  • Data: 2010-08-06 06:45:33
    Temat: Re: Stabilizator na 9V do zasilania woltomierza w aucie.
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Michal W." <m...@n...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:4C5B241D.6E8CE74A@nou-spam.gazeta.pl...
    > Panie i Panowie!
    >
    > Kupilem malutki woltomierz LCD ktory chcialbym zamontowac w aucie
    > na stale. Pobiera jakis tam syboliczny prad, ale wymaga zasilania 9V.
    >
    > (Oczywiscie ma osobne wejscie pomiarowe i osobne zasilanie)
    >
    > Chcialbym go zasilic z sieci samochodowej ktora wiadomo lubi sie
    > wachac w granicach 11-14V. Wymagam aby byl podlaczony ZAWSZE.

    Jeżeli Ci chodzi o dokładny pomiar, to jak najbardziej.
    Jeżeli chcesz znać mniej dokładnie ale bardziej pewnie
    to proponuje kostkę do sterowania 10 diodami LM3914
    Ja tak zrobiłem, bo o kondycji akumulatora decyduje moment
    pracy rozrusznika. Tak ustaliłem zakres pomiaru, że zaczynał mierzyć
    od ok 9.5V co 0.5V do ok. 14.5V.
    Pierwsze dwie żółte ostatnia czerwona pozostałe zielone
    Spełniał swoją funkcję wyśmienicie. Nawet "kątem oka"
    widać czy przy rozruchu świeci żółte, lub o zgryzoto nie świeci:)
    CZy na drodze zapali się czerwone (można dorobić brzęczyk).
    Woltomierza cyfrowego nie będziesz mógł przeanalizować przy rozruchu
    bo będzie "skakał", a i można nie zauważyć na czas, że prądnica
    przeładowywuje:(.

    ...poza tym przy rozruchu, szczególnie zimą, robi się mała dyskoteka:).

    Artur(m)