  • Data: 2023-11-16 13:59:33
    Temat: Re: Przekaźnik napięciowy sterowany kontaktronem
    Od: Janusz <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 16.11.2023 o 13:26, Piotr Gałka pisze:

    > A mi dobrze się wtedy wydawało, że sky is the limit :)
    No w innym miejscu wątku napisałem to samo :)
    Ale mnie potem poprawili że pojemności ograniczą ten limit.

    > Ale to zupełnie inne działanie i teoretycznie cewka powinna być inna.
    Te które ja znam to nie, przetwornica ładowała kondensator a tyrystor
    się włączał i magazynował energię w cewce zapłonowej podobnie jak
    przerywacz, w momencie rozwarcia drugi tyrystor podłączał naładowany
    kondensator do cewki i dawał podwójnego kopa.

> [...]
    > 2300 zapłon tyrystorowy to mi się zmieścił w obudowie jakieś 30x10x10cm
    > (tata zespawał z 2mm blachy). Teraz to chyba pod żadną maską samochodu
    > osobowego by się taka skrzynia dodatkowo nie zmieściła :)
    >
    > Raz zapłon się zepsuł (kondensator od wstrząsów stracił kontakt
    > wewnętrzny ze swoją nóżką) a tata nie pamiętał, że ja to tak zrobiłem,
    > że 4 kable idące od samochodu do zapłonu należy przepiąć jeden do jeden
    > do drugiej kostki (dwie identyczne (takie duże co były w puszkach) były
    > na obudowie) i telefonów komórkowych wtedy nie było i ...
    No tak, życie, też nie mieliśmy tel w domu.

    --
    Janusz