eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaStabilizator na 9V do zasilania woltomierza w aucie.Re: Stabilizator na 9V do zasilania woltomierza w aucie.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.nask.pl!new
    s.nask.org.pl!newsfeed.atman.pl!not-for-mail
    From: Patryk <a...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Stabilizator na 9V do zasilania woltomierza w aucie.
    Date: Thu, 5 Aug 2010 22:47:44 +0000 (UTC)
    Organization: ATMAN
    Lines: 36
    Message-ID: <i3ff2g$def$1@node2.news.atman.pl>
    References: <4...@n...gazeta.pl> <i3f8pd$1pe$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: chello089078073206.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1281048464 13775 89.78.73.206 (5 Aug 2010 22:47:44 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 5 Aug 2010 22:47:44 +0000 (UTC)
    User-Agent: tin/1.9.2-20070201 ("Dalaruan") (UNIX) (Linux/2.6.22-16-generic (i686))
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:593261
    [ ukryj nagłówki ]

    Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:
    > On 2010-08-05 22:50, Michal W. wrote:
    >> wachac w granicach 11-14V. Wymagam aby byl podlaczony ZAWSZE.
    >
    > Stablilizator 78L09 lub ewentualnie 7809. W obydwu przypadkach dodatkowo
    > dwa kondensatory ceramiczne 100nF. Prad spoczynkowy rzędu 5mA nie
    > powinien wyczerpać akumulatora w jedną noc. Rozwiązanie chyba
    > najbardziej sensowne jeśli chodzi o dostępność, te stabilizatory
    > dostepne sa wszedzie. Pozostaje pytanie do jakiej wartości faktycznie
    > spada napięcie w instalacji przy rozruchu i czy nie trzeba stosować

    Też mam woltomierz mojej konstrukcji :)

    Podczas rozruchu na takim-sobie akumulatorze nawet długo kręcąc nigdy mi
    nie spadło poniżej 9V. Ale trzeba dodać zapas na spadek napięcia na 78L05
    Nie chce mi się lukać do DS. Ja bym dał coś LDO, żeby mieć pewność.
    Aha, był tak, że kręcił, kręcił i nagle przestał. Chwilę przed tym jak
    przestał, napięcie spadło poniżej 9V, ale wtedy to napięcie już nie miało
    żadnego znaczenia.

    BTW: miernik cyfrowy w aucie to kiepski pomysł dopóki człowiek nie jest
    jeszcze wyposażony w złącze DMA :)

    --
    Patryk

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: