    From: DJ <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika,pl.sci.fizyka
    Subject: Re: Prad z wiatrakow
    Date: Sun, 15 Dec 2013 13:39:32 +0100

    On 2013-12-15 13:10:53 +0100, ToMasz
    <n...@n...neostrada.pl> said:

    > jeśli już o polityce, to ja proponuje takie rozwiązanie. Należy
    > policzyć ile w długim okresie czasu (zwrot inwestycji) kosztuje 1KWh
    > energii:
    > A - z węgla (gazu ropy)
    > B - z atomu
    > C - z wiatraka czy innych odnawialnych
    >
    > Każdy kto płaci za energie elektryczną wybiera sobie czy chce płacić za
    > A, B, czy C - oczywiście każdy wybór będzie skutkował inną ceną
    > energii. Ten wybór należy uznać jako oddany głos w głosowaniu. Wg tego
    > wyboru należy inwestować publiczne pieniądze w elektrownie oparte o
> [...]

    Niezwykle proste. W takim głosowaniu należy również zamieścić
    informację o tym że głosujący zgadza się na postawienie
    elektrowni/farmy 2 kilometry od swego domu, a ewentualne powstałe
    odpady składować będziemy nie dalej niż 10 km. I nagle wyniki
    głosowania się zmienią.
    W dokonywaniu decyzji nie mogą uczestniczyć tylko korzyści (chcę kupić
    tanio i nie obchodzi mnie ryzyko z tą produkcją związane), ale również
    zagrożenia, koszty środowiskowe, itp.

    --
    DJ