    From: Artur Maśląg <f...@p...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Skoda Fela i problem: zapłon albo i nie
    Date: Mon, 21 Feb 2011 17:29:58 +0100

    W dniu 2011-02-21 15:57, kml pisze:
    (...)
    > Skoro twierdzisz, że było tak dobrze z 1.9D to zapewne masz ku temu
    > jakieś podstawy.

    Nadal nie odpowiadasz na pytanie, a podstawy jak najbardziej mam, co
    już wcześniej przedstawiłem. Jak nie wierzysz to spróbuj podpytać
    ludzi, którzy w salonach pracowali. Od siebie mogę tylko dodać
    tabuny chętnych jak sprzedawałem swoją (jako uzupełnienie).

    > W wersjach cywilnych spotykałem te silniki sporadycznie
    > żeby nie powiedzieć praktycznie wcale.

    Ty być może.

    > Prawda, wiem bo działkowiec ja u nas w rodzinie kupił :) Na zachodzie
    > nie mają odpowiednika naszego "działkowca"? Mają ;)

    Nie zamierzam się spierać z tezami wyssanymi z palca.

    > Dla mnie to był problem bo bez rozpórki czuć było się jak wygina buda.

    Ciekawe czym to czułeś.

    > Nigdy wczesniej ani nigdy później nie spotkałem się z taką opcją. Po
    > zaożeniu rozpory poprawa w prowadzeniu była diametralna, a wszystko za
    > 50 PLN :) Wiotkości nadwozia była porażająca w 2 letnim samochodzie z
    > niskim przebiegiem, który nigdy nie był bity.

    Jasne. Było z papieru zrobione. Na zwykłym zawieszeniu i z dychawicznym
    1.3. Pewnie się drzwi same otwierały, a szyba pękała na pierwszym
    zakręcie. Litości...

    > Ja dokładnie inaczej.

    Wcale się nie dziwię.

    > Bardzo udane? Wspominam ją z sentymentem, ale bardzo udana to ona na
    > pewno nie była.

    Tak, bardzo udane. Mariaż z VW wyszedł im bardzo dobrze. Samochód
    prosty w konstrukcji, dość dobrze zaprojektowany, łatwy i tani
    w serwisie.