  • Data: 2017-02-02 19:58:54
    Temat: Re: Trudno wszystko przewidzieć
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> szukaj wiadomości tego autora

    news:58936d06$0$5148$65785112@news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup

    > A propos
    > http://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/swiat/czesi-ratu
    j%C4%85-oczy-polak%C3%B3w/ar-AAmyq3a

    > Jesli pismaki czegos nie pokrecily, to NFZ placi za operacje w Czechach.

    NFZ płaci za leczenie Polaków w całej Unii. Co pewien czas pojawiają się
    artykuły o leczeniu się za granicą. Kiedyś był o leczeniue zębów w
    Niemczech, teraz jest o zaćmie w Czechach.
    Zaczęło się kilka lat temu od człowieka, który się wkurzyl kilkuletnią
    kolejka na operację, zrobił ją za granicą i przyniósł fakturę do NFZ.
    Fundusz nie chciał zapłacić, sprawa trafiła do sądu, który nakazał zapłacić.

    > Tyle samo, co w Polsce.

    Nawet jakby było drożej, to i tak musiałby zapłacić. Takie prawo unijne.

    > No to ja juz nic nie rozumiem, sa pieniadze na zabiegi czy ich nie ma ?
    > Czy 2211zl w Czechach starcza, a w Polsce nie, i to lekarze/szpitale nie
    > chca.
    > Bo w to, ze w Polsce nie ma mocy przerobowych, to nie uwierze, skoro za
    > wlasne pieniadze mozna zrobic.

    Taki stary, a taki głupi (nie obraź się). :))) NFZ jak kazdy ubezpieczyciel
    płaci najmniej jak może. Za zagraniczne leczenie płaci, bo musi. Za leczenie
    w Polsce płaci za jak najmniejszą liczbę zamówionych zabiegów.
    Przykładowo z tą zaćmą. Pacjentów chorych na zaćmę jest 200 tys. rocznie
    (przykładowa wartość). NFZ podpisuje umowy ze szpitalami na wykonanie tylko
    100 tys. zabiegów rocznie po 2211 zł za sztukę i nie interesuje ich, że
    pozostałe 100 tys. ludzi traci wzrok. Albo niech sami płacą za operację
    zaćmy, albo niech ślepną. Pechowców i niezaradnych tutaj nie potrzebujemy.
    :(
    Na szczęście można oszukać system i pojechać do Czech lub innego kraju w UE.
    Przez nasze porąbane przepisy o NFZ szybciej jest leczyć się za granicą niż
    w kraju.
    Ale NFZ liczy na to, że pacjenci w krytycznej sytuacji sami zapłacą za
    leczenie w Polsce, a na zagraniczne leczenie wyjedzie relatywnie mało - nie
    wszyscy wiedzą o takiej mozliwości, problem z kosztami, czasem i
    uciążliwością podróży, bariera jężykowa, trzeba wcześniej wiedzieć do
    jakiego szpitala się udać, wysłac dokumentację medyczną (może konieczne
    będzie jej tłumaczenie), trzeba wcześniej wyrobić kartę EKUZ w wojewódzkim
    oddziale NFZ itp.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba