  • 1. Data: 2013-12-14 23:23:15
    Temat: Prad z wiatrakow
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Rekordowa produkcja pradu z wiatrakow:

    http://odnawialnezrodlaenergii.pl/energia-wiatrowa-a
    ktualno%C5%9Bci/item/633-pad%C5%82-rekord-produkcji-
    energii-z-wiatru-w-polsce,-za-spraw%C4%85-orkanu-ksa
    wery
    http://www.reo.pl/padl-rekord-produkcji-energii-z-wi
    atru-dzieki-orkanowi

    Niestety - na szczescie huragany sa u nas rzadkoscia.
    Zreszta jeden wiatrak tego rekordu nie przezyl.

    Ale cos mnie tu zastanawia ... naprawde mamy juz 3GW zainstalowane ?
    I normalnie produkuja 1.5GW ?

    No, to moze i mozna zamknac pare weglowych elektrowni.

    J.

  • 2. Data: 2013-12-15 00:32:26
    Temat: Re: Prad z wiatrakow
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Saturday, December 14, 2013, 11:23:15 PM, you wrote:

> [...]
    > I normalnie produkuja 1.5GW ?
    > No, to moze i mozna zamknac pare weglowych elektrowni.

    Elektrownie węglowe nie wymagają orkanu do pracy z pełna mocą. A
    orkanów dla wiatrowych nie da się zamówić na konkretną godzinę.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 3. Data: 2013-12-15 00:40:13
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    > Elektrownie węglowe nie wymagają orkanu do pracy z pełna mocą. A
    > orkanów dla wiatrowych nie da się zamówić na konkretną godzinę.

    Wszystkie te odnawialne źródła energii mają sens wyłącznie jako silnie
    zintegrowane rozproszone globalnie systemy (ZAWSZE będzie gdzieś silny
    wiatr lub ładna, słoneczna pogoda) w międzyczasie wspierane
    "dyspozycyjnymi" siłowaniami konwencjonalnymi lub jakimiś solidnymi
    systemami akumulacyjnymi.

    Niestety bez solidnej globalizacji wiatraki i elektrownie słoneczne są
    bardzo kłopotliwe ze względu na lokalną niestabilność źródeł.

    Swoją drogą przy zaawansowanej globalizacji może dałoby się wskrzesić
    "projekt Atlantropa"?

  • 4. Data: 2013-12-15 02:08:00
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > orkanów dla wiatrowych nie da się zamówić na konkretną godzinę.

    Ekofaszysci twierdza, ze te wiatry i ogolnie anomalie pogodowe, to przez
    globalne ocipienie, a to z kolei przez elektrownie weglowe i samochody.
    Nalezy zatem palic weglem i jezdzic masowo samochodami, bo to sprzyja
    produkcji eko-energii;-)

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 5. Data: 2013-12-15 03:26:19
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Pawel,

    Sunday, December 15, 2013, 2:08:00 AM, you wrote:

> [...]
    > globalne ocipienie, a to z kolei przez elektrownie weglowe i samochody.
    > Nalezy zatem palic weglem i jezdzic masowo samochodami, bo to sprzyja

    Totalne ocipienie przyniosło w Egipcie pierwszy śnieg od 123 lat. A
    Jerozolima jest odcięta przez śnieżyce.

    Oczywiście ekofaszysci zaraz będą wrzeszczeć, że pogoda to nie klimat.
    Tylko dlaczego każdy upalny dzień w lecie zwalają na ocipienie?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 6. Data: 2013-12-15 06:02:44
    Od: RR <m...@w...pl>

    > Totalne ocipienie przyniosło w Egipcie pierwszy śnieg od 123 lat. A
    > Jerozolima jest odcięta przez śnieżyce.

    To najprawdopodobniej bzdura ćwierknięta przez jakiegoś kolesia.
    http://www.wykop.pl/link/1778668/pierwszy-snieg-w-ka
    irze-od-112-lat-media-podaja-zmyslona-liczbe-z-twitt
    era/

    --
    rry

  • 7. Data: 2013-12-15 09:51:58
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2013-12-14 23:23, J.F. pisze:

    > Ale cos mnie tu zastanawia ... naprawde mamy juz 3GW zainstalowane ?
    > I normalnie produkuja 1.5GW ?
    >
    > No, to moze i mozna zamknac pare weglowych elektrowni.

    Na ironię wiatraki są podpierane elektrowniami węglowymi. Wiatr jest
    mało przewidywalny, jak go zabraknie a jest zapotrzebowanie na moc to
    skądeś energię trzeba wziąć. Podczas wiatru elektrownia węglowa pracuje
    w trybie gotowości produkując więcej zanieczyszczeń na jednostkę mocy
    niż podczas normalnej pracy produkcyjnej. To samo się tyczy elektrowni
    słonecznych (w warunkach europejskich).
    Niemiecka Agencja Energii już jakieś 7 lat temu doszła do wniosku, że
    obniżenie produkcji CO2 można osiągnąć tańszymi metodami. Tak więc
    instalowanie wiatraków do przemysłowej produkcji energii wydaje się bez
    sensu, przynajmniej w obecnym systemie energetycznym.

    --
    Michał

  • 8. Data: 2013-12-15 10:14:49
    Od: "M." <...@n...pl>

    > Oczywiście ekofaszysci zaraz będą wrzeszczeć, że pogoda to nie klimat.
    > Tylko dlaczego każdy upalny dzień w lecie zwalają na ocipienie?

    Kto zwala upalny dzień na AGW? Pokaż mi chociaż jedną pracę naukową, w
    której jest to napisane.

    Czy ty w ogóle wiesz, co to jest AGW?
    http://naukaoklimacie.pl/

    M.

  • 9. Data: 2013-12-15 10:21:07
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-12-15 09:51, Michał Lankosz pisze:

> [...]
    > instalowanie wiatraków do przemysłowej produkcji energii wydaje się bez
    > sensu, przynajmniej w obecnym systemie energetycznym.

    Są jeszcze elektrownie szczytowo-pompowe do magazynowania energii.

    Poza tym nikt nie mówi o całkowitym zastąpieniu, tylko o odpowiednim
    miksie energetycznym (atom, węgiel, OZE). Tutaj przykład z Niemiec:

    http://ziemianarozdrozu.pl/artykul/2562/rynek-energi
    i-czyli-obfitosc-pradu

    Dzisiaj płacimy 70mld zł rocznie Rosji za ropę i gaz. Jak cena ropy
    wzrośnie dwukrotnie i będziemy jeszcze kupowali z Rosji węgiel to w
    czyim interesie to będzie (jakich terrorystów)?

    M.

  • 10. Data: 2013-12-15 10:45:11
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 15 grudnia 2013 10:21:07 UTC+1 użytkownik M. napisał:

> [...]
    >
    > wzrośnie dwukrotnie i będziemy jeszcze kupowali z Rosji węgiel to w
    >
    > czyim interesie to będzie (jakich terrorystów)?

    Dlaczego ropa miała by zdrożeć dwukrotnie? Trochę stanieć to tak, ale zdrożeć? A
    węgiel. Rosyjski jest o połowę tańszy niż polski. Czeski zresztą też. To dlaczego od
    nich nie kupować o połowę tańszego węgla?