  • Data: 2014-05-27 14:41:30
    Temat: Re: Rondoprostowacz z Radomia :P
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tue, 27 May 2014 13:19:14 +0200, MichaelData(R)

    > Jakos zapomniałeś że to BMW staranowało jadącego zewnetrznym pasem

    Odwrotnie -- i to już wyjaśnione "obok".

    > (już) całkowicie ignorując regułę prawej ręki, (dostepne animacje) bo jak wiesz,
    > na rondzie ta reguła obowiazuje.

    Owszem, ale nie w tym wypadku. Obowiązywałaby gdyby obydwaj jechali
    jednocześnie z tego samego kierunku, BMW na wewnętrzny i w prawo (pierwszy
    zjazd) a Mitsu na zewnętrzny i prosto (w drugi zjazd). Tu się zgadzam, nie
    ma wątpliwości, działa reguła prawej, winne BMW (złe ustawienie do manewru,
    przecięcie pasa ruchu). Ale to NIE JEST ta sytuacja. Tutaj pojazdy jechały
    z innych kierunków, BMW miało pierwszeństwo (niezależnie którym pasem
    jechało).

    > Nie mam pojecia dlaczego załozyłes sobie, że student wymusił
    > pierwszenstwo nie stosując się do A-7.

    Doszło do kolizji na jezdni którą miał podporządkowaną.
    To nie jest założenie, tylko fakt.

    > Sytuacja samej kolizji _nie_ jest tego nastepstwem.
    > Kolizja nastapiła na skutek ZMIANY PASA RUCHU (na
    > wysokości zjazdu z ronda a nie wjazdu) przez BMW
    > a nie wymuszenia pierwszeństwa przez studenta.

    Zmiana pasa ruchu na skrzyżowaniu nie jest zabroniona. Jest zabroniona
    jeśli na pasie znajduje się inny pojazd i ten pojazd ma również
    pierwszeństwo na tym skrzyżowaniu (czyli najczęściej gdy porusza się z tego
    samego kierunku). Ale Mitsubishi poruszało się z innego kierunku, w innym
    kierunku i było PODPORZĄDKOWANE na tej jezdni -- o czym stanowi znak A-7
    przed skrzyżowaniem. Przejechanie tym pasem paru metrów tego nie zmienia.

    Wiesz, ja może dużo nie jeżdżę, ale "parę" razy byłem m.in. we Francji,
    kraju rondami stojącym, "trochę" się tam pokulałem po rondach -- tam w
    życiu nie spotkasz takiego co się pakuje na skrzyżowanie na "prawy" pas
    tylko dlatego że ktoś jedzie "lewym" i próbuje go za chwilę wyprzedzać
    (sprawdzić czy nie polak). Zwyczajnie dla dobra wszystkich ten który jako
    drugi wjeżdża na rondo pozwala zjechać temu kto był pierwszy na
    skrzyżowaniu (nawet z wewnętrznego). Z kolei ten co w tym czasie dojechał z
    tyłu daje przejechać temu z przodu i wszystko się pięknie zazębia.

    A u nas pakują się na skrzyżowanie w wolne miejsce, a potem z pianą na
    pysku i "regułą prawej ręki" w rękawie drą na kolizję, w najlwpszym wypadku
    trąbią i klną. Liczę, że ten wyrok choć paru osobom otworzy oczy -- choć
    patrząc jak szerszeń ostrzy żądełko, marne me nadzieje. :P

    --
    Pozdor Myjk