    From: Mario <m...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Termostat - cross post ( pojechało to też na Fizyce)
    Date: Sat, 23 Aug 2014 20:44:29 +0200

    W dniu 2014-08-23 17:41, A.L. pisze:
> [...]
    myślę, coby ten przekaźnik wydupcyć z układu i zastąpić go MOSFETEM. Napędzanym
    ICL7xxx. Popatrz na to jeszcze raz. Za pierwszym 'sztychem' uwzględniam histerię,
    grzeję łajzę do To - 5 stopni, jak pokazuje mi DS.
    stopni? Toż to będzie cykać jak posrane !!

> [...]
    > mala stala czasu, zmiana temperatury o 0.000001 zachodzi bardzo
    > szybko. Nio i przekaznik klapie szybko. Jak dasz mosfet, to tez bedzie
    > tak samo "klapal". Tylko nie bedzie slychac
    >
    > Koedys pisales ze masz wyksztalcenie fizyczne ize matematyka nie jest
    > ci obca. Wiec przeczytaj ten papier do ktorego link zalaczylem, i
    > dowiedz sie po co w algorytmie sterujacym jest histereza. I jak
    > wlasciwisci grzanego ukladu wplywaja na czestotlowosc wlaczen/wylaczen
    >
    > A.L.
    >
    > P.S. Nie czytaj komentarzy. Tylu idiotyzmow w jednym miejscu dawno nei

    Super. Zamiast słuchać idiotów ględzących o PIDe lepiej oprzeć się na
    akademickiej publikacji z której wynika, ze wady regulatora
    dwupołożeniowego najlepiej się rozwiązuje dodając do niego człon
    różniczkowy i zwiększając częstotliwość załączania mocy. Można też
    według tego papieru dodać człon całkowy i wbrew złym doradcom na grupie
    przerobić regulator dwustanowy na regulator dwustanowy o charakterystyce
    PID.

    --
    pozdrawiam
    MD