  • Data: 2017-05-02 21:23:51
    Temat: Re: Przeciazony obwod - AGD
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-05-02 o 16:31, Piotr Gałka pisze:

    > Rozszerzasz dyskusję na przewód N na którym nie ma bezpiecznika więc
    > temat kiedy go wywali nie dotyczy (mieszkałem kiedyś w mieszkaniu
    > (jedna faza) w którym był bezpiecznik na fazie i na N).

    A dlaczego mam nie rozszerzać, skoro jest przewodem czynnym przy
    podłączeniu w układzie gwiazdy.
    Poza tym co to znaczy "przewód N na którym nie ma bezpiecznika więc
    temat kiedy go wywali nie dotyczy"?
    Przecież to nie ma nic wspólnego z tematem dyskusji.
    Obowiązujące prawo oraz zdrowy rozsądek nakazuje, aby urządzenia o
    większej mocy były na wydzielonych obwodach, a grubość przewodów dobrana
    do mocy odbiorników oraz wielkości zabezpieczeń, które zabezpieczają te
    obwody. Rzecz w tym, że urządzenia zasilane napięciem 230V będą płynęły
    większe prądy niż w obwodach o napięciu 400V, przy założeniu, że
    urządzenia mają taką samą moc. Skoro będą płynęły większe prądy to
    przewody muszą być grubsze.

    > Oczywiste jak zsumować dwa wektory rozwarte pod kątem 120st.

    > Mi wychodzi odwrotnie.
    > Dla uproszczenia:
    > Zasilanie fazowe - dwie grzałki po 230W - z każdej fazy po 1A.
    > Urządzenie o tej samej mocy (czyli 2x230W) zasilane międzyfazowo:
    > 460W/400V=1,15A.
    > Każdym z przewodów fazowych popłynie większy a nie mniejszy prąd.
    > Licznik energii policzy dobrze bo prądy w każdym przewodzie będą
    > przesunięte względem napięcia.

    OK przesadziłem ;)
    Zasugerowałem się urządzeniami na 400V, gdzie doprowadzone są 3 fazy, a
    2 obwody podłączene są pomiędzy: L1-L2 i L2-L3

    Harmoniczne to już inna kwestia.