    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Przekaźnik napięciowy sterowany kontaktronem
    Date: Thu, 16 Nov 2023 13:26:47 +0100
    <uiitr2$28eun$2@dont-email.me> <uiiu33$1rm$2$Robert_W@news.chmurka.net>
    <uij1hn$28eun$4@dont-email.me> <uij1ut$2kecg$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
    <uilat9$72b$3$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <uilq6f$nj$1$Mirek@news.chmurka.net>
    <uim2ij$nhn$1$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <uinqde$kuc$1$Janusz@news.chmurka.net>
    <uit7eo$1p7$2$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <uivrk4$o85$1$Janusz@news.chmurka.net>
    <uj0078$83g$3$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <uj0cjt$a4j$2$Janusz@news.chmurka.net>
    <uj2aku$9cf$3$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <uj35e3$m9g$3$PiotrGalka@news.chmurka.net>
    <uj4ufb$jps$1$Janusz@news.chmurka.net>

    W dniu 2023-11-16 o 12:35, Janusz pisze:

    > Czyli dobrze mi się wydawało że napięcie spore.

    A mi dobrze się wtedy wydawało, że sky is the limit :)

    > Dlatego do układów zapłonowych lepsze były tyrystory, nawet tamte kiepskie.

    Ale to zupełnie inne działanie i teoretycznie cewka powinna być inna.

    Ileś lat wcześniej zanim miałem tego malucha zrobiłem tacie do Fiata
    2300 zapłon tyrystorowy to mi się zmieścił w obudowie jakieś 30x10x10cm
    (tata zespawał z 2mm blachy). Teraz to chyba pod żadną maską samochodu
    osobowego by się taka skrzynia dodatkowo nie zmieściła :)

    Raz zapłon się zepsuł (kondensator od wstrząsów stracił kontakt
    wewnętrzny ze swoją nóżką) a tata nie pamiętał, że ja to tak zrobiłem,
    że 4 kable idące od samochodu do zapłonu należy przepiąć jeden do jeden
    do drugiej kostki (dwie identyczne (takie duże co były w puszkach) były
    na obudowie) i telefonów komórkowych wtedy nie było i ...
    P.G.