  • Data: 2017-02-02 20:37:08
    Temat: Re: Trudno wszystko przewidzieć
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup
> [...]
    j%C4%85-oczy-polak%C3%B3w/ar-AAmyq3a

    >NFZ płaci za leczenie Polaków w całej Unii. Co pewien czas pojawiają
    >się artykuły o leczeniu się za granicą. Kiedyś był o leczeniue zębów
    >w Niemczech, teraz jest o zaćmie w Czechach.
    >Zaczęło się kilka lat temu od człowieka, który się wkurzyl
    >kilkuletnią kolejka na operację, zrobił ją za granicą i przyniósł
    >fakturę do NFZ. Fundusz nie chciał zapłacić, sprawa trafiła do sądu,
    >który nakazał zapłacić.

    >Nawet jakby było drożej, to i tak musiałby zapłacić. Takie prawo
    >unijne.

    Taka rola karty EKUZ - ale tam chyba jakies ograniczenia do
    wypadkow/chorob drobnych.
    Bo inaczej to pol kraju by sie leczylo za granica :-)

    Poza tym w artykule sie mowi o doplatach.

    >Taki stary, a taki głupi (nie obraź się). :))) NFZ jak kazdy
    >ubezpieczyciel płaci najmniej jak może.

    To jest dla mnie jasne.

    >Za zagraniczne leczenie płaci, bo musi.

    Ale to znow - jak kazdy ubezpieczyciel stara sie odmowic wyplaty :-)

    >Za leczenie
    >w Polsce płaci za jak najmniejszą liczbę zamówionych zabiegów.

    Tylko, ze efekt bedzie taki, ze jak wk* pacjentow, to pojada za
    granice, i zaplaci za wsystkie potrzebne zabiegi, tylko dwa razy
    drozej.

    >Ale NFZ liczy na to, że pacjenci w krytycznej sytuacji sami zapłacą
    >za leczenie w Polsce, a na zagraniczne leczenie wyjedzie relatywnie
    >mało - nie wszyscy wiedzą o takiej mozliwości, problem z kosztami,
    >czasem i uciążliwością podróży, bariera jężykowa, trzeba wcześniej
    >wiedzieć do jakiego szpitala się udać, wysłac dokumentację medyczną
    >(może konieczne będzie jej tłumaczenie),

    A po ch* ? Pojsc do lekarza, niech zbada, wysle do szpitala, tam
    przebadaja dalej, a za wszystko NFZ zaplaci.

    Nie, cos to zbyt piekne :-)

    > trzeba wcześniej wyrobić kartę EKUZ w wojewódzkim oddziale NFZ itp.

    Mozna e-mailem/poczta.

    J.