  • Data: 2014-05-27 14:53:19
    Temat: Re: Rondoprostowacz z Radomia :P
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tue, 27 May 2014 14:08:57 +0200, XJL

    > https://www.youtube.com/watch?v=ImaQl66mAl4
    > Czy to nie jest przypadkiem identyczna sytuacja,

    Nie, to skrajnie inna sytuacja. Oboje jechali z tego samego kierunku i z
    tego co przedstawili, _jednocześnie_ wjechali na skrzyżowanie. Wszystko w
    porządku do tej chwili, żaden z nich nie jest zobligowany znakiem A-7,
    każde ma swój pas wjazdowy i na skrzyżowaniu.

    > tylko z innym ustalonym winowajcą?

    Pomijając odmienność sytaucji, to policja akurat wiele do powiedzenia nie
    ma, zwłaszcza jak pan odpalił o kręceniu się w kółko po skrzyżowaniu i to
    prawym pasem oraz prostowaniu ronda...

    > Kobieta jechała wewnętrznym pasem ronda. Autobus jechał zewnętrznym.

    Autobus akurat ma takie gabaryty, że prawo pozwala mu zawracać jadąc prawym
    pasem. Ale osóbówka już by się raczej nie wywinęła. Na miejscu przy policji
    tak, w sądzie, jeszcze patrząc na ten wyrok, wątpię. Co mnie, nie ukrywam,
    cieszy, bo jak mi jakiś rondoprostowacz będzie skręcał w lewo (albo
    zawracał) na skrzyżowaniu jadąc prawym pasem (a ja, choć uważam na
    rondoprostowaczy, to przegapię), to wiem że mam szansę nie zostać osłem w
    tej sytuacji. :P

    > Kobieta postanowiła zjechać z ronda, zajechała drogę autobusowi i doszło
    > do kolizji. Policja uznałą ją za winną i takie jest też moje zdanie o
    > tej sytuacji.

    Jechali z tego samego kierunku, nikt nie był zobligowany znakiem A-7, wtedy
    naturalnie ten z prawej ma pierwszeństwo wynikające z "posiadania" swojego
    pasa ruchu. Zatem prawidłowo: winna kobieta i żaden sąd jej nie pomoże.

    --
    Pozdor Myjk