  • Data: 2010-05-28 17:08:37
    Temat: Re: Przekret z nakazem jazdy na swiatlach
    Od: WS <L...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 28 Maj, 16:48, "Arek (G)" <a...@b...pl> wrote:

    > Czyli przyznajesz, że światła poprawiają zauważalność na drodze, tylko
    > próbujesz udowodnić, że to zjawisko szkodliwe? Ciekawe.

    nikt nie twierdzi, ze nie poprawiaja... jest to jeden z plusow jazdy
    na swiatlach
    choc z drugiej strony ile bylo czolowek z powodu niezauwarzenia
    jadacego z przeciwka? statystyk zapewne brak, ale na podstawie
    wlasnych doswiadczen (tzn. sytuacji, gdy ktos jechal "na mnie", bo
    takiego wypadku nie mialem, lub obserwacji kierowcow obok..,) moge
    stwierdzic, ze to promile ogolnej liczby czolowych zderzen...
    zazwyczaj obaj kierowcy sie widza (nawet przez dluzszy czas...), tylko
    komus sie wydaje, ze zdazy (zle ocenil odleglosc/predkosc), a ten
    drugi nawet nie zacznie hamowac w pore, bo ma pierszenstwo jadac swoim
    pasem... a tu juz (jak twierdza niektorzy powolujac sie na jakies tam
    badania) wlaczone swiatla wrecz przeszkadzaja w ocenie...

    np i sa tez inne minusy (poza wiekszym zuzyciem paliwa i zarowek):
    ludzie jadac przyzwyczajaja sie bardziej do zwracania uwagi na
    (jasne) swiatla, w zwiazku z czym niezauwazaja nieoswietlonych rzeczy
    lub slabiej oswietlonych - rosnie ryzyko wypadku z pieszymi, rowerami,
    motocyklami... - ten proces moze trwac jakis czas i w statystykach +-
    rok moze jeszcze nie wyjsc, a w pozniejszych trudno go bedzie powiazac
    ze swiatlami...

    na podstawie publikowanych statystyk wlasciwie nie da sie udowodnic
    niczego - wplyw tych nieszczesnych swiatel jest raczej na granicy
    bledu statystycznego... czyli wg mnie taki nakaz jest bez sensu!

    WS