eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyUklad odpowietrzania zbiornika paliwa. › Re: Uklad odpowietrzania zbiornika paliwa.
  • Data: 2018-09-04 23:17:48
    Temat: Re: Uklad odpowietrzania zbiornika paliwa.
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu wtorek, 4 września 2018 15:53:16 UTC-5 użytkownik Tomasz Pyra napisał:
    > Dnia Tue, 4 Sep 2018 11:51:07 -0700 (PDT), s...@g...com napisał(a):
    >
    > > Kojarzysz czy jest jakis zaworek w przewodzie do tankowania w samochodach
    "bezkorkowych"?
    > >
    > > Tak mi sie wydaje ze nawet jak tam jest to jakis prosty, bez sterowania.
    >
    > Sama klapka może być zaworem - wpuści powietrze jeśli różnica ciśnień
    > pokona napięcie sprężyny, a uszczelni się w sytuacji gdyby w zbiorniku
    > ciśnienie było wyższe niż na zewnątrz.
    >
    > Ten zawór (czy znajdzie się w klapce czy wkręcanym korku) nie jest
    > sterowany - to po prostu zawór jednostronny.
    >

    Klapka jest licha. I taka nieco niedopasowana. Mysle ze ona raczej estetyke czyni.
    Mysle ze jest jakies inne uszczelnienie w baku. Tyle ze to tylko przypuszczenie.

    > >>> Chcialem wiedziec po co to komu ale widze ze to nie trywialne.
    > >>>
    > >>> Jest nawet cala procedura testu szczelnosci tego ukladu. Jak sie nie uda to sie
    wlasnie ten blad wspomniany wyzej pojawia.
    > >>
    > >> Niekoniecznie musi chodzić o nieszczelność - może to oznaczać niedrożny
    > >> przewód łączący kolektor dolotowy z pojemnikiem z węglem, lub zacięty zawór
    > >> EVAP.
    > >>
    > >> Sądzę że ten błąd oznacza że komputer wysyła sygnał otwierający zawór, a
    > >> czujnik ciśnienia w okolicach zbiornika z węglem nie pokazuje podciśnienia.
    > >
    > > Tak, ten blad pojawia sie podczas procedury testowej. ECU sprawdza czy sa male
    lub duze przecieki podcisnienia w zbiorniku w obie strony, na zewnatrz i do wewnatrz.
    > >
    > > Jak mu sie cisnienia nie zgadzaja to wywala ten blad.
    > >
    > > I czytalem ze to zazwyczaj problem zaworka. Sam w sumie drogi nie jest w aucie
    ktore doswiadcza tego problemu. W innych zaworek jestw komplecie z wezykami i robi
    sie nieciekawie od strony kosztu i problematyki wymiany.
    >
    > To nie jest jakieś skomplikowane żeby sprawdzić.
    > sprężonym powietrzem można sprawdzić czy zaworek się zamyka jak ma być
    > zamknięty i czy się otwiera jak ma być otwarty.
    >
    > Do tego trzeba sprawdzić drożność przewodów w obie strony.

    Przewody raczej drozne, bo blad sie pojawia relatywnie rzadko.
    Czytalem o warunkach kiedy sie ten test uruchamia.
    Warunki musza zajsc jednoczesnie i wsrod nich jest czas po uruchomieniu silnika
    (300-1800sekund), zawartosc baku miedzy 15 a 85% i pare innych dotyczacych parametrow
    fizycznych w silniku, dolocie itp.

    Wiec sadze ze przewody maja sie dobrze bo samochod jedzie, torque pokazuje ze sie
    cisnienie EVAP zmienia w dosyc szerokim zakresie wiec mysle ze rurki sa ok. Ale to
    sie jeszcze wyjasni.

    Najpierw musze sie do tego zaworka dostac i go pomacac.
    Obaczymy co to za ustrojstwo...

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: