-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: Artur Maśląg <f...@p...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Strefa zamieszkania - absurd.
Date: Tue, 23 Mar 2010 17:05:27 +0100
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 81
Message-ID: <hoaosg$b9$1@inews.gazeta.pl>
References: <ho8n09$hh4$1@news.dialog.net.pl> <ho8oav$dug$1@inews.gazeta.pl>
<hoa9vv$91t$1@inews.gazeta.pl> <hoaavm$c90$1@inews.gazeta.pl>
<hoajmk$dhd$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: cyberdyne-t3.futrzak.net
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1269360336 361 82.210.140.98 (23 Mar 2010 16:05:36 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 23 Mar 2010 16:05:36 +0000 (UTC)
X-User: futrzak1966
In-Reply-To: <hoajmk$dhd$1@inews.gazeta.pl>
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (Windows/20100228)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2266663
[ ukryj nagłówki ]Arek (G) pisze:
(...)
> Owszem, można dokładać ograniczeń tylko dokąd to prowadzi?
To zależy gdzie i w jaki sposób.
> Czy kierowca
> mający do przejechania 300km w 9h będzie bardziej zmęczony i
> sfrustrowany od kierowcy który mógłby zrobić ten odcinek w np. 5h.
Kolejny z absurdalną argumentacją. Pokaż mi trasy 300km robione
w 9 godzin. Te 300km w 5 godzin to średnia 60km/h - absolutnie
realizowalna w warunkach polskich (pomijam jakieś remonty).
> I
> jaki to ma wpływ na bezpieczeństwo? Nadmiarowe ograniczenia mogą
> powodować dwa rodzaje postaw. Nagminne ich łamanie w konsekwencji czego
> nie przestrzeganie również tych które są w 100% zasadne, oraz
> "nadrabianie" czasu w miejscach gdzie ograniczenia są mniejsze. Można
> próbować zmieniać bieg rzeki kijem, pytanie tylko jakie będą efekty.
Czas podróży można skrócić obecnie jedynie trasami szybkiego ruchu.
Bez tego można sobie darować cokolwiek, ponieważ może być tylko gorzej.
> Wprowadzanie kolejnych ograniczeń i kolejnych FR jakoś nie zwiększa
> bezpieczeństwa na drogach.
Tu znów kolegę zmartwię - podawaliśmy tutaj wzrost bezpieczeństwa
na DK8 po wprowadzeniu tych "udogodnień". Prawie 30% mniej ofiar
i wypadków? To nie jest poprawa? Chyba jednak jest, choćbyś zaprzeczał.
>> Normalnie - wioski sie rozrastają, ruch coraz większy itd. FR nie
>> dołożyli przy okazji? Znam takie odcinki i zasadniczo to co mi
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
>> przeszkadza, to brak powtórzenia ograniczenia co jakiś czas, ponieważ
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
^^^^^^^^^^^^^^^
>> po kilku kolejnych skrzyżowaniach, czy drogach bocznych człowiek
>> zapomina, czy już minął koniec terenu, czy nadal jest 50. Głupio
>> się nadziać na radar jadąc jak cywilizowany człowiek dłuższy czas.
>> Na tym Twoim zachodzie stosowne powtórzenia są na tyle częste, że
>> kierowca o nich nie zapomni. W sumie na takich odcinkach są czasem
>> podniesienia prędkości - nawet w Polsce.
>
> Nie mówię konieczności powtarzania znaków (nie wiem skąd to wziąłeś),
Ja mówię - chyba jasno napisałem?
> tylko o niepotrzebnym ograniczeniu prędkości tam gdzie to nie jest
> konieczne.
Nie, nie - tam gdzie części się
> Nie mówię o trasach szybkiego ruchu tylko "normalnych" drogach. Jeżeli
> jadę miejscowością gdzie jest zmniejszenie do 70 to wcale mnie to tak
> nie boli. Jeżeli w tej samej miejscowości jest postawione na krótkim
> odcinku 30km to wiem, że jest to zasadne i zwalniam.
30km to krótki odcinek? Nie, chyba nie to chciałeś napisać. Inna sprawa,
że to co opisujesz w wielu miejscach w Polsce ma miejsce.
> Tymczasem w Polsce
> przez 20km jest 50, ludzie tego nie przestrzegają na całej długości, w
> konsekwencji czego pojedyncze miejsca (szkoły, przedszkola itp.) stają
> się bardziej niebezpieczne.
Nieprawda. Tylko część kierowców tak postępuje - robią to dokładnie tak
samo na krótkich odcinkach, gdzie są ograniczenia z racji szkoły, czy
innej dowolnej przyczyny. Zwyczajnie wiedzą, że są bezkarni.
> Moim zdaniem naprawdę nie wiele trzeba aby zwiększyć i bezpieczeństwo i
> płynność ruchu. Ale to wymaga myślenia, niestety myślenie to towar
> deficytowy w naszej szerokości geograficznej.
Nie no, pokłon. Cała Europa z tym walczy od lat, ale tutaj niewiele
potrzeba przy braku tras szybkiego ruchu, bezkarności i dowolności
kierowców. Szacunek. Teraz tylko czas na realizację tych złotych
myśli.
--
Jutro to dziś - tyle że jutro.
Następne wpisy z tego wątku
- 23.03.10 17:14 Artur Maśląg
- 23.03.10 19:14 Bydlę
- 23.03.10 19:16 Bydlę
- 23.03.10 19:19 Arek (G)
- 23.03.10 19:34 Arek (G)
- 23.03.10 19:55 Artur Maśląg
- 23.03.10 20:06 Jurand
- 23.03.10 20:16 Jurand
- 23.03.10 20:24 Artur Maśląg
- 23.03.10 20:42 Rabbit McCroolick
- 23.03.10 20:59 Artur Maśląg
- 23.03.10 22:17 Artur Maśląg
- 23.03.10 22:28 Jotte
- 23.03.10 22:33 Bydlę
- 23.03.10 22:35 Bydlę
Najnowsze wątki z tej grupy
- SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- Baterie litowe, takie bezpieczne :(
- ładny dzień na cabrio
- chcę od życia czegoś więcej
- zajebał w mur
- Skandal, Emil Rau parkuje pod hipermarketem bez biletu
- o mały włos
- Szuru na uniwersytecie jagielońskim
- skup katalizatorów
- Polska to nadal złodziejski kraj?
- Motodziennik #281 Tesla z VANEM? A Volkswagen inwestuje w silniki spalinowe.
- Jest tu jeszcze CWANIAK?
- czyszczenie Cepiku
- szukanie żony
- Kamera - co obecnie tanie i dobre?
Najnowsze wątki
- 2024-06-27 SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- 2024-06-27 Głośnik piezoelektryczny
- 2024-06-23 Mala autonomiczna kamera monitoringu
- 2024-06-26 czas na emeryturę i EB
- 2024-06-26 Wyjścia video kart graficznych (NVIDIA)
- 2024-06-27 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-06-27 Bażanowice => Expert Migration Architect (Azure) <=
- 2024-06-27 Ulm => IT Netzwerktechniker (m/w/d) <=
- 2024-06-27 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-06-27 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-06-26 Kraków => International freight forwarder <=
- 2024-06-26 Częstochowa => Marketing Specialist (E-Commerce) <=
- 2024-06-26 Warszawa => Fullstack Java Developer <=
- 2024-06-26 Warszawa => React Native Developer <=
- 2024-06-26 Rzeszów => Frontend Developer (React) <=