-
Data: 2010-03-23 19:19:53
Temat: Re: Strefa zamieszkania - absurd.
Od: "Arek (G)" <a...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2010-03-23 17:05, Artur Maśląg pisze:
> Arek (G) pisze:
> (...)
>> Owszem, można dokładać ograniczeń tylko dokąd to prowadzi?
>
> To zależy gdzie i w jaki sposób.
To też, ale obecnie przyjmuje się zasadę, że wszędzie.
>> Czy kierowca mający do przejechania 300km w 9h będzie bardziej
>> zmęczony i sfrustrowany od kierowcy który mógłby zrobić ten odcinek w
>> np. 5h.
>
> Kolejny z absurdalną argumentacją. Pokaż mi trasy 300km robione
> w 9 godzin. Te 300km w 5 godzin to średnia 60km/h - absolutnie
> realizowalna w warunkach polskich (pomijam jakieś remonty).
Jeśli chcesz jechać zgodnie z przepisami to bardzo realne, owszem dolicz
korki i remonty, to wszystko wpływa na czas jazdy. Sensowne ograniczenia
zmniejszają frustrację i zmęczenie. Nie bez znaczenia jest fakt, że
nawet jak ktoś założy te 7h na 300km i zacznie wychodzić mu 8h to
zaczyna za wszelką cenę nadganiać.
Zrozumiałe jest spowolnienie ruchu z przyczyn niezależnych, ale
dodatkowe spowalnianie przez bezsensowne ograniczenia to przesada.
>> I jaki to ma wpływ na bezpieczeństwo? Nadmiarowe ograniczenia mogą
>> powodować dwa rodzaje postaw. Nagminne ich łamanie w konsekwencji
>> czego nie przestrzeganie również tych które są w 100% zasadne, oraz
>> "nadrabianie" czasu w miejscach gdzie ograniczenia są mniejsze. Można
>> próbować zmieniać bieg rzeki kijem, pytanie tylko jakie będą efekty.
>
> Czas podróży można skrócić obecnie jedynie trasami szybkiego ruchu.
> Bez tego można sobie darować cokolwiek, ponieważ może być tylko gorzej.
Jest to jedna z metod. Ale skoro takich tras nie ma to trzeba nauczyć
się używać sensownie to co jest.
>> Wprowadzanie kolejnych ograniczeń i kolejnych FR jakoś nie zwiększa
>> bezpieczeństwa na drogach.
>
> Tu znów kolegę zmartwię - podawaliśmy tutaj wzrost bezpieczeństwa
> na DK8 po wprowadzeniu tych "udogodnień". Prawie 30% mniej ofiar
> i wypadków? To nie jest poprawa? Chyba jednak jest, choćbyś zaprzeczał.
Tego nie wiem, może na DK8 tak jest. Ale globalnie w skali kraju jakoś
tego nie widać. Owszem FR mogą w jakiś sposób podnieść bezpieczeństwo,
zwłaszcza jak są ustawione w odpowiednich miejscach. Ale jest pewien
prób powyżej którego nie poprawiają a zmniejszają. Bo ludzie na
odcinkach gdzie nie ma FR zaczynają znacznie bardziej "nadganiać". Każde
nadmiarowe spowalnianie ruchu, gdy to nie jest konieczne, zmniejsza
bezpieczeństwo.
[...]
>> Nie mówię o trasach szybkiego ruchu tylko "normalnych" drogach. Jeżeli
>> jadę miejscowością gdzie jest zmniejszenie do 70 to wcale mnie to tak
>> nie boli. Jeżeli w tej samej miejscowości jest postawione na krótkim
>> odcinku 30km to wiem, że jest to zasadne i zwalniam.
>
> 30km to krótki odcinek? Nie, chyba nie to chciałeś napisać. Inna sprawa,
> że to co opisujesz w wielu miejscach w Polsce ma miejsce.
Miało być 30km/h. Bardzo mało jest takich miejsc gdzie przez miejscowość
na prostych bez pasów ograniczenie zmienione jest na 70. A tylko w
niebezpiecznych miejscach zaostrzane.
>> Tymczasem w Polsce przez 20km jest 50, ludzie tego nie przestrzegają
>> na całej długości, w konsekwencji czego pojedyncze miejsca (szkoły,
>> przedszkola itp.) stają się bardziej niebezpieczne.
>
> Nieprawda. Tylko część kierowców tak postępuje - robią to dokładnie tak
> samo na krótkich odcinkach, gdzie są ograniczenia z racji szkoły, czy
> innej dowolnej przyczyny. Zwyczajnie wiedzą, że są bezkarni.
Na jakiej podstawie twierdzisz, że nieprawda? Ja to obserwuję na co
dzień. Jak jedziesz pierwszy raz przez miejscowość to nie wiesz gdzie są
szczególnie niebezpieczne miejsca. Więc wszędzie jedziesz tak samo.
50km/h? Gówno prawda nikt tak nie jeździ. No może 100m przed FR.
A jaki jest odsetek wypadków do osób poruszających się po drogach?
Wiadomo, że część a inna część ma szczęście, pozostali nie mają.
>> Moim zdaniem naprawdę nie wiele trzeba aby zwiększyć i bezpieczeństwo
>> i płynność ruchu. Ale to wymaga myślenia, niestety myślenie to towar
>> deficytowy w naszej szerokości geograficznej.
>
> Nie no, pokłon. Cała Europa z tym walczy od lat, ale tutaj niewiele
> potrzeba przy braku tras szybkiego ruchu, bezkarności i dowolności
> kierowców. Szacunek. Teraz tylko czas na realizację tych złotych
> myśli.
Cała Europa z tym walczy i ta wspomniana Europa ma pewne efekty, których
my nie mamy. To nie tylko drogi szybkiego ruchu. Sensowne oznaczenia to
duży krok do przodu. Ale nie chcę się powtarzać, ktoś już Ci to w tym
wątku tłumaczył, niestety nie chcesz zrozumieć.
A.
Następne wpisy z tego wątku
- 23.03.10 19:34 Arek (G)
- 23.03.10 19:55 Artur Maśląg
- 23.03.10 20:06 Jurand
- 23.03.10 20:16 Jurand
- 23.03.10 20:24 Artur Maśląg
- 23.03.10 20:42 Rabbit McCroolick
- 23.03.10 20:59 Artur Maśląg
- 23.03.10 22:17 Artur Maśląg
- 23.03.10 22:28 Jotte
- 23.03.10 22:33 Bydlę
- 23.03.10 22:35 Bydlę
- 23.03.10 22:58 Rabbit McCroolick
- 24.03.10 07:50 Jurand
- 24.03.10 07:54 Jurand
- 24.03.10 08:49 szerszen
Najnowsze wątki z tej grupy
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
- [OT] Lewe oprogramowanie
- droga laweta
- Co tam się odpierdala w tej Warszawie?
- skąd się biorą tacy debile?
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
Najnowsze wątki
- 2024-12-01 Rambo 2024. Co z radio-stopem
- 2024-12-01 Pijani kierowcy
- 2024-12-01 "Chciałem zamówić kurs tym"
- 2024-11-30 Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
- 2024-11-30 Łódź => Technical Artist <=
- 2024-11-30 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-11-30 Warszawa => Microsoft Dynamics 365 Business Central Developer <=
- 2024-11-30 Bieruń => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-11-30 Zielona Góra => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-30 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-30 Lublin => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-11-30 Warszawa => Mid IT Recruiter <=
- 2024-11-30 Warszawa => Fullstack Developer <=
- 2024-11-30 Żerniki => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-30 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=