    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Sat, 11 Jan 2014 07:03:55 -0800 (PST)
    <b...@g...com>
    <52cfab3e$0$2146$65785112@news.neostrada.pl>
    <5...@g...com>
    <52d01475$0$2376$65785112@news.neostrada.pl>
    <3...@g...com>
    <52d01daf$0$2155$65785112@news.neostrada.pl>
    <8...@g...com>
    <52d0340e$0$2377$65785112@news.neostrada.pl>
    <4...@g...com>
    <52d14199$0$2173$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Rys. techniczny
    From: l...@g...com

    Gdzie ja człowieku chcę pozbawić ludzi uczenia się nowych technologi? Zacytuj kawałek
    chociaż mojej wypowiedzi, która o tym świadczy?

    Wymień te znakomitości z dziedziny inżynierii, mechaniki, a nawet rysunku. Ja nie
    pamiętam żadnej z wypowiedzi Ś.P. prof. Życzkowskiego, którego uważam za jednego z
    najlepszych osobistości w Polsce, żeby ten kazał w celach lepszego zapamiętania
    materiału przepisywać go podczas zajęć... Ba, druga znakomitość prof. Szuwalski na
    wykłady przynosi własne, odręczne notatki, aby student nie marnował czasu na ich
    przepisywanie! Więc pytam już któryś tam z kolei kolegi, czy uczelnia to miejsce do
    przepisywania notatek, albo robienia rysunków odręcznie, czy miejsce gdzie student ma
    zdobywać wiedzę i ją wykorzystywać? Jak to do cholery jest, że ze mną pracowali
    chemicy, technolodzy procesowi, ludzie po transporcie, którzy nie mieli rysunku
    technicznego, a po dwóch tygodniach pracy na projekcie i z książką w ręku rysowali
    izometryki, aparaty ciśnieniowe, schematy i było wszystko dobrze? Jak to jest, że
    mierni studenci, którzy olewali takie zajęcia, lub podzlecali rysunki znajdują
    szybciej pracę? Może dlatego, że oni nie marnują czasu na to co jest nie potrzebne i
    uczą się we własnym zakresie? Inwestują czas w szkolenia i kursy?

    CEF czy Ty czytasz ze zrozumieniem? Jeśli nie dociera do Ciebie to powtorze kolejny
    raz: uczelnia to nie techniku, liceum czy szkoła podstawowa! Tu sie studiuje, a nie
    uczy ! Znasz różnicę? Ja znam, bo pod sam pod koniec olewałem wykłady, bo odkryłem że
    więcej to ja z książki doczytam przez te 90 minut niż na zajęciach, gdzie musiałem
    przepisywać bezmyślnie wzory z tablicy zamiast uczyć się gdzie je zastosować i dla
    jakich warunków. Jeśli ktoś uważa, że przepisywanie jest dla niego formą doskonalenia
    wyobraźni to niech to robi we własnym zakresie! Jeden szybciej przyswoi wiedzę przez
    rysowanie, zas drugi woli podcasty, trzeci lubi na świeżym powietrzu, a piąty w
    bibliotece. Ale jaki sens do cholery jest marnowanie 90minut zajęć na mazanie po
    papierze, a później poprawianie tego przez pół semestru. Nawet pracujący ze mną
    ludzie mający dziś 60lat na karku i 35doświadczenia i wiele razy opowiadali jakie to
    metody stosowali, żeby nie poprawiać tego 100 razy (kalki, i inne metody jak
    zdrapywanie, odbijanie i Bóg wie jeszcze jakie metody). Tak samo powtarzali jaką
    bzdurą była dla nich nauka niepotrzebnych na tamten czas zajęć. Jeszcze na koniec
    anegnota : pracownik biura w którym pracowałem robił rysunki dla osób, które
    kilkanaście lat temu szukali zatrudnienia w UDT. Ci sami ludzie dziś sprawdzają moje
    projekty. Szok. Na stos ich. Nie zrobili rysunków własnoręcznie, bo wiedzieli że i
    tak do szczęścia będzie potrzebny im najmniej AutoCad.