  • Data: 2013-12-15 16:10:35
    Temat: Re: Prad z wiatrakow
    Od: bartekltg <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2013-12-15 13:10, ToMasz wrote:

    > jeśli już o polityce, to ja proponuje takie rozwiązanie. Należy policzyć
    > ile w długim okresie czasu (zwrot inwestycji) kosztuje 1KWh energii:
    > A - z węgla (gazu ropy)
    > B - z atomu
    > C - z wiatraka czy innych odnawialnych
    >
    > Każdy kto płaci za energie elektryczną wybiera sobie czy chce płacić za
    > A, B, czy C - oczywiście każdy wybór będzie skutkował inną ceną energii.
    > Ten wybór należy uznać jako oddany głos w głosowaniu. Wg tego wyboru
    > należy inwestować publiczne pieniądze w elektrownie oparte o źródła A B
    > alub C.
> [...]

    Bardzo proste. Ludzie wybiorą opcję najtańszą. Najtańszą
    dla siebie w danym momencie, nie "najlepszą" czy najtańszą
    dla gospodarki w długim okresie.
    Jakbyś dał opcję: wycinamy wszystkie lasy i tym palimy
    i byłaby tańsza, też by uzyskała znaczący procent;-)

    Na tym polega rola państwa, aby rozpoznawać dalekosiężne
    i niebezpośrednie skutki i im zapobiegać.
    I robi to czy to zakazem palenia śmieciami, a gdzieniegdzie
    nawet węglem w piecach czy dotowaniem mniej ekonomicznych
    źródeł energii (jak właśnie wiatrowa).

    W teorii działa, w praktyce przez głupotę i własne interesy nieco
    gorzej, ale większość przyjmuje jednak, że dalekosiężne skutki
    tego systemu będą lepsze niż zupełnego uwolnienionego.

    pzdr
    bartekltg