  • Data: 2014-01-12 13:16:36
    Temat: Re: Rys. techniczny
    Od: "cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    EC.ENG wrote:

    > A czym jest rysowanie w CAD? Nie jest interakcją manualną?

    Ależ dla Ciebie potrzeba cierpliwości.
    Nic nie wyniosłes z tych porównań.
    Jest interakcją manualną, ale są jeszcze lepsze rodzaje interakcji
    manualnych.
    Potrzebujesz wykładu o efektywności zapamiętywania podczas notowania
    przy uzyciu klawiatury komputera w porównaniu z notowaniem ręcznym?

    > Zauważ, że Tylko odnosisz się do moich wypowiedzi, bo widocznie inni
    > doskonale rozumieją sens tego co chcę przekazać.

    Nie wiem. Ja od jakiegoś czasu nie widzę postów innych osób
    w tym wątku.

    > Na podstawie czego to wywnioskowałeś? Powiedz mi, gdzie ja zabroniłem
    > w domu ćwiczyć rysunek ręczny, tak jak teraz to muszą robić studenci
    > ucząc się CAD 3D. Może inaczej: pragnę, aby ta proporcja uległa
    > zmianie. Wolałbym, aby student na uczelnie używał takich narzędzi jak
    > CAD do nauki rysunku, a w domu ćwiczył rysunek ręczny.

    Czyli uważasz jednak, że interakcja manulana jest lepsza,
    ale trzeba ćwiczyc w domu? Czyli na uczelni chcesz uczyć metodami
    mało efektywnymi? Tej logiki nie rozumiem.

    > Ale po co jak to nie jest celem mojej wypowiedzi? Czy Ty człowieku
    > czytasz ze zrozumieniem? Odnieś się do tego co teraz piszę, a nie
    > wyrywaj z wypowiedzi tego co Ci jest wygodniej: jeśli na uczelniach
    > jest określona liczba godzin na przeprowadzenie zajęć i samodzielną
    > naukę, to jakbyś wykorzystał te godziny na uczelni? Czy kazałbyś te
    > 90 minut rysować im rysunek, czy lepiej użyć do tego celu
    > nowoczesnych narzędzi? Czy Ty myślisz, że czas jest z gumy? Jeśli
    > student chce rysować ręcznie niech robi to w domu!

    Ty nie rozumiesz nadal co ja chcę przekazać.
    Ja tez uważam, że skoro na studiach czas nie jest gumy i trzeba
    się skupić na rzeczach ważnych, to po co marnowac ten czas na
    metody, które są mniej efektywne. Rozumiesz?
    Żeby przekazać wiedzę o czymś tam
    (zapis konstrukcji, geometria, cokolwiek innego)
    trzeba dwóch godzin nowoczesnych komputerowych narzędzi,
    a zamiast tego wystarczyło by kilka minut z ołówkiem.
    Natomiast na poznanie narzedzi nowoczesnych jako takich
    można poświęcic wtedy więcej czasu.

    > No więc jaki problem jest, żeby zrobił to w domu w celach własnego,
    > efektywnego kształcenia? Dlaczego ma rysować ręcznie na uczelni?

    Żeby nie marnować czasu?
    Przecież równie dobrze może porysować sobie w domu w CAD.

    > Jak merytorycznie może wynieść mniej z tych zajęć, skoro program się
    > nie zmienia! A forma w jakiej on sobie przyswoi wiedzę to jego
    > sprawa! Uczelnia to szkoła średnia, czy liceum.

    To znaczy, że przy niezmienionym programie
    używając metod manualnych zostanie mu więcej czasu
    na inne rzeczy.

    > P.S. Posłałem temat do poczytania kolegom, którzy z kształceniem na
    > uczelni mając więcej wspólnego niż ja. Oprócz tego osoby te pracują w
    > znaczących koncernach samolotowych (USA) i w kolejnictwie (Niemcy),
    > gdzie przemysł w sposób skuteczny łączy się ze światem nauki. Mają
    > niezły (tu cytuję) "polew" z Ciebie.

    Skoro musisz się tak dowartościowywać.
    Jeśli oceniać sposób argumentacji i zrozumienie interlokutora,
    to nie dajesz dobrego świadectwa uczelni.

    Ja piszę o zmianach koniecznych
    > na uczelniach i o tym, że trzeba zmieniać narzędzia pracy, a Ty o? No
    > właśnie już sam nie wiem, bo się pogubiłem...

    Ty wogóle nie wiesz co piszesz, ani nie analizujesz tego co czytasz.
    Nie udało Ci się podważyć wyższosci metod manualnych, ale chciałbyś
    je zepchnąć tylko do użytku domowego.
    Ja też nie zabraniam rysować sobie w CAD w domu.