-
Data: 2014-08-23 23:25:23
Temat: Re: Termostat - cross post ( pojecha?o to te? na Fizyce)
Od: Mario <m...@...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2014-08-23 23:08, A.L. pisze:
> On Sat, 23 Aug 2014 20:21:05 +0200, Mario <m...@...pl> wrote:
>
>> W dniu 2014-08-23 17:48, A.L. pisze:
>>> On Sat, 23 Aug 2014 15:54:12 +0200, Mario <m...@...pl> wrote:
>>>
>>>> W dniu 2014-08-23 15:29, J.F. pisze:
>>>>> Dnia Sat, 23 Aug 2014 14:59:35 +0200, stary grzyb napisał(a):
>>>>>> > Tak prawde mowiac to dziwne - juz ze 40 lat mamy mikroprocesory, a PID
>>>>>> > ciagle w modzie. Nie wymyslili nic lepszego ... uniwersalnego ?
>>>>>>
>>>>>> Jeszcze bardziej uniwersalnego niż PID ???
>>>>>
>>>>> No powiedzmy takiego zeby mozna bylo powszechnie uzywac, i zeby bylo
>>>>> lepsze niz PID w rezultacie.
>>>>>
>>>>> Bo teraz to sytuacja taka, ze jak komus dwu/trojstanowa regulacja nie
>>>>> wystarczy, to slyszy "uzyj/a moze PID". Dziwne ze nic lepszego nie ma
>>>>> :-)
>>>>
>>>> Jest, na przykład sterowanie predykcyjne, ale trzeba dokładniej znać
>>>> dynamikę obiektu.
>>>
>>>
>>> naprawdeee?... A o sterowaniu adaptacyjnym czy odpornym (robust
>>> controj) przypadkiem nie slyszales?
>>
>> Może i słyszałem ale w praktyce inżynierskiej nie mam potrzeby stosować
>> więc widocznie mi wywietrzało z głowy :)
>> To nie zmienia faktu, że nowocześniejsze metody które się poznaje na
>> studiach są bardzo rzadko stosowane w praktyce.
>
> Samolot tez posterujesz PIDem? A obiekt ktory jest niestabilny, tez
> PIDem?
>
> Poczytaj sobie
>
> http://www.sersc.org/journals/IJCA/vol5_no1/2.pdf
No i co z tego? Nie zajmuję się konstruowaniem samolotów.
> Regulator adaptacyjny masz z cala pewnoscia w swoim samochodzie. Do
> stabilizacji wolnych obrotow. To w tej chwili powszechnie stosowana
> technologia
>
> http://web.mit.edu/aaclab/pdfs/Yildiray%20Yildiz%20T
CST.pdf
>
> Stosuje sie tez regulatory odporne w tym samym celu
>
> http://www.geocities.ws/khalid2k1/ecc2014.pdf
Dominująca w tym wątku podpowiedź o PID świadczy, że w powszechnej
praktyce jest ten rodzaj sterowania znany i stosowany. Jest tez łatwy w
implementacji nawet na atmelka. Jeśli opisany przez wątkotwórcę
regulator dwustanowy ma problemy, to nic dziwnego, że zaproponowano
lepsze rozwiązanie. I wystarczające. Nie trzeba stosować metod o których
byłeś nas łaskaw oświecić. Nie rozumiem celu twojej walki. Co za różnica
czy zastosuje się do rad ludzi uznawanych przez ciebie za idiotów i
zrobi tego PIDa czy też najpierw uzupełni swoją wiedzę i podsuwane przez
ciebie akademickie publikacje z których zrozumie, że najlepiej przerobić
ten zwykły dwustanowy regulator na regulator dwustanowy o
charakterystyce PID.
--
pozdrawiam
MD
Następne wpisy z tego wątku
- 23.08.14 23:30 A.L.
- 23.08.14 23:36 A.L.
- 23.08.14 23:39 Mario
- 23.08.14 23:56 A.L.
- 24.08.14 00:11 Mario
- 24.08.14 00:25 Mario
- 24.08.14 00:42 Magnus Elephantus
- 24.08.14 04:13 A.L.
- 24.08.14 05:21 A.L.
- 24.08.14 10:12 Jawi
- 24.08.14 13:07 J.F.
- 24.08.14 14:21 Mario
- 24.08.14 14:36 Paweł Pawłowicz
- 24.08.14 15:54 janusz_k
- 24.08.14 17:52 Pszemol
Najnowsze wątki z tej grupy
- reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- Problem z odczytem karty CF
- 74F vs 74HCT
- Newag ciąg dalszy
- Digikey, SN74CBT3253CD, FST3253, ktoś ma?
- Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- kabelek - kynar ?
- Podnieść masę o 0.6V
- Moduł BT BLE 5.0
- Pomiar amplitudy w zegarku mechanicznym
- ale zawziętość i cierpliwość
- Chiński elektrolizer tester wody
- Dzisiaj Bentlejem czyli przybieżeli sześciu Króli do Rysia na kasie
- ciekawy układ magnetofonu
- Mikroskop 3D
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-03 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-03 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-03 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=