  • Data: 2014-08-23 23:56:52
    Temat: Re: Termostat - cross post ( pojecha?o to te? na Fizyce)
    Od: A.L. <a...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 23 Aug 2014 23:39:03 +0200, Mario <m...@...pl> wrote:

    >Świetnie, że wnosisz na grupę kawał porządnej akademickiej wiedzy. Tylko
    >nie wiem skąd u ciebie ta agresja wobec osób które proponują PIDa.

    Ja nie mam zadnej agresji do PIDa i osob proponujacych PIDa. Ja jestem
    przeciwko sugerowaniu ze PID nadaje sie do wszystkiego. Nie nadaje sie
    do wszystkiego. Nie nadaje sie na przyklad do sterowania lodowka.
    Nadaje sie do sterowania obiektami ciaglymi, stabilnymi, stacjonarnymi
    (nei zmieniajacymi wlasciwosci w czasie), przy braku silnych zaklocen
    i przy stabilnej wartosci zadanej

    >Proponowane w tej publikacji zmiany są tak jak napisałeś znane od czasów
    >gdy nie było jeszcze mikroprocesorów. Tylko czemu projektant układu ma
    >linearyzować swój regulator dwupołożeniowy przy pomocy dodatkowej pętli
    >sprzężenia (tworząc z niego tą sztuczką regulator proporcjonalny),
    >jeśli może dopisać kilka linijek kodu i zrobić to na procku.

    No oczywiscie ze takie rzeczy DZISIAJ robo sie algorytmcznie. Tylko
    tzreba wiedziec ze trzeba to zrobic, jak to zrobic i co z tego wynika.
    A.L.