  • Data: 2013-02-09 13:05:54
    Temat: Re: Realne korzyści z 3.3v i niższych
    Od: "Anerys" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:slrnkhce3f.8bv.jaros@falcon.lasek.waw.pl...

    > No proszę, sam jeden samiuśki był, a właśnie w niego pieron strzelił.

    Nie. Mała iskierka. Zdjąłem sweter i zbliżyłem palec do obudowy,
    wystarczyło.

    > A teraz potrafia zrobić tak, że tranzystorów miliony, a iskry na obudowie
    > krzywdy im nie robią.

    Pracowałem w sklepie. Pewnego razu, jako bonus do dwupaku Coli (a może nawet
    per butelka?) dodawano profilowane firmowo szklanki. Na sąsiedniej kasie,
    przy skanowaniu, z paczki odpięła się taka szklanka, fiknęła na kamienna
    posadzkę, zaczęła skakać jak piłeczka ping-pongowa, nie stało się jej nic,
    nawet okruszka. Mnie kilka dni temu ze znacznie mniejszej wysokości spadła
    na dywan, rozpieprzyła się prawie w drobny mak... Inaczej spadła. Tak więc,
    Jarku, nie zarzekaj się, że nic nie robią, gdyż nie znamy wszystkich układów
    (w sensie co gdzie i jak uderzy), wystarczy, że Zdzichu zdejmie sweter jak
    ja, skoczy iskierka i moduł szlag trafi. Bo Zdzichu zbliżył rękę z innej
    strony, niż iskry zwykle skaczą. (znasz sytuację, gdy spiorunowana sieć
    komputerowa skutkuje, że pada płyta główna, a osadzona w niej karta sieciowa
    nadal żyje i przełożona do sprawnej płyty działa, jak działała?)
    W radioklubie kiedyś, była burza w bliskiej okolicy. Co rusz po przewodach,
    kablach, latały iskry, aż skwierczało, po rękach, jak ktoś trzymał mikrofon,
    tak śmiesznie łaskotało. Dwóm urządzeniom i ich scalakom, nie stało się nic.
    Jedno z tych urządzeń, innym razem, wskutek zbyt dużego WFS, doznao ujarania
    końcówki... I to dość szybkiego. Patrz, wielotysięczne wolty nie zrobiły
    krzywdy, a parę watów w tranzystorach końcówki zrobiło z nich zupę...
    Tak bywa. Ja wiem, że są zabezpieczenia różne, by CMOSów nie przebijały
    napięcia, ale nie ma nic za darmo...