  • Data: 2014-05-27 14:48:32
    Temat: Re: Rondoprostowacz z Radomia :P
    Od: szerszen <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Myjk <m...@n...op.pl> wrote:

    > Tue, 27 May 2014 09:02:50 +0200, szerszen

    > Masz jakieś wątpliwości w tej sytuacji co do złamania tego przepisu?

    Mam praktycznie pewność, że nie nastąpiło wymuszenie pierwszeństwa.

    > Może
    > standardowo nie zauważyłeś rzeczy oczywistych -- doszło do _kolizji_
    > pomiędzy pojazdem posiadjącym pierwszeństwo i pojazdem mającym tego
    > pierwszeństwa udzielić.

    Wtedy do kolizji doszłoby przy wjeździe na rodno.
    Przypominam, bo nie dostrzegasz tego, że do kolizji doszło kiedy oba pojazdy były na
    rondzie i doszło do niej podczas zmiany pasa ruchu z wewnętrznego na zewnętrzny i
    próbie opuszczenia ronda.

    Ok, ty nieprostowaczu rond.

    Skoro jesteśmy tacy dosłowno, z definicji znaku wynika, że dotyczy on drogi,
    najbliższej jezdni, nigdzie nie jest napisane że dotyczy "obszaru skrzyżowania" jak
    próbujesz to imputować.

    Zatem jak mam skrzyżowanie typu T, to kiedy to pierwszeństwo "mija"? Po dojeździe do
    kolejnego skrzyżowania, po zajęciu miejsca na drodze uprzywilejowanej, czy może
    dopiero po iluś kilometrach poruszania się nią?

    --
    pozdrawiam
    szerszen