eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaTermostat - cross post ( pojechało to też na Fizyce) › Re: Termostat - cross post ( pojecha?o to te? na Fizyce)
  • Data: 2014-08-23 23:25:23
    Temat: Re: Termostat - cross post ( pojecha?o to te? na Fizyce)
    Od: Mario <m...@...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2014-08-23 23:08, A.L. pisze:
    > On Sat, 23 Aug 2014 20:21:05 +0200, Mario <m...@...pl> wrote:
    >
    >> W dniu 2014-08-23 17:48, A.L. pisze:
    >>> On Sat, 23 Aug 2014 15:54:12 +0200, Mario <m...@...pl> wrote:
    >>>
    >>>> W dniu 2014-08-23 15:29, J.F. pisze:
    >>>>> Dnia Sat, 23 Aug 2014 14:59:35 +0200, stary grzyb napisał(a):
    >>>>>> > Tak prawde mowiac to dziwne - juz ze 40 lat mamy mikroprocesory, a PID
    >>>>>> > ciagle w modzie. Nie wymyslili nic lepszego ... uniwersalnego ?
    >>>>>>
    >>>>>> Jeszcze bardziej uniwersalnego niż PID ???
    >>>>>
    >>>>> No powiedzmy takiego zeby mozna bylo powszechnie uzywac, i zeby bylo
    >>>>> lepsze niz PID w rezultacie.
    >>>>>
    >>>>> Bo teraz to sytuacja taka, ze jak komus dwu/trojstanowa regulacja nie
    >>>>> wystarczy, to slyszy "uzyj/a moze PID". Dziwne ze nic lepszego nie ma
    >>>>> :-)
    >>>>
    >>>> Jest, na przykład sterowanie predykcyjne, ale trzeba dokładniej znać
    >>>> dynamikę obiektu.
    >>>
    >>>
    >>> naprawdeee?... A o sterowaniu adaptacyjnym czy odpornym (robust
    >>> controj) przypadkiem nie slyszales?
    >>
    >> Może i słyszałem ale w praktyce inżynierskiej nie mam potrzeby stosować
    >> więc widocznie mi wywietrzało z głowy :)
    >> To nie zmienia faktu, że nowocześniejsze metody które się poznaje na
    >> studiach są bardzo rzadko stosowane w praktyce.
    >
    > Samolot tez posterujesz PIDem? A obiekt ktory jest niestabilny, tez
    > PIDem?
    >
    > Poczytaj sobie
    >
    > http://www.sersc.org/journals/IJCA/vol5_no1/2.pdf


    No i co z tego? Nie zajmuję się konstruowaniem samolotów.

    > Regulator adaptacyjny masz z cala pewnoscia w swoim samochodzie. Do
    > stabilizacji wolnych obrotow. To w tej chwili powszechnie stosowana
    > technologia
    >
    > http://web.mit.edu/aaclab/pdfs/Yildiray%20Yildiz%20T
    CST.pdf
    >
    > Stosuje sie tez regulatory odporne w tym samym celu
    >
    > http://www.geocities.ws/khalid2k1/ecc2014.pdf

    Dominująca w tym wątku podpowiedź o PID świadczy, że w powszechnej
    praktyce jest ten rodzaj sterowania znany i stosowany. Jest tez łatwy w
    implementacji nawet na atmelka. Jeśli opisany przez wątkotwórcę
    regulator dwustanowy ma problemy, to nic dziwnego, że zaproponowano
    lepsze rozwiązanie. I wystarczające. Nie trzeba stosować metod o których
    byłeś nas łaskaw oświecić. Nie rozumiem celu twojej walki. Co za różnica
    czy zastosuje się do rad ludzi uznawanych przez ciebie za idiotów i
    zrobi tego PIDa czy też najpierw uzupełni swoją wiedzę i podsuwane przez
    ciebie akademickie publikacje z których zrozumie, że najlepiej przerobić
    ten zwykły dwustanowy regulator na regulator dwustanowy o
    charakterystyce PID.

    --
    pozdrawiam
    MD

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: