  • Data: 2017-05-04 20:13:31
    Temat: Re: Przeciazony obwod - AGD
    Od: Pawel <ppf9@USUN_TOpoczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 25.04.2017 o 04:54, PiteR pisze:

    > uuu panie to jest bardzo nowe mieszkanie. Kiedyś dawali hojną ręką duże
    > bezpieczniki 40A i duże kredyty ;)
    >
    > Chodzi o największy bezpiecznik przy liczniku energii. Jeśli masz tylko
    > 3 x 16A to ja wysiadam z doradzania i nie snuj kolejnych kabli bo
    > szkoda twojego trudu.

    Zdecydowalem sie jednak na pociagniecie osobnego obwodu do zmywarki i
    gniazdka z czajnikiem i okapem.

    Mialem okazje widziec jakies schematy elektryczne, ale nie wiem, czy
    dobrzze zrozumialem, bo na jednym bylo cos w rodzaju

    25A-prostokat pionowy skladajacy sie z dwoch prostokatow (jeden u gory
    poziomy i drugi pionowy na dole)-prostokat poziomy z napisem TM

    Byl tez drugi rysunek (tytul: schemat tablic TM) i on chyba sie tyczy
    mieszkania, czyli byl napis 40A a ponizej schemat wylacznika chyba -
    rozne elementy - na koncu linie ktore dochodza do elementow z napisami
    typu kuchnia, pokoje itp

    A moglbys powiedziec, ile Watow moze uciagnac taka instalacja? O ile mam
    jakies pojecie o pradzie stalym, to na pradzie zmiennym nie wiem za wiele.
    Z tego co szukalem, to majac bezpiecznik 16A i napiecie 240V, to obwod
    moze pociagnac ok 3840W. Dobrze zrozumialem te wyliczenia w necie?
    A jak sie zabrac za wyliczenia dotyczace tego gniazda pod plyte? Sa tam
    3 fazy, z czego plyta korzysta z dwoch. Jak to wyliczyc? Z tego co
    zrozumialem, to w tym gniazdku jest napiecie 400V.