnienia w zbiorniku).
>
Hmmm, albo to jest bardzo niezawodne albo jednak malo popularne rozwiazanie, w sumie
pierwszy raz sie z tym stykam. Dlatego troche sie dziwie.
>
> > Chcialem wiedziec po co to komu ale widze ze to nie trywialne.
> >
> > Jest nawet cala procedura testu szczelnosci tego ukladu. Jak sie nie uda to sie
wlasnie ten blad wspomniany wyzej pojawia.
>
> Niekoniecznie musi chodzić o nieszczelność - może to oznaczać niedrożny
> przewód łączący kolektor dolotowy z pojemnikiem z węglem, lub zacięty zawór
> EVAP.
>
> Sądzę że ten błąd oznacza że komputer wysyła sygnał otwierający zawór, a
> czujnik ciśnienia w okolicach zbiornika z węglem nie pokazuje podciśnienia.
Tak, ten blad pojawia sie podczas procedury testowej. ECU sprawdza czy sa male lub
duze przecieki podcisnienia w zbiorniku w obie strony, na zewnatrz i do wewnatrz.
Jak mu sie cisnienia nie zgadzaja to wywala ten blad.
I czytalem ze to zazwyczaj problem zaworka. Sam w sumie drogi nie jest w aucie ktore
doswiadcza tego problemu. W innych zaworek jestw komplecie z wezykami i robi sie
nieciekawie od strony kosztu i problematyki wymiany.
Watek zaczalem aby sie dowiedziec czy ten uklad to jakas proscizna czy jednak tam
jest jakas wieksza filozofia i poza wymiana zaworka mam oczekiwac jakis innych
problemow.
Ale chyba nie bedzie tak zle...
Następne wpisy z tego wątku
- 04.09.18 22:53 Tomasz Pyra
- 04.09.18 23:17 s...@g...com
- 06.09.18 00:25 LordBluzg(R)
- 05.09.18 00:41 Tomasz Pyra
- 05.09.18 14:57 Bok
- 05.09.18 16:59 Mateusz Viste
- 05.09.18 19:38 Bok
- 06.09.18 10:20 Queequeg
- 06.09.18 12:30 J.F.
- 06.09.18 14:58 s...@g...com
Najnowsze wątki z tej grupy
- SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- Baterie litowe, takie bezpieczne :(
- ładny dzień na cabrio
- chcę od życia czegoś więcej
- zajebał w mur
- Skandal, Emil Rau parkuje pod hipermarketem bez biletu
- o mały włos
- Szuru na uniwersytecie jagielońskim
- skup katalizatorów
- Polska to nadal złodziejski kraj?
- Motodziennik #281 Tesla z VANEM? A Volkswagen inwestuje w silniki spalinowe.
- Jest tu jeszcze CWANIAK?
- czyszczenie Cepiku
- szukanie żony
- Kamera - co obecnie tanie i dobre?
Najnowsze wątki
- 2024-06-27 SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- 2024-06-27 Głośnik piezoelektryczny
- 2024-06-23 Mala autonomiczna kamera monitoringu
- 2024-06-26 czas na emeryturę i EB
- 2024-06-26 Wyjścia video kart graficznych (NVIDIA)
- 2024-06-27 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-06-27 Bażanowice => Expert Migration Architect (Azure) <=
- 2024-06-27 Ulm => IT Netzwerktechniker (m/w/d) <=
- 2024-06-27 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-06-27 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-06-26 Kraków => International freight forwarder <=
- 2024-06-26 Częstochowa => Marketing Specialist (E-Commerce) <=
- 2024-06-26 Warszawa => Fullstack Java Developer <=
- 2024-06-26 Warszawa => React Native Developer <=
- 2024-06-26 Rzeszów => Frontend Developer (React) <=