    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: Rondoprostowacz z Radomia :P
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Sender: Myjk <>
    Date: Tue, 27 May 2014 13:07:32 +0200

    Tue, 27 May 2014 10:53:27 +0200, MichaelData(R)

    > Z opisu zdarzenia, nie wynika czy student był już na rondzie 'przed' BMW,
    > czyli można uznać że nie wymusił pierwszeństwa. Fakt jest taki, że nie
    > dysponujemy wystarczajacym materiałem aby dojść jak było w rzeczywistości.

    Zeznania kierowców i policji raczej wątpliwości nie pozostawiają. Walącym w
    bok BMW było Mitsubishi. Pacjent z Mitsu przyznał, że wjechał "na swój" pas
    (bo BMW jechało po "wewnętrznym" pasie).

    Powtarzam jednak ponownie, nie widzę nic złego w upłynnianiu ruchu przez
    wjeżdżanie na ten wolny pas (gdy inny pojazd porusza się wewnętrznym
    pasem), pod warunkiem że pozwoli się później temu pojazdowi spokojnie
    zjechać z tego pasa zamiast uzurpować sobie pierwszeństwo tylko dlatego że
    już się "uprzywilejowany" pas zajęło -- przypomnę, tylko dzięki temu, że
    inny pojazd posiadający wtedy pierwszeństwo ma tyle kultury (i
    umiejętności?) żeby to miejsce innym udostępnić.

    Ja też wielokrotnie zbliżając się do skrzyżowania, a widząc kogoś chcącego
    przejechać z innego kierunku, jeśli mam taką możliwość, zwalniam dany pas
    -- ale czy to jest równoznaczne z pozwoleniem na wjazd, gwałtowne
    (oczywiście pojęcie względne) przyśpieszanie i uniemożliwianie mi powrotu
    na swój pas, który opuściłem tylko i wyłącznie po to, aby zrobić komuś
    więcej przestrzeni? Wątpię. Niestety jest mnogość takich, którzy myślą
    inaczej -- to są drogowi frustraci i to przez nich głównie dochodzi do
    kolizji.

    Nie inaczej jest tutaj, co sąd zauważył i czapę założył. ;P

    > jednak przekraczanie linii ciągłej nie jest zgodne z PORD.

    Nigdzie nie napisałem, że jest. Ważniejsze jest, że nie można jej pędzlować
    gdzie się chce -- jak to robi rondoprostowacz Dworak, na środku
    skrzyżowania, a potem jeszcze policję nakręca żeby sobie stanęli z boczku i
    wlepiali mandaty, zaskoczonym takim stanem rzeczy, kierowcom -- a on z
    kolei filmuje i udowadnia ileż to piratów jeździ (na szczęście tylko po
    krakowie). Dobrze, że nie znalazł się nikt by pokazać jak te jego
    krakowskie ronda by funkcjonowały (w sensie przepustowości i kolizyjności)
    zgodnie z jego teoriami. Forum TVP, gdzie go ludzie obsmarowywali za ronda
    i wytykali inne błędy, już skasował. :|

    --
    Pozdor Myjk