    From: Patryk <a...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Stabilizator na 9V do zasilania woltomierza w aucie.
    Date: Thu, 5 Aug 2010 22:47:44 +0000 (UTC)

    Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:

    > Stablilizator 78L09 lub ewentualnie 7809. W obydwu przypadkach dodatkowo
    > dwa kondensatory ceramiczne 100nF. Prad spoczynkowy rzędu 5mA nie
    > powinien wyczerpać akumulatora w jedną noc. Rozwiązanie chyba
    > najbardziej sensowne jeśli chodzi o dostępność, te stabilizatory
    > dostepne sa wszedzie. Pozostaje pytanie do jakiej wartości faktycznie
    > spada napięcie w instalacji przy rozruchu i czy nie trzeba stosować

    Też mam woltomierz mojej konstrukcji :)

    Podczas rozruchu na takim-sobie akumulatorze nawet długo kręcąc nigdy mi
    nie spadło poniżej 9V. Ale trzeba dodać zapas na spadek napięcia na 78L05
    Nie chce mi się lukać do DS. Ja bym dał coś LDO, żeby mieć pewność.
    Aha, był tak, że kręcił, kręcił i nagle przestał. Chwilę przed tym jak
    przestał, napięcie spadło poniżej 9V, ale wtedy to napięcie już nie miało
    żadnego znaczenia.

    BTW: miernik cyfrowy w aucie to kiepski pomysł dopóki człowiek nie jest
    jeszcze wyposażony w złącze DMA :)

    --
    Patryk