eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyUklad odpowietrzania zbiornika paliwa.
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 16

  • 1. Data: 2018-09-04 16:47:57
    Temat: Uklad odpowietrzania zbiornika paliwa.
    Od: s...@g...com

    Wlasnie mam taka mala przygode z tym ustrojstwem.
    Pojawia mi sie blad P144A ktory oznacza ze test szczelnosci ukladu sie nie powiodl i
    trza mechnika odwiedzic.

    Grzebie sobie o co w tym chodzi bo dotychczas nie kojarzylem ze takie cos jest komus
    potrzebne.

    Znalazlem male wyjasnienie:
    https://www.motofakty.pl/artykul/jak-dziala-uklad-od
    powietrzania-zbiornika-paliwa.html

    Po przeczytaniu paru forow z grubsza rozumiem co i po co sie robi ale chcialem sie
    upewnic czy dobrze rozumuje.

    Mianowicie, czy ten uklad jest potrzebny w kazdym aucie czy tylko w tych co korka nie
    maja? I czy tylko benzynowe to maja czy dizle tez?

    Bo wszedzie czytam o tym w kontekscie benzyny ale nie pasuje mi ze tylko dla niej
    taki cyrk sie wyczynia.

    Auto jest z 2012 ale konstrukcyjnie z 2008. W starszym o dwa lata dizlu tego chyba
    nie mialem...

    Mial ktos z tym wieksza stycznosc? Znaczy sie musial sie zdoktoryzowac bo cos nie
    dzialalo poprawnie w obrebie tego ukladu?


  • 2. Data: 2018-09-04 16:57:26
    Temat: Re: Uklad odpowietrzania zbiornika paliwa.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:14bfc8dd-5ba7-4bc9-83c5-77ed45fe6b5e@go
    oglegroups.com...
    >Wlasnie mam taka mala przygode z tym ustrojstwem.
    >Pojawia mi sie blad P144A ktory oznacza ze test szczelnosci ukladu
    >sie nie powiodl i trza mechnika odwiedzic.

    >Grzebie sobie o co w tym chodzi bo dotychczas nie kojarzylem ze takie
    >cos jest komus potrzebne.
    >Znalazlem male wyjasnienie:
    >https://www.motofakty.pl/artykul/jak-dziala-uklad-o
    dpowietrzania-zbiornika-paliwa.html

    >Po przeczytaniu paru forow z grubsza rozumiem co i po co sie robi ale
    >chcialem sie upewnic czy dobrze rozumuje.
    >Mianowicie, czy ten uklad jest potrzebny w kazdym aucie czy tylko w
    >tych co korka nie maja?

    Jak to korka nie maja ? Wszystkie maja.
    Co najwyzej mniej lub bardziej szczelny...

    >I czy tylko benzynowe to maja czy dizle tez?
    >Bo wszedzie czytam o tym w kontekscie benzyny ale nie pasuje mi ze
    >tylko dla niej taki cyrk sie wyczynia.

    benzyna latwo paruje, a ON trudno paruje ...

    J.



  • 3. Data: 2018-09-04 17:04:00
    Temat: Re: Uklad odpowietrzania zbiornika paliwa.
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    s...@g...com wrote:

    > Mial ktos z tym wieksza stycznosc? Znaczy sie musial sie zdoktoryzowac
    > bo cos nie dzialalo poprawnie w obrebie tego ukladu?

    Miałem tylko taką, że w poprzednim samochodzie po otworzeniu korka robiło
    się "psssst". Znaczy, układ chyba nie działał. Ale nigdy silnik nie gasł.

    --
    https://www.youtube.com/watch?v=9lSzL1DqQn0


  • 4. Data: 2018-09-04 17:08:16
    Temat: Re: Uklad odpowietrzania zbiornika paliwa.
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 4 września 2018 09:57:55 UTC-5 użytkownik J.F. napisał:
    > Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:14bfc8dd-5ba7-4bc9-83c5-77ed45fe6b5e@go
    oglegroups.com...
    > >Wlasnie mam taka mala przygode z tym ustrojstwem.
    > >Pojawia mi sie blad P144A ktory oznacza ze test szczelnosci ukladu
    > >sie nie powiodl i trza mechnika odwiedzic.
    >
    > >Grzebie sobie o co w tym chodzi bo dotychczas nie kojarzylem ze takie
    > >cos jest komus potrzebne.
    > >Znalazlem male wyjasnienie:
    > >https://www.motofakty.pl/artykul/jak-dziala-uklad-o
    dpowietrzania-zbiornika-paliwa.html
    >
    > >Po przeczytaniu paru forow z grubsza rozumiem co i po co sie robi ale
    > >chcialem sie upewnic czy dobrze rozumuje.
    > >Mianowicie, czy ten uklad jest potrzebny w kazdym aucie czy tylko w
    > >tych co korka nie maja?
    >
    > Jak to korka nie maja ? Wszystkie maja.
    > Co najwyzej mniej lub bardziej szczelny...
    >

    We sensie ze odchylasz klapke i od razu mozna lac paliwo. Korka nie ma. Takiego
    manualnego. Moze tam wewnatrz jakis mechanizm jest ale na wszelkich schematach ktore
    ogladalem nie ma nic naniesione.

    Nie rozbieralem rury z wlewu paliwa wiec tylko gdybam.
    Klapka ma tylko gumowa wysciolke dolegajaca do kolnierza wokol wlewu paliwa.

    > >I czy tylko benzynowe to maja czy dizle tez?
    > >Bo wszedzie czytam o tym w kontekscie benzyny ale nie pasuje mi ze
    > >tylko dla niej taki cyrk sie wyczynia.
    >
    > benzyna latwo paruje, a ON trudno paruje ...
    >

    Tez cos tam paruje. Szczegolnie jak sie na wybojach chluszcze.

    W tym dizlu co mialem za kazdym razem jak sie bak odkrecalo to syczalo. Czyli tam
    podcisnienei bylo. Tyle ze nie wiem czy ono tam bylo bo sie naturalnie robilo z
    powodu wypompowanego paliwa i jakiegos prostego zaworka w korku czy byla tam cala
    machineria do tego.

    W tym benzyniaku co teraz mam jest wogole ciekawie bo i jakies zaworki i jakis
    zbiornik z weglem i jakies odpowietrzanie do kanalu dolotowego. I jakies czujniki
    cisnienia do obslugi tego...

    Chcialem wiedziec po co to komu ale widze ze to nie trywialne.

    Jest nawet cala procedura testu szczelnosci tego ukladu. Jak sie nie uda to sie
    wlasnie ten blad wspomniany wyzej pojawia.


  • 5. Data: 2018-09-04 19:31:50
    Temat: Re: Uklad odpowietrzania zbiornika paliwa.
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 4 Sep 2018 08:08:16 -0700 (PDT), s...@g...com napisał(a):

    >> Jak to korka nie maja ? Wszystkie maja.
    >> Co najwyzej mniej lub bardziej szczelny...
    >>
    >
    > We sensie ze odchylasz klapke i od razu mozna lac paliwo. Korka nie ma. Takiego
    manualnego. Moze tam wewnatrz jakis mechanizm jest ale na wszelkich schematach ktore
    ogladalem nie ma nic naniesione.

    Każdy pojazd od jakiegoś czasu musi mieć szczelny zbiornik paliwa.
    Niedopuszczalne jest odpowietrzenie go w atmosferę. Korek ma zawór
    jednostronny który wpuszcza jedynie powietrze do środka zbiornika w miejsce
    zużytego paliwa.

    Czy to jest zrobione klapką, czy wkręcanym korkiem - to już mniejsza o to.

    >> benzyna latwo paruje, a ON trudno paruje ...
    >>
    >
    > Tez cos tam paruje. Szczegolnie jak sie na wybojach chluszcze.

    Pytanie jakie te pary oleju napędowego są w stanie wytworzyć ciśnienie w
    zbiorniku - stawiam że w normalnych temperaturach niewielkie i może nie
    trzeba się tym przejmować tak jak w przypadku benzyny.

    > W tym benzyniaku co teraz mam jest wogole ciekawie bo i jakies zaworki i jakis
    zbiornik z weglem i jakies odpowietrzanie do kanalu dolotowego. I jakies czujniki
    cisnienia do obslugi tego...

    No tak to już wyglądają samochody z drugiej połowy lat 90-tych ;)

    Zbiornik z węglem aktywowanym który potrafi pochłaniać opary paliwa,
    zaworek który łączy go z kolektorem dolotowym podczas stabilnej pracy w
    pętli zamkniętej (w celu usunięcia paliwa z węgla za pomocą podciśnienia,
    oraz utrzymania podciśnienia w zbiorniku).


    > Chcialem wiedziec po co to komu ale widze ze to nie trywialne.
    >
    > Jest nawet cala procedura testu szczelnosci tego ukladu. Jak sie nie uda to sie
    wlasnie ten blad wspomniany wyzej pojawia.

    Niekoniecznie musi chodzić o nieszczelność - może to oznaczać niedrożny
    przewód łączący kolektor dolotowy z pojemnikiem z węglem, lub zacięty zawór
    EVAP.

    Sądzę że ten błąd oznacza że komputer wysyła sygnał otwierający zawór, a
    czujnik ciśnienia w okolicach zbiornika z węglem nie pokazuje podciśnienia.


  • 6. Data: 2018-09-04 20:51:07
    Temat: Re: Uklad odpowietrzania zbiornika paliwa.
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 4 września 2018 12:32:08 UTC-5 użytkownik Tomasz Pyra napisał:
    > Dnia Tue, 4 Sep 2018 08:08:16 -0700 (PDT), s...@g...com napisał(a):
    >
    > >> Jak to korka nie maja ? Wszystkie maja.
    > >> Co najwyzej mniej lub bardziej szczelny...
    > >>
    > >
    > > We sensie ze odchylasz klapke i od razu mozna lac paliwo. Korka nie ma. Takiego
    manualnego. Moze tam wewnatrz jakis mechanizm jest ale na wszelkich schematach ktore
    ogladalem nie ma nic naniesione.
    >
    > Każdy pojazd od jakiegoś czasu musi mieć szczelny zbiornik paliwa.
    > Niedopuszczalne jest odpowietrzenie go w atmosferę. Korek ma zawór
    > jednostronny który wpuszcza jedynie powietrze do środka zbiornika w miejsce
    > zużytego paliwa.
    >

    Kojarzysz czy jest jakis zaworek w przewodzie do tankowania w samochodach
    "bezkorkowych"?

    Tak mi sie wydaje ze nawet jak tam jest to jakis prosty, bez sterowania.

    > Czy to jest zrobione klapką, czy wkręcanym korkiem - to już mniejsza o to.
    >
    > >> benzyna latwo paruje, a ON trudno paruje ...
    > >>
    > >
    > > Tez cos tam paruje. Szczegolnie jak sie na wybojach chluszcze.
    >
    > Pytanie jakie te pary oleju napędowego są w stanie wytworzyć ciśnienie w
    > zbiorniku - stawiam że w normalnych temperaturach niewielkie i może nie
    > trzeba się tym przejmować tak jak w przypadku benzyny.
    >

    Pewnie nie, I zwykly korek spokojnie wystarczy aby nie dopuscic do rozlania czy
    wydostania sie par nawet jak zbiornik sie ogrzeje. A jak sie ogrzeje bardzo to rwnie
    dobrze sie spisze wypuszczajac troche par na zewnatrz (caly czas mam na mysli
    samochod natankowany ale nie uruchomiony).

    A jak auto sie porusza to z jednej strony paliwa ubywa i robi sie miejsce dla par z
    drugiej na scene wchodzi ten uklad zbierania par.


    > > W tym benzyniaku co teraz mam jest wogole ciekawie bo i jakies zaworki i jakis
    zbiornik z weglem i jakies odpowietrzanie do kanalu dolotowego. I jakies czujniki
    cisnienia do obslugi tego...
    >
    > No tak to już wyglądają samochody z drugiej połowy lat 90-tych ;)
    >

    A mozliwe :)

    > Zbiornik z węglem aktywowanym który potrafi pochłaniać opary paliwa,
    > zaworek który łączy go z kolektorem dolotowym podczas stabilnej pracy w
    > pętli zamkniętej (w celu usunięcia paliwa z węgla za pomocą podciśnienia,
    > oraz utrzymania podciśnienia w zbiorniku).
    >

    Hmmm, albo to jest bardzo niezawodne albo jednak malo popularne rozwiazanie, w sumie
    pierwszy raz sie z tym stykam. Dlatego troche sie dziwie.

    >
    > > Chcialem wiedziec po co to komu ale widze ze to nie trywialne.
    > >
    > > Jest nawet cala procedura testu szczelnosci tego ukladu. Jak sie nie uda to sie
    wlasnie ten blad wspomniany wyzej pojawia.
    >
    > Niekoniecznie musi chodzić o nieszczelność - może to oznaczać niedrożny
    > przewód łączący kolektor dolotowy z pojemnikiem z węglem, lub zacięty zawór
    > EVAP.
    >
    > Sądzę że ten błąd oznacza że komputer wysyła sygnał otwierający zawór, a
    > czujnik ciśnienia w okolicach zbiornika z węglem nie pokazuje podciśnienia.

    Tak, ten blad pojawia sie podczas procedury testowej. ECU sprawdza czy sa male lub
    duze przecieki podcisnienia w zbiorniku w obie strony, na zewnatrz i do wewnatrz.

    Jak mu sie cisnienia nie zgadzaja to wywala ten blad.

    I czytalem ze to zazwyczaj problem zaworka. Sam w sumie drogi nie jest w aucie ktore
    doswiadcza tego problemu. W innych zaworek jestw komplecie z wezykami i robi sie
    nieciekawie od strony kosztu i problematyki wymiany.

    Watek zaczalem aby sie dowiedziec czy ten uklad to jakas proscizna czy jednak tam
    jest jakas wieksza filozofia i poza wymiana zaworka mam oczekiwac jakis innych
    problemow.

    Ale chyba nie bedzie tak zle...



  • 7. Data: 2018-09-04 22:53:11
    Temat: Re: Uklad odpowietrzania zbiornika paliwa.
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 4 Sep 2018 11:51:07 -0700 (PDT), s...@g...com napisał(a):

    > Kojarzysz czy jest jakis zaworek w przewodzie do tankowania w samochodach
    "bezkorkowych"?
    >
    > Tak mi sie wydaje ze nawet jak tam jest to jakis prosty, bez sterowania.

    Sama klapka może być zaworem - wpuści powietrze jeśli różnica ciśnień
    pokona napięcie sprężyny, a uszczelni się w sytuacji gdyby w zbiorniku
    ciśnienie było wyższe niż na zewnątrz.

    Ten zawór (czy znajdzie się w klapce czy wkręcanym korku) nie jest
    sterowany - to po prostu zawór jednostronny.





    >
    >>> W tym benzyniaku co teraz mam jest wogole ciekawie bo i jakies zaworki i jakis
    zbiornik z weglem i jakies odpowietrzanie do kanalu dolotowego. I jakies czujniki
    cisnienia do obslugi tego...
    >>
    >> No tak to już wyglądają samochody z drugiej połowy lat 90-tych ;)
    >>
    >
    > A mozliwe :)
    >
    >> Zbiornik z węglem aktywowanym który potrafi pochłaniać opary paliwa,
    >> zaworek który łączy go z kolektorem dolotowym podczas stabilnej pracy w
    >> pętli zamkniętej (w celu usunięcia paliwa z węgla za pomocą podciśnienia,
    >> oraz utrzymania podciśnienia w zbiorniku).
    >>
    >
    > Hmmm, albo to jest bardzo niezawodne albo jednak malo popularne rozwiazanie, w
    sumie pierwszy raz sie z tym stykam. Dlatego troche sie dziwie.

    Nie spotkałem samochodu benzynowego z XXI wieku który nie miałby tak
    rozwiązanego układu zbiornika.
    Ze starszych Wydaje mi się że Mondeo i Corolla 98 też miały to tak
    rozwiązane.

    Ogólnie kiedyś tam władcy doszli do wniosku że nie wolno wypuszczać par
    paliwa w atmosferę i wszystkie muszą chodzić w obiegu zamkniętym.

    Samochody mają taki układ jak analizujesz - spalają te opary paliwa w
    silniku.
    A jak tankujesz benzynę, to dystrybutor odciąga opary paliwa ze zbiornika i
    przepompowje je do swojego zbiornika na paliwo.
    Cysterna która napełnia zbiornik na stacji, zabiera z niego opary paliwa.

    Duże rozlewnie które mają zbiorniki z pływającą pokrywą zbiornika (i nie
    mają gdzie trzymać oparów), mają z kolei instalacje skraplania (ewentualnie
    spalania) par paliwa i zakańczają ten łańcuszek z drugiej strony.


    >>> Chcialem wiedziec po co to komu ale widze ze to nie trywialne.
    >>>
    >>> Jest nawet cala procedura testu szczelnosci tego ukladu. Jak sie nie uda to sie
    wlasnie ten blad wspomniany wyzej pojawia.
    >>
    >> Niekoniecznie musi chodzić o nieszczelność - może to oznaczać niedrożny
    >> przewód łączący kolektor dolotowy z pojemnikiem z węglem, lub zacięty zawór
    >> EVAP.
    >>
    >> Sądzę że ten błąd oznacza że komputer wysyła sygnał otwierający zawór, a
    >> czujnik ciśnienia w okolicach zbiornika z węglem nie pokazuje podciśnienia.
    >
    > Tak, ten blad pojawia sie podczas procedury testowej. ECU sprawdza czy sa male lub
    duze przecieki podcisnienia w zbiorniku w obie strony, na zewnatrz i do wewnatrz.
    >
    > Jak mu sie cisnienia nie zgadzaja to wywala ten blad.
    >
    > I czytalem ze to zazwyczaj problem zaworka. Sam w sumie drogi nie jest w aucie
    ktore doswiadcza tego problemu. W innych zaworek jestw komplecie z wezykami i robi
    sie nieciekawie od strony kosztu i problematyki wymiany.

    To nie jest jakieś skomplikowane żeby sprawdzić.
    sprężonym powietrzem można sprawdzić czy zaworek się zamyka jak ma być
    zamknięty i czy się otwiera jak ma być otwarty.

    Do tego trzeba sprawdzić drożność przewodów w obie strony.


  • 8. Data: 2018-09-04 23:17:48
    Temat: Re: Uklad odpowietrzania zbiornika paliwa.
    Od: s...@g...com

    W dniu wtorek, 4 września 2018 15:53:16 UTC-5 użytkownik Tomasz Pyra napisał:
    > Dnia Tue, 4 Sep 2018 11:51:07 -0700 (PDT), s...@g...com napisał(a):
    >
    > > Kojarzysz czy jest jakis zaworek w przewodzie do tankowania w samochodach
    "bezkorkowych"?
    > >
    > > Tak mi sie wydaje ze nawet jak tam jest to jakis prosty, bez sterowania.
    >
    > Sama klapka może być zaworem - wpuści powietrze jeśli różnica ciśnień
    > pokona napięcie sprężyny, a uszczelni się w sytuacji gdyby w zbiorniku
    > ciśnienie było wyższe niż na zewnątrz.
    >
    > Ten zawór (czy znajdzie się w klapce czy wkręcanym korku) nie jest
    > sterowany - to po prostu zawór jednostronny.
    >

    Klapka jest licha. I taka nieco niedopasowana. Mysle ze ona raczej estetyke czyni.
    Mysle ze jest jakies inne uszczelnienie w baku. Tyle ze to tylko przypuszczenie.

    > >>> Chcialem wiedziec po co to komu ale widze ze to nie trywialne.
    > >>>
    > >>> Jest nawet cala procedura testu szczelnosci tego ukladu. Jak sie nie uda to sie
    wlasnie ten blad wspomniany wyzej pojawia.
    > >>
    > >> Niekoniecznie musi chodzić o nieszczelność - może to oznaczać niedrożny
    > >> przewód łączący kolektor dolotowy z pojemnikiem z węglem, lub zacięty zawór
    > >> EVAP.
    > >>
    > >> Sądzę że ten błąd oznacza że komputer wysyła sygnał otwierający zawór, a
    > >> czujnik ciśnienia w okolicach zbiornika z węglem nie pokazuje podciśnienia.
    > >
    > > Tak, ten blad pojawia sie podczas procedury testowej. ECU sprawdza czy sa male
    lub duze przecieki podcisnienia w zbiorniku w obie strony, na zewnatrz i do wewnatrz.
    > >
    > > Jak mu sie cisnienia nie zgadzaja to wywala ten blad.
    > >
    > > I czytalem ze to zazwyczaj problem zaworka. Sam w sumie drogi nie jest w aucie
    ktore doswiadcza tego problemu. W innych zaworek jestw komplecie z wezykami i robi
    sie nieciekawie od strony kosztu i problematyki wymiany.
    >
    > To nie jest jakieś skomplikowane żeby sprawdzić.
    > sprężonym powietrzem można sprawdzić czy zaworek się zamyka jak ma być
    > zamknięty i czy się otwiera jak ma być otwarty.
    >
    > Do tego trzeba sprawdzić drożność przewodów w obie strony.

    Przewody raczej drozne, bo blad sie pojawia relatywnie rzadko.
    Czytalem o warunkach kiedy sie ten test uruchamia.
    Warunki musza zajsc jednoczesnie i wsrod nich jest czas po uruchomieniu silnika
    (300-1800sekund), zawartosc baku miedzy 15 a 85% i pare innych dotyczacych parametrow
    fizycznych w silniku, dolocie itp.

    Wiec sadze ze przewody maja sie dobrze bo samochod jedzie, torque pokazuje ze sie
    cisnienie EVAP zmienia w dosyc szerokim zakresie wiec mysle ze rurki sa ok. Ale to
    sie jeszcze wyjasni.

    Najpierw musze sie do tego zaworka dostac i go pomacac.
    Obaczymy co to za ustrojstwo...


  • 9. Data: 2018-09-05 00:41:02
    Temat: Re: Uklad odpowietrzania zbiornika paliwa.
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 4 Sep 2018 14:17:48 -0700 (PDT), s...@g...com napisał(a):

    > W dniu wtorek, 4 września 2018 15:53:16 UTC-5 użytkownik Tomasz Pyra napisał:
    >> Dnia Tue, 4 Sep 2018 11:51:07 -0700 (PDT), s...@g...com napisał(a):
    >>
    >>> Kojarzysz czy jest jakis zaworek w przewodzie do tankowania w samochodach
    "bezkorkowych"?
    >>>
    >>> Tak mi sie wydaje ze nawet jak tam jest to jakis prosty, bez sterowania.
    >>
    >> Sama klapka może być zaworem - wpuści powietrze jeśli różnica ciśnień
    >> pokona napięcie sprężyny, a uszczelni się w sytuacji gdyby w zbiorniku
    >> ciśnienie było wyższe niż na zewnątrz.
    >>
    >> Ten zawór (czy znajdzie się w klapce czy wkręcanym korku) nie jest
    >> sterowany - to po prostu zawór jednostronny.
    >>
    >
    > Klapka jest licha. I taka nieco niedopasowana. Mysle ze ona raczej estetyke czyni.
    > Mysle ze jest jakies inne uszczelnienie w baku. Tyle ze to tylko przypuszczenie.
    >
    >>>>> Chcialem wiedziec po co to komu ale widze ze to nie trywialne.
    >>>>>
    >>>>> Jest nawet cala procedura testu szczelnosci tego ukladu. Jak sie nie uda to sie
    wlasnie ten blad wspomniany wyzej pojawia.
    >>>>
    >>>> Niekoniecznie musi chodzić o nieszczelność - może to oznaczać niedrożny
    >>>> przewód łączący kolektor dolotowy z pojemnikiem z węglem, lub zacięty zawór
    >>>> EVAP.
    >>>>
    >>>> Sądzę że ten błąd oznacza że komputer wysyła sygnał otwierający zawór, a
    >>>> czujnik ciśnienia w okolicach zbiornika z węglem nie pokazuje podciśnienia.
    >>>
    >>> Tak, ten blad pojawia sie podczas procedury testowej. ECU sprawdza czy sa male
    lub duze przecieki podcisnienia w zbiorniku w obie strony, na zewnatrz i do wewnatrz.
    >>>
    >>> Jak mu sie cisnienia nie zgadzaja to wywala ten blad.
    >>>
    >>> I czytalem ze to zazwyczaj problem zaworka. Sam w sumie drogi nie jest w aucie
    ktore doswiadcza tego problemu. W innych zaworek jestw komplecie z wezykami i robi
    sie nieciekawie od strony kosztu i problematyki wymiany.
    >>
    >> To nie jest jakieś skomplikowane żeby sprawdzić.
    >> sprężonym powietrzem można sprawdzić czy zaworek się zamyka jak ma być
    >> zamknięty i czy się otwiera jak ma być otwarty.
    >>
    >> Do tego trzeba sprawdzić drożność przewodów w obie strony.
    >
    > Przewody raczej drozne, bo blad sie pojawia relatywnie rzadko.
    > Czytalem o warunkach kiedy sie ten test uruchamia.
    > Warunki musza zajsc jednoczesnie i wsrod nich jest czas po uruchomieniu silnika
    (300-1800sekund), zawartosc baku miedzy 15 a 85% i pare innych dotyczacych parametrow
    fizycznych w silniku, dolocie itp.
    >
    > Wiec sadze ze przewody maja sie dobrze bo samochod jedzie, torque pokazuje ze sie
    cisnienie EVAP zmienia w dosyc szerokim zakresie wiec mysle ze rurki sa ok. Ale to
    sie jeszcze wyjasni.
    >
    > Najpierw musze sie do tego zaworka dostac i go pomacac.
    > Obaczymy co to za ustrojstwo...

    Zawor EVAP (ten sterujący) najczęściej jest przy przepustnicy, albo gdzieś
    na przewodzie wychodzącym z kolektora dolotowego do tyłu samochodu.

    Zawór jednostronny (mechaniczny) jest gdzieś na wlewie paliwa.

    Do tego czasami jest też jakiś zespół zaworów (możliwe że z czujnikiem
    ciśnienia) między puszką filtra węglowego a zbiornikiem paliwa - np. w tej
    amej obudowie co filtr węglowy. Poznasz że będą tam szły jakieś przewody i
    pneumatyczne i elektryczne.


  • 10. Data: 2018-09-05 14:57:22
    Temat: Re: Uklad odpowietrzania zbiornika paliwa.
    Od: Bok <a...@g...com>

    W dniu 2018-09-04 o 16:47, s...@g...com pisze:
    > Wlasnie mam taka mala przygode z tym ustrojstwem.
    > Pojawia mi sie blad P144A ktory oznacza ze test szczelnosci ukladu sie nie powiodl
    i trza mechnika odwiedzic.


    u mnie wywalało error zawór par paliwa, szarpało na 1 biegu, odkręcenie
    korka paliwa pomagało na 50km, w końcu sprzedałem ten pojazd w pizdu

    benzyna 1.6 2007 r.

strony : [ 1 ] . 2


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: