  • 1. Data: 2011-02-19 22:03:57
    Temat: Skoda Fela i problem: zapłon albo i nie
    Od: Marek Kozlowski <k...@m...nie.lubie.spamu.pw.edu.pl>

    :-)

    Zwykła Fela, "najnowszy" model (2001), 1.2, niewielka liczba krów
    mechanicznych. Zadbana, systematycznie podwójnie serwisowana:
    - w Skodzie (rutynowe sprawdzenia i wymiany),
    - w serwisie, do którego mam zaufanie (sprawdzają po "fachowcach" ze
    Skody, tanio i skutecznie usuwają wszystkie rzeczywiste usterki).
    Przez 100kkm nie sprawiała żadnych problemów. Ideał. Hm... poczciwa
    krasula a nie żaden rumak, ale się przywiązałem.

    Od grudnia coś się zaczęło psuć; niestety w żadnym z ww. serwisów nie
    udało się ustalić: co. Wdzięczny będę za wszelkie sugestie.

    Objawy:
    - silnik często "zarzuca", pracuje nierówno i głośno jak na 3 świecach,
    albo jak diesel, odczuwalne są wyraźne wibracje, szarpie,
    - wzrosło spalanie (ok. 20%),
    - odczuwam wyraźny spadek mocy,
    - skrzynia biegów była zawsze bardzo elastyczna, na 3. można było
    jeździć z dowolną prędkością. Teraz poniżej 20-25x obrotów "zamula się",
    - przy gwałtownym dodaniu gazu (np. na 5. na niewielkim podjeździe, przy
    ok. 70kmph) zdarza się wyraźny stuk (z przodu) i odczuwalne jest
    szarpnięcie.

    Pierwsze podejrzenie: świece. Ale nie, były czyste, po rutynowej
    wymianie objawy nie ustąpiły.
    Drugie podejrzenie: cewka (listwa) zapłonowa. Ale nie, w zaufanym
    serwisie sprawdzili z nową (bezpłatnie): to samo.
    Trzecie podejrzenie: sonda lambda. Nie, dodatkowo sprawdzone jw.
    Czwarte: coś z elektryką/elektroniką. W zaufanym serwisie sprawdzali 2
    dni (bezpłatnie) -- wszystko wydaje się OK.
    Piąte: coś z wtryskiem. Nie, pistolet wkręcany w miejsce świec pokazał
    ciśnienie niemal wzorcowe (sprawdzone w obu serwisach).
    Tłumiki dość nowe, "portki" wymieniane jesienią, katalizator IMO za
    młody by umierać. Chyba nie wydech.
    Wszystkie filtry i płyny wymieniane regularnie.

    Ki diabeł to może być? Gdzie szukać?

    Pozdrawiam,
    /M

  • 2. Data: 2011-02-19 22:13:59
    Temat: Re: Skoda Fela i problem: zapłon albo i nie
    Od: "zinek" <u...@o...pl>

    Użytkownik "Marek Kozlowski" <k...@m...nie.lubie.spamu.pw.edu.pl>
    napisał w wiadomości news:ijpbad$qd5$1@newsread1.aster.pl...
> [...]
    >
    > Od grudnia coś się zaczęło psuć; niestety w żadnym z ww. serwisów nie
    > udało się ustalić: co. Wdzięczny będę za wszelkie sugestie.

    aparat zaplonowy lubi miec luzy - swego czasu bylo o tym glosno . tylko nie
    pamietamczy to w 1.2 - warto sprawdzic. a nuz to wlasnie to.

  • 3. Data: 2011-02-19 22:27:25
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2011-02-19 22:03, Marek Kozlowski pisze:
    > :-)
    >
    > Zwykła Fela, "najnowszy" model (2001), 1.2,

    Czepnę się - cyferka przeskoczyła? :)

    Mazda 6 2.0 "parafinka" Kombi

  • 4. Data: 2011-02-20 09:40:24
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2011-02-19 22:27, Grejon pisze:

    > Czepnę się - cyferka przeskoczyła? :)

    A ja czepnę się inaczej, podejrzewając że kierownik nie wie co ma ;)
    Silnik 1,2 - pracuje czasem jakby na 3 cylindry ;) a na ile ma pracować?
    Nie podejrzewam żebyś tam miał 1,2 TSi który ma 4 saganki, zwykłe 1,2
    64KM nie ma 4 tylko właśnie 3 cylindry ;P więc pracuje tak jak każde 3
    cylindry :D trrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
    rrr :D

    Pozdrawiam !!

  • 5. Data: 2011-02-20 10:05:53
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2011-02-20 09:40, Czarek Daniluk pisze:

> [...]
    > 64KM nie ma 4 tylko właśnie 3 cylindry ;P więc pracuje tak jak każde 3
    > cylindry :D trrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

    Ale tu chyba chodzi o Felicię. Tam był 1.3MPi. Żadnego 1.2HTP chyba
    nigdy nie wrzucono pod maskę.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 6. Data: 2011-02-20 11:22:43
    Od: "kml" <f...@g...lp>

    Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <e...@3...lp> napisał w
    wiadomości news:ijqlhd$k9n$1@news.dialog.net.pl...

    > Ale tu chyba chodzi o Felicię. Tam był 1.3MPi. Żadnego 1.2HTP chyba nigdy
    > nie wrzucono pod maskę.

    No właśnie. 1.3 MPI albo 1.6 ale tego to było bardzo mało.

    --
    pozdrawiam

  • 7. Data: 2011-02-20 12:32:39
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2011-02-20 11:22, kml pisze:

    > Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <e...@3...lp> napisał w
    > wiadomości news:ijqlhd$k9n$1@news.dialog.net.pl...

    > No właśnie. 1.3 MPI albo 1.6 ale tego to było bardzo mało.

    Albo 1,9D 64KM i to wsio z gamy silnikowej w tym modelu ;)

    Pozdrawiam !

  • 8. Data: 2011-02-20 12:58:06
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2011-02-20 12:32, Czarek Daniluk pisze:

    > Albo 1,9D 64KM i to wsio z gamy silnikowej w tym modelu ;)

    A 1.2 to chyba Fabia była.
    1.3 był jeszcze 1.3 SPi w Felicji, ale to nie ten rocznik.

  • 9. Data: 2011-02-20 13:11:36
    Od: "kml" <f...@g...lp>

    Użytkownik "Czarek Daniluk" <c...@n...com> napisał w
    wiadomości news:ijqu4m$c67$1@news.onet.pl...

    > Albo 1,9D 64KM i to wsio z gamy silnikowej w tym modelu ;)

    Racja, zapomniałem o klekocie :) BTW: ten to już w ogóle się nie sprzedawał
    poza wersją pick up :)

    --
    pozdrawiam

  • 10. Data: 2011-02-20 18:43:08
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2011-02-20 13:11, kml pisze:

    > Racja, zapomniałem o klekocie :)

    Ano właśnie.

    > BTW: ten to już w ogóle się nie sprzedawał poza wersją pick up :)

    Co Ty nie powiesz? Sprzedawał się bardzo dobrze, tylko było ich
    niewiele.