    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Tue, 4 Sep 2018 11:51:07 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Uklad odpowietrzania zbiornika paliwa.
    From: s...@g...com

    W dniu wtorek, 4 września 2018 12:32:08 UTC-5 użytkownik Tomasz Pyra napisał:
> [...]
    manualnego. Moze tam wewnatrz jakis mechanizm jest ale na wszelkich schematach ktore
    ogladalem nie ma nic naniesione.

    > Każdy pojazd od jakiegoś czasu musi mieć szczelny zbiornik paliwa.
    > Niedopuszczalne jest odpowietrzenie go w atmosferę. Korek ma zawór
    > jednostronny który wpuszcza jedynie powietrze do środka zbiornika w miejsce
    > zużytego paliwa.

    Kojarzysz czy jest jakis zaworek w przewodzie do tankowania w samochodach
    "bezkorkowych"?

    Tak mi sie wydaje ze nawet jak tam jest to jakis prosty, bez sterowania.

    > Czy to jest zrobione klapką, czy wkręcanym korkiem - to już mniejsza o to.

    > Pytanie jakie te pary oleju napędowego są w stanie wytworzyć ciśnienie w
    > zbiorniku - stawiam że w normalnych temperaturach niewielkie i może nie
    > trzeba się tym przejmować tak jak w przypadku benzyny.

    Pewnie nie, I zwykly korek spokojnie wystarczy aby nie dopuscic do rozlania czy
    wydostania sie par nawet jak zbiornik sie ogrzeje. A jak sie ogrzeje bardzo to rwnie
    dobrze sie spisze wypuszczajac troche par na zewnatrz (caly czas mam na mysli
    samochod natankowany ale nie uruchomiony).

    A jak auto sie porusza to z jednej strony paliwa ubywa i robi sie miejsce dla par z
    drugiej na scene wchodzi ten uklad zbierania par.

    zbiornik z weglem i jakies odpowietrzanie do kanalu dolotowego. I jakies czujniki
    cisnienia do obslugi tego...

    > No tak to już wyglądają samochody z drugiej połowy lat 90-tych ;)

    A mozliwe :)

    > Zbiornik z węglem aktywowanym który potrafi pochłaniać opary paliwa,
    > zaworek który łączy go z kolektorem dolotowym podczas stabilnej pracy w
    > pętli zamkniętej (w celu usunięcia paliwa z węgla za pomocą podciśnienia,
    > oraz utrzymania podciśnienia w zbiorniku).

    Hmmm, albo to jest bardzo niezawodne albo jednak malo popularne rozwiazanie, w sumie
    pierwszy raz sie z tym stykam. Dlatego troche sie dziwie.

    wlasnie ten blad wspomniany wyzej pojawia.

    > Niekoniecznie musi chodzić o nieszczelność - może to oznaczać niedrożny
    > przewód łączący kolektor dolotowy z pojemnikiem z węglem, lub zacięty zawór
    > EVAP.
    >
    > Sądzę że ten błąd oznacza że komputer wysyła sygnał otwierający zawór, a
    > czujnik ciśnienia w okolicach zbiornika z węglem nie pokazuje podciśnienia.

    Tak, ten blad pojawia sie podczas procedury testowej. ECU sprawdza czy sa male lub
    duze przecieki podcisnienia w zbiorniku w obie strony, na zewnatrz i do wewnatrz.

    Jak mu sie cisnienia nie zgadzaja to wywala ten blad.

    I czytalem ze to zazwyczaj problem zaworka. Sam w sumie drogi nie jest w aucie ktore
    doswiadcza tego problemu. W innych zaworek jestw komplecie z wezykami i robi sie
    nieciekawie od strony kosztu i problematyki wymiany.

    Watek zaczalem aby sie dowiedziec czy ten uklad to jakas proscizna czy jednak tam
    jest jakas wieksza filozofia i poza wymiana zaworka mam oczekiwac jakis innych
    problemow.

    Ale chyba nie bedzie tak zle...