  • Data: 2014-01-11 14:05:27
    Temat: Re: Rys. techniczny
    Od: "cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik wrote:

    > Więc jeśli mam jakoś odnieść do Twoich wypowiedzi to przyznaję Ci
    > rację. Masz prawo wyrażać swoje przekonania ideowo-artystyczne, które
    > z założenia nie jest wyrazem metody naukowej. Ja wolę jednak, aby
    > przyszłe pokolenia wychodziły z uczelni mądrzejsze niż my - bez
    > konieczności posługiwania się zabytkami muzealnymi - a wszystko to w
    > oparciu o możliwie dostępne i aktualne metody naukowe :)

    Jednak nikt z oponentów nie zakwestionował
    podstawowych zalet tej metody, co zresztą jest zrozumiałe,
    bo ona akurat ma naukowe fundamenty dość mocne.
    Dlatego więc trudno mi zaakceptować i zrozumieć
    Twoją postawę, że pragnąc "aby przyszłe pokolenia wychodziły
    z uczelni mądrzejsze i w oparciu o możliwie dostępne
    i aktualne metody naukowe" chcesz jednocześnie stosować
    metody nauczania mniej efektywne, a więc powodujące gorsze
    przyswajanie materiału - nie mówiąc już o czasie, który można by poświęcić
    na zgłębianie innych ważnych przedmiotów.
    Dlaczego jesteś więc za tym, żeby obniżyć
    jakość nauczania naszych studentów?
    Metody mniej efektywne będa powodowały,
    że w danym czasie student przyswoi mniej materiału.
    Tym samym pozostanie mniej czasu, który można by poświęcić
    na wprowadzenie dodatkowych tematów np związanych z nowoczesnymi
    technikami czy technologiami. Dlaczego jesteś zatem za odcięciem
    naszych studentów od nowoczesnych technologii i wiedzy o nich?
    Przecież nawet nowoczesnych technik jak CAD można uczyć z wykorzystaniem
    technik manualnych, więc dlaczego chcesz pozbawić naszych studentów
    znajomości i kontaktu z nowoczesnymi narzędziami?

    Jeśli obalisz tezę odnoszącą się do większej efektywności
    zapamiętywania materiału dydaktycznego przy ćwiczeniach manualnych
    to chapeu bas. Ale to będzie trudne, bo same sławy ze światowych uczelni
    podpisują się pod podobnymi założeniami metodycznymi.