  • Data: 2017-05-04 09:38:06
    Temat: Re: Przeciazony obwod - AGD
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    W dniu 2017-05-02 o 16:31, Piotr Gałka pisze:

    >A dlaczego mam nie rozszerzać, skoro jest przewodem czynnym przy
    >podłączeniu w układzie gwiazdy.
    >Poza tym co to znaczy "przewód N na którym nie ma bezpiecznika więc
    >temat kiedy go wywali nie dotyczy"?
    >Przecież to nie ma nic wspólnego z tematem dyskusji.

    Tak jest - brak bezpiecznika nie zabezpiecza przewodu przed
    przeciazeniem.

    >Obowiązujące prawo oraz zdrowy rozsądek nakazuje, aby urządzenia o
    >większej mocy były na wydzielonych obwodach,

    O tym to nie wiem ... byc moze.

    >a grubość przewodów dobrana do mocy odbiorników oraz wielkości
    >zabezpieczeń, które zabezpieczają te obwody.

    Cos mi chodzi po glowie, ze przepis nakazuje przekroj przewodu N taki
    sam, jak fazowych.

    > Rzecz w tym, że urządzenia zasilane napięciem 230V będą płynęły
    > większe prądy niż w obwodach o napięciu 400V, przy założeniu, że
    > urządzenia mają taką samą moc. Skoro będą płynęły większe prądy to
    > przewody muszą być grubsze.

    Poprzednio napisales dobrze, a teraz glupio.

    Urzadzenie 3f danej mocy pobiera z sieci tyle samo pradu, niezaleznie
    od tego czy polaczone w gwiazde, czy w trojkat.
    Kable zasilajace musza byc takie same, kable w srodku urzadzenia moga
    byc inne.

    Ale czy latwiej zrobic falownik 15A 350V czy 8A 600V ? Cos mi chodzi
    po glowie, ze to pierwsze.

    Do tego mamy wlasciwosci 3f - wlaczamu pol plyty, z fazy plynie
    powiedzmy 15A, przez N plynie 15A.
    Wlaczamy druga polowke, z drugiej fazy plynie 15A, a przez N plynie
    ... nadal 15A.
    Wlaczamy piekarnik, z trzeciej fazy plynie 15A, a przez N juz nic nie
    plynie :-)

    Nie dam glowy co bedzie, jak kazda grzalka bedzie miala
    tyrystorowy/triakowy regulator mocy.

    >OK przesadziłem ;)
    >Zasugerowałem się urządzeniami na 400V, gdzie doprowadzone są 3 fazy,
    >a 2 obwody podłączene są pomiędzy: L1-L2 i L2-L3

    Zaraz zaraz - cos tu nie tak.
    Jedna grzalka 230W/400v = 0.575A.

    Dwie grzalki wlaczone miedzy 3 fazy - dwiema fazami plynie po te
    0.575A, a trzecia faza ..
    wektory w dlon, ale bez liczenia wydaje mi sie, ze dokladnie 1A.

    W sumie - kable tak samo grube musza byc :-(

    >Harmoniczne to już inna kwestia.

    Ale do sprawdzenia, jak mamy tyrystorowe regulatory mocy, albo
    falowniki do indukcji.

    J.